Atenție la parbrizuri, pe drumul de la Șimnic!

Șoferii care circulă în aceste zile pe drumul național DN 6B trebuie să fie atenți la indicatoarele amplasate la intrarea în comuna doljeană Șimnicu de Sus și să se deplaseze cu prudență, pentru că există riscul să-și avarieze autoturismele. Drumul este în lucru, peste stratul de asfalt se toarnă criblură, iar pietrele care sar de la roți pot lovi parbrizul mașinilor. Mai mulți craioveni s-au plâns deja de acest lucru, dând vina pe constructor și pe „modul haotic în care a executat lucrările“. „Pe drumul care duce spre Șimnicu de Sus, o firmă pune pietriș peste asfaltul bun, în mod haotic, fără indicatoare, fără semnalizare de limitare de viteză. Toată strada este plină de pietriș, sar pietre peste tot, astăzi (vineri, 7 iulie – n.r.) mi s-a spart parbrizul. Probabil că mai sunt oameni în situația mea. Ce se întâmplă aici e bătaie de joc, mașinile pot oricând derapa pe pietrișul aruncat aiurea“, este mesajul primit vineri, de GdS, de la Constantin, din Craiova. „Drumul Craiova – Melinești este moartea parbrizelor. Toată lumea merge cu mâna pe parbriz. Cei care îl mai au întreg…“, ne-a sesizat, tot vineri, Alin Popovici, din Craiova.

Un alt craiovean, George, ne-a trimis la redacție o sesizare similară. „Pe DN 6B, porțiunea Centura Craiovei – Șimnic, se efectuează lucrări la partea carosabilă, și anume se pune peste asfalt un strat cu criblură, pe direcția (banda) Craiova – Șimnic. Acum cealaltă bandă este plină de material provenit de la lucrare și de pe banda «reabilitată», când trec mașini, sunt aruncate și bucăți de criblură în mașinile din sens opus. Este o lucrare neglijentă și chiar periculoasă“, a precizat acesta.

Pe drumul național de pe raza comunei Șimnicu de Sus, vineri, se turna de zor criblură. Pe anumite porțiuni, aceasta era întinsă deja pe ambele benzi, dar erau și sectoare unde criblura se turnase, deocamdată, doar pe o bandă. În zonă se circula cu restricții, câțiva angajați ai constructorului dirijau traficul, în timp ce utilajele care turnau masticul și criblura în același timp își continuau lucrul, pe sensul de mers spre Craiova. În spatele lor venea tractorul care fixa criblura în carosabil. Pe drum mai rămâneau însă pietre care nu se prindeau de asfalt, acestea creând și pericolul la care se refereau șoferii. Cei care se aflau în acel moment în trafic dădeau din mână a nemulțumire și arătau spre parbriz, dând de înțeles că oricând s-ar putea alege cu vreun geam spart.

Criblura ar prelungi cu cinci ani durata de viață a drumului


Indicatorul de la intrarea în Șimnicu de Sus care îi avertizează pe șoferi să reducă viteza pentru că există pericol de spargere a parbrizului (Foto: Claudiu Tudor)

Indicatorul de la intrarea în Șimnicu de Sus care îi avertizează pe șoferi să reducă viteza pentru că există pericol de spargere a parbrizului (Foto: Claudiu Tudor)

Pentru a evita astfel de situații, șoferii sunt sfătuiți să circule cu prudență și să respecte restricțiile și indicatoarele din zonă. La intrarea în comuna Șimnicu de Sus este un indicator pe care se menționează că există pericol de spargere a parbrizelor, iar șoferilor li se recomandă să reducă viteza la 40 km/h, să nu depășească și să păstreze distanța în trafic. Lucrările vor continua și în această săptămână, fiind vizat un tronson de 12 kilometri, pornind de la ieșirea din Craiova.

Potrivit unui reprezentant al constructorului, această procedură de lucru este cea standard de întreținere a drumurilor, respectă toate normativele privind sistematizarea circulației și mărește durata de viață a drumului. „Sunt lucrări de întreținere periodică a drumurilor și aceasta e procedura cea mai ieftină și la îndemână de prelungire a duratei de viață a drumului. Șoferii să înțeleagă că aceste lucrări trebuie executate și că trebuie să respecte restricțiile de circulație impuse. Avem aprobarea Poliției Rutiere pentru lucrări, respectăm toate normativele privind sistematizarea circulației, sunt montate indicatoare rutiere din kilometru în kilometru, prin care șoferii sunt atenționați că există riscul de a sări pietre (indicatorul „Împroșcare cu pietriș“ – n.r.), plus indicatoarele care arată zona de unde încep lucrările. Totul este să se circule cu prudență“, a spus acesta. El a mai precizat că, după câteva zile, drumul va fi măturat pentru a se îndepărta pietrele care nu s-au prins de asfalt și pentru a elimina astfel și pericolul. „După ce se întinde criblura și se tasează, se așteaptă câteva zile și apoi se mătură pietrele care nu s-au prins. După patru zile nu vor mai fi probleme. Eu vă garantez că după ce se va întinde această criblură durata de viață a drumului va crește cu cel puțin cinci ani. Pe această porțiune nu vor mai apărea fisuri în asfalt, iar iarna nu se va mai forma polei. Poliția a făcut o statistică și s-a constatat că pe astfel de drumuri numărul accidentelor a scăzut semnificativ, pentru că, mai ales pe timp de iarnă, criblura turnată reduce porțiunea de frânare“, a explicat reprezentantul constructorului.

Spusele acestuia au fost confirmate și de directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, cea care are în administrare drumul. „Această criblură este, de fapt, un tratament care se aplică drumului pentru a-i prelungi durata de viață și vă garantez că pentru o perioadă de cel puțin cinci ani de acum înainte aici nu vor mai apărea crăpături, fisuri sau gropi în asfalt. Dacă toți șoferii ar respecta indicatoarele rutiere și ar circula cu viteză redusă, nu s-ar produce nici un fel de incident pe acest sector în lucru“, a afirmat Bogdan Bratu, directorul împuternicit al DRDP Craiova.




Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de luni, 10 iulie 2017

Actualitate

» Primăria și-a uitat ruinele din Centrul Istoric
» Iohannis a promulgat legea prin care angajatorul ce încheie contracte de ucenicie sau de stagiu beneficiază de sume de la stat
» Florin Secureanu a recunoscut acuzaţiile de delapidare şi luare de mită, dar vrea să fie judecat în arest la domiciliu
» Eurostat: Numărul de angajaţi din industria prelucrării lemnului din România a crescut cu 17% în ultimii şase ani
» Deputatul USR Emanuel Ungureanu a depus o plângere la DIICOT împotriva lui Dragnea privind legăturile cu Tel Drum
» Dragnea contrazice noul program de guvernare al PSD, susţinând că este programat un salariu minim de 1.550 lei în 2018, nu de 2.000 lei
» Radu Mazăre, condamnat la 4 ani de închisoare cu suspendare în dosarul privind retrocedarea ilegală de terenuri
» MEN: 72,9% – rata finală de promovare în prima sesiune a examenului de Bacalaureat 2017
» România, printre statele UE care au înregistrat cea mai mare scădere a populaţiei în 2016
» Prognoza meteo pentru următoarele două săptămâni în Oltenia, la munte şi la mare
» Premierul Tudose: Nu se desființează Pilonul II de pensii, dar este necesară o analiză asupra gestionării acestor bani
» Leul s-a apreciat cu aproape doi bani în faţa euro
» Mihai Tudose: Posturile din sistemul public vor fi îngheţate
» Liderii coaliției de guvernare s-au reunit la Palatul Parlamentului
» Iohannis întoarce în Parlament legea pentru organizarea şi funcţionarea învăţământului dual
» Un şofer băut a provocat o coliziune în lanţ în zona Vama Craiova
» Peste 24.000 de hectare de păduri de fag în patrimoniul mondial natural al UNESCO
» Koveşi a refuzat pentru a treia oară să se prezinte în faţa comisiei de anchetă a alegerilor prezidenţiale din 2009

Publireportaj

» Nicolae Neagu, director HELLA Craiova: Drumul succesului este asemenea ascensiunii pe Everest

Local

» Brigada Multinaţională Sud-Est Craiova participă la exercițiul Saber Guardian 2017

Dolj

» Piaţa Chiriac, o bătaie de joc faţă de comercianţi
» Face cinci ani de închisoare după ce l-a călcat cu Mercedesul pe „Vialis“
» Proba practică pentru permisul auto, înregistrată video şi audio
» Atenție! Funcționarii nu au voie să mai ceară documente ștampilate
» Dolj: Se întrerupe furnizarea apei în satele Brădeşti şi Brădeştii Bătrâni
» Rezultate finale la BAC
» Asculta-ti inima
» Supraveghere video şi la examenul de permis
» Dolj: Rezultatele finale ale bacalaureatului după contestaţii
» Craiova: Muzeul Olteniei găzduieşte expoziţia “Din lumea moluştelor”
» Locuri de muncă ȋn domeniul hotelier – gastronomic în Germania

Gorj

» Încă o medie de 10, la bac, în Gorj
» Întreruperi energie electrică de mâine
» Bacalaureat: Un elev din Târgu Jiu a luat 2,95 la matematică, iar după contestaţie a primit 7,6
» Gorj: IPS Irineu a resfinţit Biserica „Sfinţii Apostoli” din Parohia Dobriţa

Mehedinţi

» Mehedinți: Tabără de arhitectură și etnografie la Isverna

Vâlcea

» Lucrări pe DN 7, Piteşti – Râmnicu Vâlcea. Circulaţia, pe un singur sens pe o porţiune de un kilometru
» Vâlcea: Amenzi de 15.000 de lei aplicate unor societăţi din domeniul turismului
» Vâlcea: O femeie căutată pentru tâlhărie în Germania, prinsă de poliţişti la Vlădeşti

Sport

» 15 medalii pentru atleții craioveni
» Simona Halep s-a calificat în sferturile turneului de la Wimbledon
» Handbal (f): Trei jucătoare au semnat cu SCM Craiova
» Baschet (m): SCM-U Craiova debutează în campionat cu Poli Iași, în 7 octombrie

Sanatate

» Sute de inimi bolnave, o singură poveste: „Ascultă-ți inima!“

Educatie

» Contrastele bacalaureatului
» Bursele studenților se acordă și pe perioada vacanței de vară

Magazin

» Horoscop
» Bancul zilei
» Program Inspire Craiova 7 – 13 iulie

Opinii

» De ce nu are Dragnea încredere în premierul Tudose

Top