8.7 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljUn aragaz defect, motiv de mare scandal într-un bloc din Brazdă

Un aragaz defect, motiv de mare scandal într-un bloc din Brazdă

Este revoltă în blocul de garsoniere G8, din cartierul craiovean Brazda lui Novac, după ce toate cele 176 de locuinţe au rămas de marți fără gaz. Povestea a început în momentul în care un locatar şi-a curăţat aragazul, iar după aceea şi-a dat seama că nu mai merge cuptorul acestuia. De aici şi până la sistarea gazului în tot blocul a fost doar un pas, iar acest lucru a dus la un întreg scandal.  

Toţi locatarii din blocul G8 din Brazda lui Novac sunt disperaţi pentru că au rămas de marți fără gaze, din cauza unui aragaz defect, după cum susţin aceştia. Toată lumea dă vina pe proprietarii aragazului, dar şi pe administratoarea asociaţiei, despre care susţin că nu şi-a făcut treaba cum ar fi fost nevoie. „Doamna administratoare nu trebuia să sune la Engie. Dacă se spunea de la început că există o defecţiune la aragazul dintr-un apartament, era altceva. Dar doamna de la asociaţie s-a exprimat la telefon că avem scăpări de gaze în bloc. Ei au trimis o echipă şi le-au spus celor care aveau probleme cu aragazul să îl schimbe. Trebuia să se sune la firma care ne face verificările. Veneau, închideau caneaua în apartamentul cu aragazul defect şi gata!“, a spus Constantin Stoenac, membru în comitetul de asociaţie.

„Ni s-a spus că nu sunt scăpări de gaze, doar aragazul defect“

Proprietarii aragazului buclucaş spun că nu au nicio vină şi că ei doar au încercat să găsească pe cineva care să le repare cuptorul. „Soţul a curăţat aragazul. S-a spart butonul cu care dai drumul la cuptor. Apoi, el a curăţat toate butoanele de la aragaz, dar înainte a închis caneaua. După ce le-a montat la loc, ochiurile de sus mergeau perfect, dar nu mai mergea cuptorul. Noi am căutat o soluţie, am vrut să aducem un specialist. Am dat telefon la Deranjamente, dar nu mi-a răspuns nimeni. Apoi, m-am dus la doamna de la asociaţie, m-am gândit că are numere de telefon să chemăm pe cineva să ne repare cuptorul. Doamna a sunat la numărul de pe factura la gaze. A venit cineva de la Engie, a verificat conducta de la aragaz, ne-a închis caneaua şi ne-a spus că nu e niciun fel de pierdere de gaz. Apoi ne-a spus să ne reparăm cuptorul sau să ne cumpărăm altul nou şi a plecat“, a spus proprietara aragazului defect.
Chiar dacă acesta susţine că cei care au venit să facă verificarea nu au constatat pierderi de gaze, administatorul blocului a semnat un proces-verbal pe care scrie că au existat pierderi de gaze în apartamentul respectiv. „Pe hârtia pe care am semnat scrie pierderi de gaze la apartamentul 30. Au ridicat contorul întregului bloc, cred că au făcut acest lucru abuziv. Mi-au spus că ei nu pot să lase contorul pentru că domnul s-ar putea să deschidă gazele“, a spus Elena Lăutărescu, administratorul blocului. Pe lângă procesul-verbal, administratoarei blocului i-a fost înmânată o hârtie în care este menţionat faptul că întregul cost al reparaţiilor va fi suportat de locatari. Verificarea întregii instalaţii de gaze, care a mai fost verificată la sfârşitul lunii ianuarie a acestui an, îi va costa pe locatari câte 25 de lei de apartament. Ceea ce înseamnă că de la 176 de locuinţe se vor stânge 4.400 de lei, adică preţul a şase aragaze obişnuite.

„Nu ştim cât va dura situaţia. Nu ne-a spus nimeni nimic“

Locatarii blocului spun că oamenii cu aragazul defect ar fi trebuit să cheme o persoană specializată în reparaţii aragaze. „Ar fi trebuit să se ducă cu aragazul la reparat. Acum ne chinuim noi, nu putem să ne facem mâncare. Am o pensie de 400 de lei şi trebuie să dau 12 lei pe meniul zilei. Nu am de unde. Aici sunt şi multe familii cu copii, dar şi mulţi bătrâni care abia se descurcă fără gaze. Nu ştim cât va dura situaţia asta, nu ne-a spus nimeni nimic“, a spus foarte supărată o locatară din blocului G8. „În loc să se oprească gazul doar în apartamentul în care era defecţiune, s-a oprit în tot blocul, adică 176 de locuinţe. Nu înţelegem de ce! Verificările erau făcute ultima dată în luna ianuarie, în acest an. Eu cred că este un abuz“, a spus o altă locatară.
Gazeta de Sud a încercat să obţină un punct de vedere de la reprezentanţii Engie, însă aceştia nu au răspuns solicitării până la închiderea ediţiei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS