5.3 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCentura Craiova Sud, recepţionată şi deschisă circulaţiei

Centura Craiova Sud, recepţionată şi deschisă circulaţiei

Începând de ieri-dimineață, varianta de ocolire Craiova Sud a fost deschisă circulației (Foto: Bogdan Grosu)
Începând de ieri-dimineață, varianta de ocolire Craiova Sud a fost deschisă circulației (Foto: Bogdan Grosu)

După vizita de luni a ministrului transporturilor, Sorin Buşe, și a directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cătălin Homor, la Varianta Ocolitoare Craiova Sud, ieri-dimineață drumul a fost deschis traficului rutier. Chiar dacă la capitolul recepția lucrărilor încă existau discuții ieri după-amiază, pe Centură mașinile circulau în voie. Drumul de 6,3 kilometri face legătura între DN 6 Craiova – Caracal și DN 65 Craiova – Slatina – Pitești și, potrivit constructorului, ar reduce timpul de parcurs între cele două artere de circulație de la 30-45 de minute la șase-șapte minute. Pentru șoferi, deschiderea Centurii de Sud a picat ieri ca o mană cerească, mai ales pentru cei care transportă marfă. „Nu știam că s-a dat în folosință acest drum. Vin de la Târgu Jiu, trebuie să ajung la Alexandria și am auzit că se poate circula pe Centură, așa că am zis să aleg această variantă mult mai bună. Este bine că au făcut această legătură între drumul de Slatina și cel de Caracal“, a spus șoferul unui camion cu număr de Gorj.

Indicatoarele care îi anunță pe șoferi de existența parcărilor de lungă durată sunt acoperite, pentru că parcările nu sunt încă funcționale (Foto: Bogdan Grosu)
Indicatoarele care îi anunță pe șoferi de existența parcărilor de lungă durată sunt acoperite, pentru că parcările nu sunt încă funcționale (Foto: Bogdan Grosu)

Ieri-dimineață, pe varianta ocolitoare din sud-estul Craiovei circulau în special mașinile mari și mai mult dinspre drumul de Pitești spre cel de Caracal. Un echipaj de la Poliția Rutieră era amplasat la sensul giratoriu dinspre Pielești pentru a-i informa pe șoferi că pot folosi și Centura de Sud. „Unii se uită mirați, alții știu deja și intră pe Centură. Am stat însă aici câteva ore pentru a le face semn șoferilor că pot alege și această variantă“, a explicat polițistul. Iar șoferii s-au conformat. „Lucrez la hala de lângă DN 6 și am fost spre Pielești să livrez niște marfă. Este foarte bine că s-a dat în folosință Centura, scurtezi mult din timp, dar e nevoie și de o prelungire a acesteia, de o legătură cu drumul de Calafat. Dacă la asta s-a lucrat trei ani, nu știu cât va dura construirea celeilalte centuri care să ducă spre DN 56 Craiova – Calafat, dar este nevoie și de ea. Pentru transportatori însă, această variantă de ocolire e de mare ajutor“, a afirmat Ionuț Ciobănelu, un șofer care circula pe Centură, dinspre DN 65. Dacă acesta a adus aminte de Centura de ocolire Craiova – Varianta Sud DN56 – DN55 – DN6, despre care CNAIR a tot menționat că ar fi un nou proiect ce ar urma scos la licitație, un alt șofer a vorbit despre centura ocolitoare a Balșului, ca o altă necesitate. „Este bine că s-a făcut Centura de Sud, dar acum să mai construiască și altele. Eu sunt din Olt și o centură ocolitoare la Balș ne-ar prinde foarte bine. Dacă pentru aceasta le-au trebuit trei ani, aș prefera să mai aștept încă trei, dar să existe și o centură ocolitoare a Balșului. De multe ori este un trafic infernal prin acest oraș“, a spus acesta.

Recepţie cu termen de remediere a defectelor

Varianta de Ocolire Craiova Sud a fost finalizată mai devreme decât ultimul termen pe care și-l asumase constructorul, 21 decembrie, dar cu mare întârziere față de data stabilită în contract (22 octombrie 2015). De altfel, proiectul, care a costat 35,9 mi­lioane de lei (fără TVA), a avut nevoie de 41 de luni de execuție (matematic, asta ar însemna că ritmul lucrărilor a fost de 153 de metri de drum, pe lună). Constructorul a dat luni asigurări că lucrarea este de calitate, că s-au făcut toate verificările necesare și că s-au primit toate avizele.

Cum cobori de pe podul peste calea ferată, către DN 65,  asfaltul prezintă urme lăsate parcă de un utilaj greu (Foto: Bogdan Grosu)
Cum cobori de pe podul peste calea ferată, către DN 65, asfaltul prezintă urme lăsate parcă de un utilaj greu (Foto: Bogdan Grosu)

După analize îndelungate, constructorul şi comisia de recepţie au semnat ieri procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, care conţine şi o anexă cu mai multe lucruri de remediat. În principiu, este vorba de mici defecte care trebuie reparate în termen de 90 de zile. Una dintre problemele semnalate de GdS este pe sensul de mers către DN 65. Pe o distanță de circa o sută de metri, pe carosabil se observă niște urme lăsate parcă de un utilaj greu care a fost tractat. Reprezentanţi ai CNAIR au explicat că asfaltul se va nivela natural datorită traficului. Precedenta situație când constructorul a fost pus să intervină pentru a remedia o deficiență a dus la întreruperea lucrărilor pentru aproape un an. Anul trecut, asfaltul de pe Centură a crăpat, iar în urma expertizei s-a decis ca pe porțiunea cu probleme să fie refăcut întregul sistem rutier.

Porțiunea de asfalt care a fost refăcută integral  pe Centura de Sud (Foto: Bogdan Grosu)
Porțiunea de asfalt care a fost refăcută integral pe Centura de Sud (Foto: Bogdan Grosu)

Varianta de ocolire Craiova Sud face legătura între DN 6 Craiova – Caracal și DN 65 Craiova – Slatina – Pitești, are o lungime de 6,291 km și este prevăzută cu un pasaj cu nouă deschideri, cu o lungime de 227 de metri, 11 podețe, stații de preepurare, bazine de retenție, platfomă de zece metri fără parapet de siguranță și două parcări de lungă durată. Acestea din urmă nu sunt încă funcționale, motiv pentru care indicatoarele care îi anunță pe șoferi de existența lor sunt acoperite.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS