Calea București, recepție întârziată din cauza deficiențelor

Recepția lucrărilor de pe strada Calea București din Craiova este întârziată din cauza deficiențelor descoperite la lucrările care au înghițit aproximativ 24 de milioane de lei. În plus, din această cauză va întârzia și punerea în circulație a tramvaiului, după ce, în mare parte, calea de rulaj a fost reabilitată din fonduri europene.

Cu toate că s-a tras linie la lucrările de reabilitare a celei mai importante artere de circulație din Craiova, Calea București, lucrări efectuate cu fonduri europene, în timp au apărut o serie de deficiențe. Acestea trebuie acum remediate de constructori, iar din această cauză întârzie și punerea în circulație a tramvaiului, deși, în mare parte, calea de rulaj a acestuia a fost reabilitată. „Există o comisie la nivelul Primăriei Craiova care examinează împreună cu constructorii neconformitățile existente. Lucrările nu se vor recepționa până când nu vor fi remediate aceste deficiențe“, a precizat primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu. Lucrările de reabilitare a străzii Calea București au demarat în luna aprilie 2015 și au înghițit circa 23,5 milioane de lei. În ceea ce privește linia de tramvai, contractul are o valoare de aproximativ 60,3 milioane de lei, semnat la sfârșitul anului 2012, iar aici s-a făcut recepția.

După ce au trecut luni întregi prin calvarul unui trafic infernal, craiovenii tot nu beneficiază, la acest moment, de un carosabil impecabil, așa cum s-ar fi așteptat, de parcări finalizate, de marcaje rutiere. Alte probleme cu care s-au confruntat cei care tranzitează frecvent zona și pe care constructorul trebuie să le remedieze sunt gurile de canal din mijlocul refugiilor pentru pietoni din stațiile de tramvai, dar și capacele de canal din carosabil, în jurul cărora covorul asfaltic a fost prost finisat. Un craiovean ne-a sesizat pe adresa GdS câteva aspecte în legătură cu asta. Pe sensul de mers de la Universitate către Auchan, parcările nu mai au borduri de delimitare. Acestea au fost dislocate din covorul asfaltic, dar în locul lor nu s-a mai pus nimic. Pe celălalt sens de mers, în zona Institut, bordurile au fost puse, dar acestea sunt mult mai înalte față de carosabil. De asemenea, de la Institut și până la intersecția străzii Humulești cu Calea București și pe celălalt sens de circulație până la intersecția cu strada Sărarilor, covorul asfaltic are denivelări, deși a fost reabilitat.

Marcaje anapoda pe Calea București

Cu toate că lucrările pe strada Calea București sunt la punctul final și ar fi trebuit făcută recepția acestora, nici marcajele rutiere nu au fost trasate corect. De asemenea, gurile de canal nu au fost ridicate la nivelul carosabilului, iar unele dintre acestea au fost așezate chiar în mijlocul unor refugii pentru pietoni. În zona Institut, pe sensul de mers către Universitate, de pe banda a treia se încearcă intrarea pe banda a doua după intersecție, iar marcajele rutiere s-au șters de pe carosabil. În plus, unele dintre ele au fost făcute greșit.

„Există panou de marcaj la intersecția de la Institut pe sensul de mers către Electroputere Mall cu săgeți astfel: de la stânga la dreapta, săgeată către stânga (când nu ai voie în acea intersecție să faci stânga și să întorci), două săgeți înainte și o săgeată la dreapta, în total patru, când zona de dinainte de intersecție are doar trei benzi de circulație“, a spus un craiovean. Pistele de biciclete în intersecții dispar, iar pe carosabil nu este nici un marcaj destinat acestora.


Până nu se înlătură greșelile nu se face recepția

Stațiile destinate mijloacelor de transport în comun și refugiile au și ele deficiențe. Constructorul a avut și aici scăpări. Autobuzele și microbuzele destinate transportului în comun nu opresc în zona alveolelor destinate acestora și, mai mult, la Viitorul, refugiile nu sunt marcate ca stații de autobuz și se utilizează vechea poziționare a acestora, fapt care duce la strangularea circulației în zonă.

Participanții la trafic spun că refugiile de tramvai nu sunt marcate cu semne vizibile de deviere a traficului auto.

Reprezentanții adminis­trației locale au declarat că, din cauza acestor probleme, lucrările nu vor fi recepționate decât după remedierea acestora.

„Urmărim înlocuirea asfaltului în zona străzii Horia, până la Mall. Constructorul trebuie să găsească o soluție pentru capacele de canal din zona refugiilor, dar și pentru gurile de canal de pe carosabil. Trebuie rezolvată problema bordurilor de la Institut, pe sensul de mers spre centru. Doar după remedierea acestor deficiențe de către constructor, lucrările vor fi recepționate. În ceea ce privește linia de tramvai, aici s-a făcut recepția“, a declarat Mihail Genoiu, viceprimarul Municipiului Craiova.




Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de miercuri, 27 ianuarie 2016

Actualitate

» Guvernul a stabilit numărul biletelor de tratament balnear pentru anul 2016
» Guvernul a dispus noi măsuri pentru o mai bună protecție a consumatorilor
» CSM: Raportul MCV evidențiază progresele realizate cu privire la independența sistemului judiciar și reforma judiciară
» Prognoza meteo pentru februarie, martie şi aprilie
» Cererile de plată privind acordarea ajutorului de stat pentru motorină se depun până la 1 februarie
» Iohannis: Raportul MCV confirmă, pentru al treilea an consecutiv, progresele înregistrate de România
» Gabriel Oprea solicită să îi fie ridicată imunitatea parlamentară

Dolj

» Vaccinul pentru bebeluși, șir de promisiuni
» Primăria Craiova a cumpărat panouri rutiere cu nemiluita
» Cei cu grupa I și a II-a de muncă, prin „jungla“ birocrației
» Sute de românce vor la cules de căpșune în Spania
» Craiovean judecat pentru părăsirea locului accidentului
» Povestea femeii îngropate în grădină
» Consiliul Județean Dolj investește pentru comunitate
» Întreruperi energie electrică de mâine
» Jandarmii au prezentat bilanţul pe 2015
» CJ Dolj investeşte în sănătate
» Reducerea normei didactice, în mai multe etape
» La Craiova, se caută 800 de căpşunari
» Craiova: “Voluntariat prin Artă” pentru persoanele cu autism
» Craiova: Se întrerupe funcționarea Stației de tratare a apei Işalniţa
» Dolj: Un preot a refuzat să îngroape în cimitir o femeie care renunţase la ortodoxie
» Craiova: Se schimbă locaţia unor staţii de autobuz
» Consiliul Judeţean Dolj investeşte în Sănătate

Gorj

» Referendum pentru ca orașele Tismana și Țicleni să redevină comune
» Edilul din Prigoria renunţă la primărie pentru a se ocupa de oierit
» Oile beneficiază de condiţii europene la stânele din Runcu
» Scutiri de taxe pentru cetăţenii săraci
» Plata cu cardul pentru solicitanţii de permise auto
» Drum de 28 de kilometri între Runcu şi Straja
» Lucrări de extindere la canalizarea din Târgu Jiu
» Calea Eroilor, aproape de finalizare

Mehedinţi

» Accident cu victimă pe o stradă din Drobeta Turnu Severin
» S-a aprobat bugetul judeţului Mehedinţi pentru 2016
» Accident cu victimă pe o stradă din Drobeta Turnu Severin

Vâlcea

» Vâlcea: Peste 600 m.c. de material lemnos, furaţi în doar şase luni
» Vâlcea: Un copil de 10 ani, accidentat grav
» Cifra de afaceri a Oltchim a crescut anul trecut cu 18%, la 167 milioane de euro

Sport

» Gorjenii au remizat cu Sparta Praga
» Andrei Preda, ultimul venit la CSO Filiași
» Silvian Cristescu: Avem un lot bine închegat
» Halep s-a răzgândit și va evolua împotriva Cehiei
» Lică: Îmi doresc să jucăm finala anul acesta
» Fotbal – Preşedintele CSM Vâlcea, Bogdan Medrea, s-a stins din viaţă la 44 ani
» Fotbal – Chivu: Cantonamentul naţionalei a fost organizat pe genunchi

Educatie

» Tichete sociale pentru mii de copii de grădiniţă
» Revoltă la Băilești – Părinții, puși să gireze admiterea la liceu cu date personale

Magazin

» Horoscop
» Bancul zilei

Opinii

» O prăpastie uriaşă între miturile interne şi realităţile văzute de la Bruxelles

Top