6.7 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjTârgujienii au trimis peste 50.000 de petiţii la primărie

Târgujienii au trimis peste 50.000 de petiţii la primărie

Primăria Municipiului Târgu Jiu (Foto: Arhiva GdS)
Primăria Municipiului Târgu Jiu (Foto: Arhiva GdS)

Funcţionarii Primăriei Târgu Jiu au primit zeci de mii de petiţii din partea locuitorilor municipiului. Potrivit viceprimarului Adrian Tudor, în anul 2015 au fost înregistrate 54.392 de documente la primărie. Din actele înregistrate la instituţii şi autorităţi publice, rezultă că 54 sunt de la Consiliul Judeţean Gorj (46 rezolvate favorabil, 8 intern), 255 de la Instituţia Prefectului Gorj (200 rezolvate favorabil și 55 intern), 51 de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Gorj (47 rezolvate favorabil, 4 intern), 17 de la Direcția de Sănătate Publică Gorj (10 rezolvate favorabil, 7 intern). Totodată, din cele 54.392 de documente înregistrate în anul 2015, 11.194 reprezintă petiţii propriu-zise, care au fost repartizate spre soluţionare compartimentelor de specialitate.

Doar 88 de producători agricoli

Principalele solicitări adresate de cetăţenii municipiului au vizat eliberarea unor adeverinţe de la Registrul Agricol (peste 4.199), anchete sociale în vederea obţinerii unui grad de handicap, pentru încredinţarea minorilor în cazurile de divorţ, propuneri cu privire la instituirea unor măsuri de protecţie pentru minori, curatele speciale (2.192), precum şi certificate de nomenclatură stradală (2.347) şi urbanism (1.528). Potrivit statisticilor, doar 88 de cetăţeni ai oraşului au cerut la primărie certificate de producător. În ceea ce priveşte audienţele, 898 de cetăţeni s-au prezentat la primărie anul trecut, solicitând locuinţe, locuri de muncă, amenajarea parcărilor şi a spaţiilor verzi aferente blocurilor de locuinţe, ajutor social, utilităţi. În cadrul audiențelor organizate pentru rezolvarea solicitărilor adresate pe probleme legate de legile fondului funciar s-au prezentat, în anul 2015, 345 de persoane ale căror probleme au fost supuse analizei comisiei locale.

Telefonul Cetăţeanului

Totodată, Centrul pentru Informarea Cetăţenilor a preluat, prin „Telefonul Cetăţeanului“ – 984 – un număr de 1.953 de propuneri şi sesizări care au vizat disfuncţionalităţi ale infrastructurii din diferite cartiere. „Cele mai multe înregistrări sesizează apariţia unor disfuncţionalităţi la iluminatul public – becuri arse în diverse zone ale oraşului, care au fost rezolvate în cel mult 24 de ore, defecţiuni la sistemul de iluminat stradal şi montarea unor lămpi în anumite zone ale oraşului, solicitarea intervenţiei compartimentului de gestionare a câinilor fără stăpân, sesizări cu privire la executarea unor lucrări de construire fără autorizaţiile necesare, montare bănci, leagăne, coşuri de gunoi şi bănci rupte, indicatoare de circulaţie lipsă sau căzute, solicitări pentru cosirea ierbii sau toaletarea copacilor şi a gardului viu, disconfort din cauza muzicii de la terase şi restaurante, asfaltarea şi plombarea gropilor din carosabil, intervenţia utilajelor de deszăpezire pe străzile din municipiu, ridicarea zăpezii de pe trotuare, diverse (amenajare parcări, maşini abandonate sau parcate în locuri nepermise etc.)“, potrivit unui comunicat al Primăriei Târgu Jiu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS