20.6 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCum vor afla proprietarii de cheltuielile asociației

Cum vor afla proprietarii de cheltuielile asociației

Varianta acceptabilă atât pentru asociaţii cât şi pentru proprietari ar fi să ca listele de cheltuieli ale asociaţiilor să se afişeze la avizier, lângă listele de plată (FOTO: arhiva GdS)
Varianta acceptabilă atât pentru asociaţii cât şi pentru proprietari ar fi să ca listele de cheltuieli ale asociaţiilor să se afişeze la avizier, lângă listele de plată (FOTO: arhiva GdS)

Administratorii de bloc sunt obligați, începând cu data de 15 martie, să informeze trimestrial, prin poșta electronică sau în scris, proprietarii despre cheltuielile, veniturile, încasările și plățile care se fac în asociație. Problema care se ridică în rândul asociațiilor este modalitatea prin care vor fi informați proprietarii și cine suportă cheltuielile suplimentare.

Noul act normativ (Legea nr. 34/2015 pentru completarea art. 36 din Legea nr. 230/2007), care a intrat în vigoare în data de 15 martie, stabilește că administratorii de bloc au de îndeplinit o noua obligație: să-i informeze periodic pe proprietari cu privire la veniturile și cheltuielile din asociație. Cât îi va ajuta această prevedere pe proprietari, rămâne de văzut. Cu certitudine, administratorii vor avea o sarcină în plus. Partea care le ridică însă probleme celor de la asociație este modalitatea prin care aceștia îi vor înștiința pe locatari și costurile suplimentare pe care tot proprietarii le vor suporta. Cea mai ușoară metodă de transmis aceste informații ar fi un simplu e-mail, numai că nu toate asociațiile de proprietari din Craiova dețin un calculator. De cealaltă parte, nu toți proprietarii sunt obișnuiți să folosească internetul. „Prevederea legală este una binevenită. Altele vor fi problemele în rândul asociațiilor, articolul spune: să informeze trimestrial prin poșta electronică sau în scris. Adică să le transmită un e-mail sau o înștiințare scrisă. Din cele 400 de asociații de proprietari din Craiova, mai mult de un sfert nu dețin un calculator, deci pică varianta cu e-mail-ul. Ca să nu mai vorbim de faptul că unii dintre proprietari sunt persoane vârstnice și nu folosesc internetul. Rămâne înștiințarea scrisă, adică printr-o scrisoare. Chiar dacă nu le vor transmite prin poștă, ci le vor pune în cutiile poștale, apar niște costuri suplimentare, cu hârtia şi xeroxul, pe care asociația le va trece în contul proprietarilor“, a explicat Ion Pătrulescu, președintele Uniunii Asociațiilor de Proprietari din Craiova.

Mai puțin pe e-mail, mai mult la avizier

I-am întrebat și pe reprezentanții unor asociații de proprietari din Craiova cum îi vor înștiința ei pe proprietari despre cheltuielile, veniturile, încasările și plățile făcute de asociație. Părerile sunt împărțite, unii spun că este necesar să facă niște cheltuieli în plus și să-și achiziționeze un calculator. „Am vorbit cu președintele și probabil este necesar să achiziționăm un calculator. Până atunci, le vom pune aceste înștiințări în cutiile poștale. Este o cheltuială în plus, dar dacă legea ne obligă, vom face și acest lucru“, a spus Dumitru Cocora, administratorul Asociației G2 Brazda lui Novac.
Alții se plâng că nu știu cum să se descurce cu niște cheltuieli în plus, din moment ce mulți dintre proprietari nici nu-și plătesc întreținerea. „Nu am stabilit cum vom proceda. O variantă acceptabilă și pentru noi, și pentru proprietari ar fi să le afișăm la avizier, lângă listele de plată. Nu ne permitem să cheltuim bani. Și așa avem datorii, proprietarii nu plătesc“, a afirmat Gabriela Kurtoglu, administratoarea Asociației 11 din cartierul 1 Mai.
Alții se gândesc din start să nu facă risipă și spun că vor afișa aceste informații fie la avizier, fie pe ușa blocului. „Noi nu avem calculator la asociație și nici nu ne permitem să aruncăm cu banii, cred că vom afișa lângă listele de plată, în casa scării sau pe ușa blocului“, a declarat președintele Asociației de proprietari 15 – 1 Mai Stadion, Constantin Șeicaru.
În schimb, cei de la Asociația Bloc Romarta spun că vor folosi și poșta electronică, dar și avizierul din casa scării. „Noi avem deja adresele de e-mail a jumătate dintre proprietari și acestora le vom trimite informațiile pe e-mail. Pentru ceilalți vom afișa la avizier“, susține Petru Becheru, președintele Asociației Bloc Romarta. Există însă și administratori care nici nu cunosc modificarea adusă Legii asociaţiilor de proprietari.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS