19.8 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalLa trenuri noi, sine vechi

La trenuri noi, sine vechi

Ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei, Miron Mitrea, a participat ieri la inaugurarea primului tren automotor din seria celor 120 care urmeaza sa fie livrate de firma germana SIEMENS companiei autohtone „CFR Calatori“ SA. Mai confortabile, mai sigure si mai silentioase, garniturile importate concureaza lejer vagoanele de calatori fabricate la Arad. La prima lansare pe sinele patriei, rama l-a purtat pe ministru pe ruta Bucuresti- Craiova in patru ore si jumatate, acesta fiind indelung asteptat pe peroanele principalelor statii de pe parcurs. Proiectul ministerului poarta totusi denumirea sprintara de „Sageata Albastra“, pentru a sublinia performanta normata a trenului: din Banie in Capitala, in trei ore si 44 de minute.

Ministrul, primit cu ardei iuti

Pe tot parcursul, patrule de jandarmi au asigurat paza la fiecare trecere peste calea ferata. La Slatina, ministrul Mitrea a fost intimpinat de catre un grup de juveti, care i-au inminat singurul „document“ in baza caruia putea sa-si continue drumul prin tinutul Olteniei- un pasaport de oltean. Mitrea a mai primit cadou doua legaturi cu ardei rosii, iuti ca focul, aluzie la vestita rapiditate a garniturilor livrate de SIEMENS.

Vestea ca ministrul Miron Mitrea va trece prin municipiu la bordul unui tren ultramodern i-a pus la munca pe salariatii garii, dar si pe cei de la regia locala de salubritate. Au fost montate panouri si cosuri de gunoi ecologice. Printre oamenii adunati pe peron, foarte multi erau angajati ai Prefecturii si Consiliului Judetean Olt. Vizita, anuntata initial pentru ora 14.45, a intirziat cu mai bine de o ora.

Infrastructura ridica probleme

Pe unul dintre peroanele Garii Craiova, „Sageata Albastra“ a fost asteptata de o delegatie avindu-i in frunte pe primarul Vasile Bulucea, prefectul Cornel Mondea si pe presedintele Consiliului Judetean Dolj, Ion Voiculescu. Acestia l-au felicitat pe ministru pentru initiativa de modernizare a transportului pe calea ferata si au admirat automotorul, apreciind calitatea occidentala. Performantele trenului au fost de altfel testate de Mitrea, care a urcat pentru scurt timp la postul de comanda. Pe de alta parte, directorul general al „CFR Calatori“ SA, Valentin Bota, nu s-a lasat complet purtat de entuziasmul general, lasind sa se inteleaga ca, rulind pe infrastructura romaneasca, proaspetele achizitii nu vor rezista prea mult: „Trenurile sint rapide, au viteza maxima de 120 la kilometri pe ora, dar vor rula conform restrictiilor impuse de infrastructura. Starea acesteia este cum este, iar aceste garnituri, fiind foarte pretentioase – suspensia este pe perna de aer – cu siguranta vor avea probleme.“

ELECTROPUTERE a pierdut contractul

Cu o valoare totala de 320 de milioane de euro, contractul va completa parcul „CFR Calatori“ SA cu 120 de noi automotoare, dintre care 57 vor fi importate din Germania, iar 63 vor fi asamblate la ASTRA Arad, care „a suflat“ contractul de sub nasul constructorului local de locomotive, ELECTROPUTERE. De altfel, a subliniat Bota, proiectul acorda si o sansa firmelor autohtone care produc componente de calitate, in special pentru dotarile interioare, cei de la SIEMENS fiind de acord sa incorporeze si subansambluri executate in Romania, daca acestea corespund standardelor. Automotoarele vor circula pe ruta Bucuresti- Pitesti- Slatina- Craiova incepind cu 1 februarie, iar pe ruta Bucuresti- Iasi, din 10 februarie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS