11.4 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDrumurile naţionale, lăsate de izbelişte

Drumurile naţionale, lăsate de izbelişte

Compania Naţională de Drumuri prelungeşte agonia mai multor şosele pe care le are
în administrare şi care traversează judeţul Gorj

Conform site-ului Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), la secţiunea dedicată stării drumurilor naţionale, judeţul Gorj este printre primele în ceea ce priveşte problemele nerezolvate. Gorjul este pe primele locuri şi la finanţări care încă se lasă aşteptate pentru ca şoselele să arate potrivit clasificării pe care o poartă. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România se chinuieşte de câţiva ani să aloce fonduri pentru a remedia alunecarea unui zid de sprijin pe DN 66 Târgu Jiu – Petroşani, în Defileul Jiului. Potrivit companiei, lucrarea va fi demarată în funcţie de nivelul fondurilor care vor fi alocate.

Aşteptări în zadar la Stoina 

Alt drum naţional cu probleme este DN 6B Târgu Jiu – Craiova, în punctul Urda de Sus, comuna Stoina. O alunecare de teren activă pune de mai multă vreme în pericol circulaţia pe ambele sensuri. În ciuda faptului că s-a discutat foarte mult despre remedierea situaţiei, porţiunea de drum naţional este doar monitorizată şi se aşteaptă, la fel ca în Defileul Jiului, alocarea fondurilor necesare pentru reparaţii. „Este o poveste veche, dar nu sunt bani pentru a se interveni. Este un drum naţional şi, la ultima discuţie avută cu directorii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, s-a stabilit că anul acesta se va încerca modernizarea lui. Alunecarea este veche. Acum se circulă, dar au fost perioade în care s-a circulat pe o singură bandă. Face legătura cu Craiova. S-au făcut consolidări ale acestui drum prin 2004, de atunci nimic, dar nici acelea nu au avut efect. Este o lucrare de amploare. Principala problemă o reprezintă banii“, a spus Ioana Buşe, primarul comunei Stoina.

Au bani, dar nu au constructor…

Nici despre Drumul Naţional 66, respectiv Drumul European 79, pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu, nu se pot spune prea multe în ceea ce priveşte condiţiile de trafic oferite de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.
Tronsonul de drum amintit este un calvar pentru conducătorii auto şi nu de câteva luni, ci de mai mult de patru ani. Dacă în primele două cazuri este invocată lipsa banilor, pentru modernizarea DN 66 pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu există bani, dar nu are cine să execute lucrarea. Proiectul de modernizare a fost început pe 10 august 2007, cum se menţionează pe site-ul CNADNR, şi trebuia finalizat în doi ani. Firma din Ungaria, Vegyepszer International Ltd, nu a executat decât 4,8% din contract, aflat, de altfel, în curs de reziliere, după cum menţionează aceeaşi sursă. Ungurii au câştigat licitaţia de modernizare a 44,6 kilometri de drum cu o ofertă de 25,7 milioane de euro, banii fiind asiguraţi de Banca Europeană de Investiţii şi Guvernul României.
Ungurii au oferit un preţ prea mic, dorind să câştige cu orice preţ lucrarea şi s-au văzut puşi în situaţia de a nu o putea executa. De exemplu, spaniolii de la FCC Construction au modernizat 48,9 kilometri din DN 66, pe tronsonul Filiaşi – Rovinari, contra sumei de 40,9 milioane de euro. Finanţarea a fost asigurată tot de Banca Europeană de Investiţii şi Guvernul României, însă proiectul a fost finalizat anul trecut. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII