14.7 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalCasieria asociaţiei, pe post de bancă

Casieria asociaţiei, pe post de bancă

Trei administratori îşi vor pierde atestatul, ca urmare a neregulilor financiar-contabile depistate de primărie la asociaţiile de proprietari unde sunt angajaţi

Hoţiile la asociaţiile de proprietari din Craiova nu mai contenesc. Controalele efectuate de inspectorii primăriei scot la iveală tot felul de nereguli în activitatea financiar-contabilă a acestora. Iar administratorii, care se ocupă şi cu încasarea banilor de la proprietari, uneori şi cu contabilitatea, fac tot felul de „jonglerii“ cu sumele de întreţinere. Banii ajung din casieria şi registrele asociaţiei în buzunarele celor de la asociaţie. În această situaţie sunt administratorii Marilena Predescu, de la Asociaţia SO2 din Craioviţa Nouă, Cristina Claudia Popa, de la Asociaţiile 161 A şi 158 din Craioviţa Nouă, precum şi Elena Stanciu, de la Asociaţia 13 Lăpuş.
Administratoarea Asociaţiei SO2, Marilena Predescu, una avea în casierie şi alta în registrul de casă. Mai precis, suma găsită în casierie de către inspectorii primăriei nu corespundea cu cea din registru. În acest caz, diferenţa dintre banii din casierie – 2.243 de lei – şi banii trecuţi în evidenţe – 133.986 de lei – este de 131.543 de lei, sumă despre care administratoarea nu a putut să dea prea multe explicaţii. Aceasta nu este singura problemă din activitatea financiar-contabilă a asociaţiei, pentru că inspectorii au descoperit, în urma controlului din 8.06.2011, şi alte deficienţe. Banii erau ţinuţi în casierie, iar furnizorii nu erau plătiţi la timp sau deloc. Pe chitanţele eliberate locatarilor la momentul efectuării plăţilor era trecută suma reală, să spunem 520 de lei, dar, până la transcrierea în registre, suma se înjumătăţea, ajungând la 200-250 de lei. Prinsă cu mâţa în sac, angajata asociaţiei şi-a recunoscut vina. „Ştiu ce s-a întâmplat. Am dat o declaraţie la primărie. Ştiu că mi se va retrage atestatul, ce să mai fac?“, a spus Marilena Predescu.
Locatarii au fost foarte vigilenţi. Imediat ce au aflat că au fost furaţi, oamenii şi-au căutat alt administrator şi i-au înlocuit pe vechii reprezentanţi. „Am angajat o firmă care se ocupă cu administrarea de imobile. În privinţa administratorului, am cerut să se facă o expertiză contabilă. După aceea ne vom pronunţa. Cine este vinovat trebuie să răspundă, iar banii trebuie recuperaţi“, susţine noul reprezentant al proprietarilor, Gabriela Nedelcu.

Asociaţia, un bun creditor

La Asociaţiile 158 şi 161 A din Craioviţa Nouă, administrate de Cristina Claudia Popa, proprietarii nici nu ştiau că banii pe care îi plătesc la întreţinere nu au ajuns la furnizori. „Nu ştiam. De-aia nu avem noi apă caldă. Ne-au mai tăiat şi gazele. Cei de la asociaţie îşi fac de cap, este harababură!“, a spus o locatară din blocul 161 A.
Cristina Claudia Popa a fost găsită cu o lipsă de numerar în valoare de 17.330 de lei la Asociaţia 158 şi cu 5.486 de lei la Asociaţia 161 A. În plus, de mai mulţi ani, asociaţia nu are un registru de casă. Facturile la întreţinere şi penalităţile nu erau corect repartizate, iar pentru administrator întâietate aveau firmele care efectuaseră tot felul de reparaţii în asociaţie, iar furnizorii erau lăsaţi la urmă. Cu banii destinaţi plăţii utilităţilor, aceasta stingea datoriile firmelor cu care încheiase contracte pentru reparaţii. Cristina Claudia Popa consideră însă că greşeala recunoscută este iertată. „Eu am pus banii la loc. Suma nu este foarte mare. Le-am spus şi celor de la primărie. Am avut nişte probleme de sănătate şi am avut nevoie de bani. Nu cred că trebuie să afle toată lumea despre asta, şi aşa suma este mică“, se apără Cristina Popa.

Furt cu chitanţierul

Administratoarea de la Asociaţia nr. 13 Lăpuş, Elena Stanciu, nu s-a încurcat cu o chitanţă, două. Ea „a uitat“ să descarce în registrul de casă câte un chitanţier întreg, cu o valoare de 3.900 de lei. A fost „amnezică“ şi cu furnizorii, pentru că nu le-a mai plătit serviciile, deşi a încasat o parte din sume de la proprietari. Aceasta şi-a dat demisia înainte de a-i fi retras atestatul.
„Pentru toate cele trei administratoare s-a întocmit un raport de retragere a atestatului. Dispoziţia primarului a fost trimisă spre instituţia prefectului pentru validare. În momentul validării, noi le facem cunoscut faptul că au rămas fără atestat şi nu mai pot ocupa postul de administrator la nici o altă asociaţie de proprietari“, a declarat Carmen Licu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Craiova.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

30 COMENTARII