8.7 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăEducatieProfesori consilieri din Dolj: „Rețeaua de cabinete școlare trebuie extinsă“

Profesori consilieri din Dolj: „Rețeaua de cabinete școlare trebuie extinsă“

Tulburări de limbaj, neînțelegeri în relația părinți-copii la diverse vârste, consiliere a copiilor în diverse situații, orientare școlară și profesională, sunt doar câteva din problemele care se pot rezolva la profesorul consilier existent în unitățile școlare. Acești profesori sunt în subordinea Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Dolj, instituție care a împlinit 12 ani de când a fost înființată. Cu acest prilej, cadrele didactice au subliniat faptul că rețeaua școlară a cabinetelor psihopedagogice trebuie extinsă. Totodată, reprezentanții Consiliului Județean Dolj au anunțat că vor avea sprijin financiar în ceea ce privește dotările și îmbunătățirea condițiilor.

Profesorii psihopedagogi din Dolj, dar și din județele Olteniei s-au adunat vineri la Muzeul Olteniei Craiova pentru a marca 12 ani de la înființarea Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Dolj, aflat în subordinea Consiliului Județean. Bazele acestui centru au fost puse de profesorul Adriana Rotaru, care a explicat că o bună parte din problemele comportamentale ale copiilor pot fi soluționate apelând la profesorul psihopedagog, care a lipsit pentru o perioadă din școli. „Până în 1970, în România existau laboratoare de orientare școlară și profesori care se ocupau de servicii psihologice. În 1970 a fost desființată orice activitate de această formă în educație. S-a revenit în 1991 la această activitate, când au fost angajați primii șase profesori consilieri. În 1994 am reușit să avem un regulament propriu pentru rețeaua școlară de cabinete. În paralel s-a înființat și centrul logopedic. În 1998, a apărut aria curriculară care recunoștea nevoia de consiliere și asistență educațională, iar adevărata dezvoltare a început să apară după anul 2000. Posturile alocate au fost obținute după «bătălii» mari în care trebuia să aducem argumente solide. Am reușit, pentru că am demonstrat că multe din problemele sistemului de educație erau generate de lipsa profesorului psihopedagog. În 2006 a fost astfel semnat actul de înființare al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Dolj. A pornit atunci cu două structuri și a ajuns să aibă cinci structuri. Lucrurile vor evolua pentru că nevoia din sistem va duce la extinderea rețelei de cabinete școlare“, a precizat profesorul Adriana Rotaru. În prezent, într-un cabinet școlar profesorul psihopedagog desfășoară activitate de psihodiagnoză (testare psihologică), consiliere psihologică și activități pentru stimularea limbajului sau corectarea tulburărilor de limbaj, cum ar fi dislalii, disgrafii, dislexii, precum și compensarea altor tulburări de dezvoltare. De asemenea, profesorii psihopedagogi se ocupă însă și de consilierea părinților și a profesorilor în diversele probleme întâlnite în interacțiunea cu copilul, dar oferă și servicii de orientare școlară și profesională.

S-a aprobat un buget mai mare

La festivitatea aniversară a CJRAE Dolj a fost prezent și administratorul județului, Cosmin Durle, care a precizat că în ședința Consiliului Județean pentru aprobarea bugetului au fost luate în calcul și noi achiziții, dar și îmbunătățirea clădirii. „În ședința de buget am aprobat achiziția unui autoturism pentru ca deplasările în teritoriu să fie mai ușoare. De asemenea, printr-un proiect pe fonduri europene se vor face investiții pentru eficientizarea energetică a clădirii, dar și pentru a îmbunătăți condițiile. Vom veni și în următoarele două-trei săptămâni pentru a rezolva problemele curente“, a mai spus Cosmin Durle. De asemenea, inspectorul școlar Iuliana Gheorghe i-a anunțat pe profesorii psihopedagogi că Ministerul Educației Naționale pregătește un nou regulament pentru a îndrepta anumite aspecte care privesc activitatea centrelor județene de resurse și asistență educațională.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS