15.1 C
Craiova
sâmbătă, 18 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalOlguţa panseluţa

Olguţa panseluţa

Primăriţa Craiovei a ţinut să-i deseneze directorului RAADPFL Craiova cum vrea să fie aranjate florile în rondul de la kilometrul 0 şi pe picioarele podului din mijlocul giratoriului

Noul primar al Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, vrea să‑şi pună amprenta pe marile lucrări edilitare ale Craiovei, astfel încât populaţia să nu le mai poată asocia cu numele fostului edil Antonie Solomon. Pentru asta, foloseşte din plin banii publici din bugetul local al Primăriei Craiova.

Spaţiul verde, amenajat după schiţa primăriţei

Că spaţiul verde de la kilometrul 0 al municipiului – astfel cum a fost el prevăzut în proiect, iar ulterior realizat de constructorul SCT Bucureşti – n-o mulţumea pe primăriţa Craiovei era deja cunoscut. Ieri, însă, Olguţa Vasilescu a anunţat public că a dat dispoziţie să fie plantate mai multe flori în rondul din mijlocul giratoriului. A cerut ca şi cele două picioare ale podului din Valea Vlăicii să fie îmbrăcate în flori. În acest sens, primăriţa l-a convocat sub pasaj pe Ion Petre, directorul RAADPFL Craiova, şi pe alţi câţiva subordonaţi ai acestuia, unde le-a desenat cu mâna ei pe un blocnotes cum să pună florile
„Vrem să ne ocupăm de acest giratoriu, pentru că deocamdată e singura zonă verde de aici şi trebuie să o amenajăm mai cu grijă. Aş vrea să fie acoperiţi de flori cei doi stâlpi, ca într-un vas de pictură, alături să fie o pensulă, tot din flori, iar în jur să fie, exact ca la acuarele, straturi de flori roşii, galbene, mov, violet şi aşa mai departe. În partea cealaltă, vizavi de hotel Jiul, i-am rugat pe peisagişti să-mi propună ei nişte variante. Vreau să fie ceva foarte, foarte frumos, să începem să ne deosebim de celelalte oraşe prin grădinile pe care le vom avea“, a spus Lia Olguţa Vasilescu.
Modificarea acestor spaţii verzi va face ca Primăria Craiova să piardă garanţia pentru această zonă din partea SCT Bucureşti. Reamenajarea se va face de RAADPFL Craiova, dar pe bani de la bugetul local, suplimentar celor dat de Uniunea Europeană pentru realizarea pasajului.

Pasajul suprateran, gata pe 25 iulie

Pe de altă parte, prima femeie a urbei a anunţat tot ieri, într-o conferinţă de presă ad-hoc susţinută sub pasaj, că din proiectul pasajului suprateran lipsea iluminatul stradal al bretelelor. Calea de rulare de pe pasaj este iluminată, pasajul este iluminat (aşa-numitul iluminat artistic al cărui proiect trebuia pus la dispoziţia constructorului din aprilie, dar până săptămâna trecută funcţionarii primăriei încă nu-şi îndepliniseră această obligaţie), dar lipsea lumina pentru arterele de lângă această construcţie.
„Data trecută când am venit am descoperit că nu era iluminat sub pasaj. Am organizat deja o licitaţie şi se va rezolva“, a declarat primarul Olguţa Vasilescu.
Primarul Craiovei a anunţat tot ieri că lucrările vor fi finalizate în trei săptămâni: „Pe 25 iulie lucrările la pasaj se termină, cu flori cu tot, dar fără iluminat şi vopsit. Se va putea circula cu maşina pe pasaj, dar nu şi cu tramvaiul. Oricum, tramvaiele nu vor merge încă doi ani, cât va dura lucrarea de modernizare a liniilor“.

Facem parcare, dar nu prea putem…

Întrebată de ziarişti dacă se vor face parcări sub pasaj, primăriţa a încercat să scape de răspuns printr-o promisiune populistă: „În proiect nu era prevăzut spaţiu de parcare sub pasaj, dar asta încercăm acum să facem. Am discutat deja ca să putem să facem intrare pentru maşini, pentru că e păcat să nu folosim atâta spaţiu care este degeaba aici“.
Ulterior, când i s-a atras atenţia că, dacă vrea să facă asta, trebuie să schimbe – pe cheltuiala primăriei – toate dalele de sub pasaj, care sunt pietonale, de 6 cm grosime, cu unele pentru trafic auto, de 8 cm, Olguţa Vasilescu a încercat s-o dea la întors: „Problema este că nu prea avem voie să facem parcare. E adevărat că sunt şi foarte înguste bretelele şi când intri sau ieşi de sub pasaj blochezi toată circulaţia. Trebuie să-i întrebăm pe cei de la Circulaţie dacă putem să facem parcare. Dar să-l vedem noi dat drumul şi vedem după aceea cum facem cu parcarea“.
Tocmai această atitudine a municipalităţii dă bătăi de cap constructorilor, pentru că aceştia urma să instaleze în zona de sub pasaj nişte dispozitive antiparcare, în fapt nişte balustrade care să permită doar trecerea pietonilor. Reprezentanţii constructorului SCT Bucureşti nu mai ştiu însă acum dacă să monteze sau nu aceste dispozitive, care sunt plătite din bani europeni. Primăria Craiova ar pierde garanţia pentru toate lucrările de sub pasaj dacă pe acel spaţiu pietonal vor fi parcate maşini.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS