14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalPasajul subteran, în avans

Pasajul subteran, în avans

Lucrând în asentimentul primăriţei Craiovei – repede şi cu forţă de muncă locală – constructorii ar fi dispuşi să muncească şi noaptea

Constructorii pasajului subteran au adus pe şantier încă două instalaţii de foraj, cu care vor începe în această săptămână realizarea piloţilor foraţi şi a pereţilor mulaţi în zona învecinată Universităţii din Craiova.
„Mâine (astăzi – n.r.) vom începe realizarea elementelor de structură – piloţii foraţi, iar peste încă două zile vom trece şi la realizarea pereţilor mulaţi ai pasajului în zona de lângă Universitate. În acelaşi timp, tot acolo vom realiza şi o lucrare de deviere a reţelelor de apă, canalizare şi telefonie de pe strada Carol I. Suntem în grafic cu lucrările, ba chiar aş spune că suntem în avans, pentru că în ultima lună am lucrat cât pentru două luni, în ciuda faptului că ne-am confruntat cu lipsa spaţiului şi a trebuit să abordăm lucrarea pe tronsoane. În contract nu era prevăzută fragmentarea lucrărilor, însă am înţeles situaţia cauzată de întârzierile la pasajul suprateran şi am decis să venim în sprijinul craiovenilor şi al autorităţilor locale, amânând cât am putut închiderea circulaţiei în zona unde vom face pasajul subteran“, a declarat Marian Turluc, manager de proiect în cadrul MITLIV.

Întârzierea exproprierilor, problema constructorilor

De fapt, constructorii ar fi preferat să-şi continue lucrările în zona dinspre Casa Studenţilor, acolo unde începuseră, dar au fost nevoiţi să se oprească şi să se mute la celălalt capăt pentru că angajaţii Primăriei Craiova nu au finalizat exproprierile, fapt criticat inclusiv de Olguţa Vasilescu, noul primar al Craiovei. Realizarea pasajului subteran de către MITLIV pare să convină noii conduceri din Primăria Craiova, pe de o parte pentru că acest constructor a arătat şi la Centrul Multifuncţional că poate lucra repede, iar pe de altă parte pentru că foloseşte forţă de muncă locală, nu muncitori aduşi din alte zone ale ţării.
În privinţa rapidităţii construcţiei, constructorii au chiar o dilemă. „Noi dorim să încheiem lucrările cât mai repede, aşa cum solicită Primăria Craiova, şi suntem dispuşi să lucrăm chiar şi noaptea în zona Universităţii, unde acţionăm în prezent. Rămâne de văzut însă dacă vor fi şi riveranii de acord să lucrăm în timpul nopţii“, a spus Marian Turluc.
Reamintim că pasajul subteran este executat de firma craioveană MITLIV, în asociere cu concernul austriac HABAU. Lucrarea va costa 35,6 milioane de lei (8,2 milioane de euro), fără TVA, valoare la care a fost câştigată licitaţia şi care este cu mult sub cele 66 de milioane de lei (16 milioane de euro), cât estimase Primăria Craiova costurile totale ale acestui obiectiv. Finanţarea este asigurată în proporţie de 98% din fonduri europene, doar 2% din cheltuielile eligibile urmând să fie asigurate de la bugetul local. Construcţia presupune nu doar tunelul propriu-zis, ci şi devierile reţelelor de apă şi canalizare şi amenajarea de deasupra. Termenul de execuţie prevăzut în contract pentru această lucrare este de 18 luni.

Sens unic pe strada Alexandru Macedonski din Craiova

Pe strada Alexandru Macedonski din Craiova, de la intersecţia cu strada Eugeniu Carada până la intersecţia cu strada A.I. Cuza, se va institui sens unic de circulaţie începând de mâine-dimineaţă, ora 6.00, circulaţia urmând să se desfăşoare dinspre intersecţia cu strada Eugeniu Carada spre intersecţia cu strada A.I. Cuza.  
De la aceeaşi dată, se va schimba prioritatea de trecere în intersecţia străzilor Alexandru Macedonski cu strada Împăratul Traian, în sensul că vehiculele care circulă pe strada Alexandru Macedonski au prioritate de trecere faţă de vehiculele care circulă pe strada Împăratul Traian, în această intersecţie. Aceste modificări se impun ca urmare a desfăşurării lucrărilor de deviere a reţelelor de utilităţi aferente realizării pasajului subteran. Conducătorii auto sunt rugaţi să se conformeze semnalizărilor rutiere ce vor fi instituite.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS