9.5 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCardul naţional de sănătate nu blochează accesul pacienţilor la servicii medicale

Cardul naţional de sănătate nu blochează accesul pacienţilor la servicii medicale

Casa Naţională de Sănătate a anunţat că la primele ore ale dimineţii se realizau concomitent în sistem 9.000 de accesări cu cardul de sănătate.

Astăzi, până la ora 11.00, la Help desk s-au primit peste 75 de sesizări de la furnizorii de servicii medicale care au întâmpinat probleme la utilizarea cardului. Aceste probleme au fost rezolvate sau erau în curs de soluţionare în cel mai scurt timp. Nu au fost semnalate probleme care să ducă la blocarea sistemului.

„Principala preocupare a CNAS este ca introducerea cardului naţional de sănătate să nu îngreuneze sau să blocheze accesul pacienţilor la servicii medicale. Facem apel la furnizori şi pacienţi, în egală măsură, să înţeleagă importanţa introducerii acestui sistem şi să privească cu înţelegere şi calm eventualele probleme inerente apărute la implementarea unui sistem de mare anvergură şi complexitate. Vom rezolva toate aceste probleme cu profesionalism”, a declarat Vasile Ciurchea, preşedintele CNAS.

CNAS solicită furnizorilor de servicii medicale să respecte legislaţia în vigoare şi să acorde serviciile cu card de sănătate celor care l-au primit, dar şi fără card de sănătate celor care încă nu au intrat în posesia lui.

În acest sens, au fost publicate în Monitorul Oficial Ordinul Ministrului Sănătăţii şi al preşedintelui CNAS nr.557/246/2015 şi Ordinul preşedintelui CNAS nr.248/2015 care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.

Casele de asigurări de sănătate au informat furnizorii cu care se află în relaţie contractuală despre actuală procedura de acordare a serviciilor medicale.

De asemenea, CNAS este pregătită să rezolve toate problemele semnalate de furnizorii de servicii medicale care întâmpina greutăţi în utilizarea cardului de sănătate. Aceştia au la dispoziţie help desk-ul organizat în acest sens. Echipe de specialişti din toate casele de asigurări se află în teren pentru a identifica şi a acordă asistenţă furnizorilor de servicii medicale.

Pacienţii care întâmpina greutăţi la primirea unui serviciu medical trebuie să semnaleze de urgenţă acest lucru la casele de asigurări sau la numărul de telefon inscripţionat pe cardul de sănătate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS