11.4 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateS-a deschis pasajul subteran

S-a deschis pasajul subteran

http://www.youtube.com/watch?v=ERZWcpnmTmo

Constructorul MITLIV a inaugurat aseară, cu fast, pasajul subteran din centrul Craiovei, o complexă lucrare de infrastructură rutieră realizată în oraş, care a implicat o investiţie de 35.600.000 de lei – 98% bani europeni, restul de la bugetul local. „Gata cu lucrările, pasajul este al dumneavoastră“, a fost mesajul MITLIV pentru locuitorii Băniei.

Pasajul subteran de la Universitate, construit pe sub intersecţia străzii Arieş cu A.I. Cuza, respectiv Împăratul Traian, cu scopul de a prelua traficul de pe bulevardul Carol I, este de aseară funcţional. Un an şi trei luni au durat lucrările pentru a se realiza această a doua mare investiţie cu fonduri europene în infrastructura stradală a oraşului, după pasajul suprateran din Valea Vlăicii. O bijuterie rutieră, de departe cea mai solicitantă, care va trebui să descongestioneze traficul din centrul Craiovei şi care a costat 35.600.000 de lei, cea mai mare sumă investită într-un astfel de obiectiv.
Termenul de execuţie a lucărilor a fost de 18 luni, dar constructorul a reuşit finalizarea pasajului mai devreme: cu şapte luni înainte pentru infrastructura rutieră supraterană şi cu trei luni înainte pentru infrastructura rutieră subterană. Un lucru cu care constructorul, asocierea SC MITLIV EXIM SRL – SC HABAU CONSTRUCŢII SRL, se mândreşte, pentru MITLIV lucrarea fiind de acum înainte o carte de vizită.  

Inaugurare cu fast, în lipsa primarului

Inaugurarea a fost minuţios pregătită de constructor, iar craiovenii, cei cărora le-a fost atribuit pasajul, au fost invitaţi să participe la eveniment. Înainte de recepţia lucrării, MITLIV a prezentat o parte a utilajelor cu care s-a lucrat la pasaj şi cu care craiovenii au putut să se fotografieze: betoniere, basculante, excavatoare, buldoexcavatoare, macaraua-elefant, toate au fost examinate cu interes de cei prezenţi. Dar cel mai interesant moment a fost inaugurarea pasajului, privită de sus, de pe bretele, de sute de craioveni. Momentul a fost ratat de primarul Craiovei, care l-a „delegat“ pe viceprimarul Mihail Genoiu să-i ţină locul la eveniment din partea autorităţilor locale, în calitate de beneficiar al contractului.
Până să cadă cortina şi să se dea liber craiovenilor la plimbarea prin pasaj, aceştia au avut parte de o scenetă umoristică, menită să descreţească fruntea constructorilor, care au muncit „24 de ore din 24, șapte zile pe săptămână, ca să reușim să ne înscriem în graficul de lucrări și pentru lunile de iarnă, să fim în avans şi să creăm un disconfort cât mai mic locuitorilor urbei“, după cum a susţinut managerul de proiect din cadrul companiei MITLIV, inginerul Marian Turluc. Construirea pasajului a impus, printre altele, excavarea a aproape 50.000 de metri cubi de pământ, realizarea a peste 8.000 de metri pătrați de pereți mulați, care au ajutat la lucrare, o muncă titanică făcută sub presiunea timpului şi a garanţiei lucrului bine făcut.  

„Realizările se măsoară în satisfacţia clienţilor, nu în cifre“

Cuvântul de deschidere la inaugurarea bijuteriei din centrul Craiovei i-a aparţinut managerului firmei MITLIV, Liviu Cioană. Înainte de a le spune craiovenilor care au fost greutăţile cu care s-a confruntat constructorul în realizarea pasajului, acesta a ţinut să precizeze că MITLIV şi-a propus să măsoare realizările în satisfacţia clienţilor, nu în cifre, şi că vocilor care s-au îndoit de această lucrare li s-a răspuns pe şantier. „Pentru această lucrare, clienţii noştri sunt cetăţenii municipiului Craiova, iar realizările noastre se măsoară în satisfacţia clienţilor, nu în cifre. Din respect pentru craioveni am abordat această lucrare cu maximum de seriozitate, încercând să scurtăm pe cât posibil perioada de suferinţă cauzată de restricţiile de trafic rutier, şi nu numai. Targetul nostru a fost să realizăm o lucrare de cea mai bună calitate, în cel mai scurt timp posibil, şi am şi reuşit“, a spus Liviu Cioană. „Lucrările au fost dificile pentru că nu poţi să ştii ce întâlneşti sub pământ, cu atât mai mult în centrul urbei: de la reţele de utilităţi abandonate, la reţele despre care nici deţinătorii acestora nu au cunoştinţă ca amplasament exact. Când am câştigat această lucrare, au fost voci care au întrebat câte pasaje sau câte tunele a mai construit MITLIV. Caracterizaţi de modestie, ambiţie şi perseverenţă, am preferat să dăm replica acolo, în şantier. Pentru noi, pasajul subteran din Craiova este o lucare de suflet, şi chiar dacă astăzi ne bucurăm de realizările noastre, de mâine cu siguranţă că ne va lipsi frumuseţea şi complexitatea acestei lucrări“, a adăugat managerul MITLIV. În final, Liviu Cioană le-a recomandat şoferilor care vor folosi de acum încolo pasajul să circule prudent.
Până la ora 20.00, când s-a deschis traficul rutier prin pasajul subteran, craiovenii au avut ocazia să dea o raită prin cea mai nouă construcţie a oraşului. „Este o mare realizare, să vedem cât va fi de eficient acest pasaj pentru a descongestiona traficul. Trebuie însă felicitaţi constructorii pentru lucrări şi pentru calitatea lor. Sperăm să fim şi noi mai civilizaţi şi să nu distrugem ceea ce s-a făcut în acest pasaj. Este o lucrare realizată înainte de termen, chiar nimeni nu se aştepta la asta, pentru că la un pasaj subteran sunt multe greutăţi“, a spus Ilie Nibu, un craiovean. „Pasajul este frumos, am înţeles că s-a muncit zi şi noapte. Totul a ieşit perfect. Acum să vedem cum va fi şi cu traficul. Cred că va fi util, pentru că numărul maşinilor din Craiova este destul de mare faţă de acum zece ani“, a spus şi Daniela Trică.

Cifrele pasajului subteran

Pasajul subteran din centrul Craiovei are o lungime de 405,32 m. Totodată, s-au mai realizat 15.780 de metri pătraţi de stradă amenajată la nivelul bretelelor, 7.810 mp – trotuare modernizate, 3.980 mp – sensuri giratorii, iar 1.280 mp de reţele de alimentare cu apă şi canalizare au fost deviate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS