9.5 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024

Preţul minciunii

Un studiu recent a scos în evidenţă tendinţa umană de a minţi cât mai mult posibil, fie din instinct, fie pentru a obţine un avantaj, relatează repubblica.it. Acest comportament costă companiile americane peste 3,5 trilioane de dolari pe an. Studiul realizat de Association of Certified Fraud Examiners demonstrează faptul că omul modern este predispus să mintă dintr-o serie de motive, iar acest tip de comportament influenţează în mod considerabil realitatea. Potrivit statisticilor, în medie, fiecare societate pierde în jur de cinci la sută din venitul său anual din cauza minciunilor, în total suma anuală ridicându-se la 3,5 trilioane de dolari. În opinia specialiştilor, în fiecare zi, un individ poate primi între 10 şi 200 de informaţii false. De exemplu, un american din patru consideră că nu este grav dacă îşi minte societatea de asigurări, iar o treime dintre CV-uri sunt „ajustate“. Un angajat din cinci spune că are cunoştinţă despre fraude comise în mediul său profesional, însă nu le comunică superiorilor. Însă, aspectul important al studiului nu este numărul incredibil de minciuni, ci faptul că minciuna a devenit deja o parte integrantă din viaţa noastră cotidiană. „Singurul lucru adevărat pare să fie celebra replică a lui Dr. House – „Toată lumea minte“. Toţi minţim, de multe ori în mod inofensiv. Toate femeile spun soţilor că nu le deranjează că ei se uită toată ziua la meciuri, iar toţi soţii îşi mint partenerele spunându-le că arată bine, chiar dacă s-au tuns, de exemplu, prea scurt. Însă, trăim într-o epocă în care minciuna este tot mai tolerată şi nu mai reprezintă o excepţie. Iar acest lucru ne costă scump. Este vorba mai ales de un preţ emoţional şi psihologic. O minciună nu are putere. Ea devine puternică doar atunci când cineva începe să o creadă“, a spus Pamela Meyer, reprezentanta societăţii Calibrate, care se ocupă cu studii pe tema miniciunilor, pentru companii.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS