17.5 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateȘtrangulatorul de la Materna

Ștrangulatorul de la Materna

Primăria Craiova a cam dat-o în bară cu sensul giratoriu de la intersecţia bulevardelor Olteniei şi Tineretului din cartierul Craioviţa Nouă,
din zona Materna

Cele două artere de circulaţie sunt prinse într-un program de reabilitare din fonduri europene, iar atunci când a început lucrările, primăria a amenajat şi un sens giratoriu, conform proiectului, care să fluidizeze circulaţia. Numai că, aşa cum s-a întâmplat şi cu sensul giratoriu de la Consul, care a ieşit prea mare şi ștrangula circulaţia, atunci când a fost modernizată Rocada, povestea s-a repetat şi la Materna. Un cititor GdS ne-a sesizat acest aspect pe adresa [email protected]. O vizită la faţa locului a confirmat cele spuse de cititorul nostru. Constructorul angajat de primărie a amenajat un sens giratoriu uriaş, dar a lăsat circulaţiei doar trei-patru metri de stradă în jurul sensului, cam cât măsoară o bandă de mers. Astfel, două autobuze care intră în giratoriu nu au loc să treacă unul pe lângă altul, iar autoturismele trec la mustaţă pe lângă pietonii care traversează pe zebra din apropiere.
Reprezentanţii primăriei au declarat pentru GdS că dimensiunea actuală a giratoriului este cea mai bună şi că a fost adaptată pentru autobuze.
„Giraţia de la intersecţia bulevardului Oltenia cu bulevardul Tineretului (zona Materna) este tranzitată de autobuze care au raza de giraţie de 24 de metri pe axul autobuzului. Din acest motiv, dacă diametrul actual al sensului giratoriu de 20 m ar fi redus, autobuzele nu s-ar mai putea înscrie într-o giraţie normală. Sensul giratoriu este prins pe componenta de reabilitare și modernizare a bulevardului Oltenia, componentă ce aparține proiectului «Reabilitarea infrastructurii rutiere din zona de Nord-Vest a Polului de Creștere Craiova, în vederea fluidizării traficului în Zona Metropolitană Craiova, POR, Axa 1»“, se arată într-un răspuns trimis GdS. Nici o vorbă, însă, despre găsirea unei soluţii care să fluidizeze traficul. Lămuriri a adus inspectorul Alin Apostol de la Poliţia Rutieră Craiova, membru în Comisia de sistematizare, care a precizat că lucrurile nu vor rămâne aşa. „Aşa a fost prins în proiect acest sens giratoriu, dar se vor supralărgi deschiderile celor două bulevarde. Giratoriul a fost în felul acesta în proiect pentru a da bine, deoarece în mijloc va fi verdeaţă. E posibil să apară şi o statuie. Cred că au fost şi nişte greşeli de măsurare“, a spus Apostol.  
Întrebat dacă el crede că traficul este îngreunat în zonă, reprezentantul proiectantului Irimat Cons, Cristian Merişanu, a spus că nu este adevărat ce a sesizat cititorul GdS. „Sensul giratoriu este şi aşa mic. Să vedeţi un autobuz cum îl calcă. Se va mai tăia puţin din spaţiul verde. Sensul giratoriu a fost prevăzut să fie mai mare, dar nu s-a putut din cauza unui canal al Regiei de Termoficare“, a spus Merişanu.
Primarul Antonie Solomon a promis la începutul lunii martie, atunci când au început lucrările, că bulevardele vor fi reabilitate mai devreme de termenul de trei luni şi jumătate. „Primele două străzi care intră în reabilitare sunt Tineretului şi Olteniei, în cazul cărora termenul de execuţie este de trei luni şi jumătate, dar n-o să acceptăm să dureze lucrările atât de mult pentru că va fi prea mare deranjul în zonă“, a anunţat atunci primarul. Asta înseamnă că lucrările ar trebui terminate în maximum o lună.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS