20.6 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024

Naufragiați de lux


Aproape 150 de turişti străini și membri ai echipajului au rămas blocaţi în zona localităţii doljene Bistreţ, după ce, joi noapte, nava de croazieră pe care se aflau – „Viking Primadonna“ – sub pavilion maltez, a eşuat pe un banc de nisip. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Judeţean al Poliţiei de Frontieră (IJPF) Dolj, nava a eşuat la kilometrul 727 al Dunării, mai exact, între localităţile Bistreţ şi Rast, la aproximativ 20 de metri de malul românesc. Încă de joi dimineaţă, echipajul a început să facă manevre pentru a debloca nava, însă acestea nu au avut succes. Autorităţile şi căpitanul „Viking Primadonna“ au hotărât să încerce eliberarea vasului cu ajutorul unui remorcher, care nu ajunsese însă până vineri seară în zonă, deşi era aşteptat de la 15.30. Inspectorul de poliţie Veronica Constantin, purtătorul de cuvânt al IJPF Dolj, a declarat pentru GdS că, dacă nici remorcherul nu va putea scoate nava de pe bancul de nisip, turiştii vor fi preluaţi de mai multe autocare şi duşi la Bucureşti, care era, de altfel, destinaţia finală a croazierei.
„Viking Primadonna“ a plecat în urmă cu o săptămână din Germania, având la bord 147 de persoane, pasageri germani, italieni, francezi şi membri ai echipajului. Vineri seară, nava trebuia să ajungă în Portul Giurgiu, după care pasagerii urma să ajungă la Bucureşti. Vineri, turiștii nu erau prea afectaţi că au întârziat, ba, mai mult, s-au declarat bucuroşi că li s-a prelungit croaziera cu o zi.
Nivelul scăzut al Dunării din ultimele zile a blocat mai multe convoaie în porturile din Drobeta Turnu Severin, Calafat sau Orşova. Numai în Portul Drobeta Turnu Severin, la kilometrul fluvial 932, sunt ancorate 11 convoaie care au în componenţă 53 de barje încărcate cu fier vechi sau cereale.  Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, 257 de nave au fost blocate pe Dunăre, în prezent fiind luate măsuri pentru rezolvarea acestei situații.  

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

12 COMENTARII