9.8 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateTroleibuzul, peste sau prin tunel?

Troleibuzul, peste sau prin tunel?

Traseul viitoarei linii de troleibuz din Craiova se suprapune zonei tunelului care urmează să fie construit din bulevardul Carol I pe sub intersecţia cu strada A.I. Cuza şi pe sub intersecţia străzilor Arieş cu Împăratul Traian. Autorităţile publice au scos deja pe piaţă modificarea studiului de fezabilitate pentru amenajarea liniei de troleibuz, fiindcă în vechea documentaţie nu s-a ţinut cont de construcţia pasajului. În plus, proiectul este depus în cadrul planului integrat de dezvoltare pentru obţinerea de fonduri nerambursabile, în acest caz fiind obligatorii analiza cost – beneficiu, studiile topografice şi studiul geotehnic. „Lucrările de proiectare a studiului de fezabilitate pentru troleibuz vor ţine seama de vechiul studiu de fezabilitate, realizat de către SC ELTRANS PROIECT SRL în anul 2007, cât şi de zona pasajului denivelat subteran, iar pentru detalii tehnice, respectiv pentru corelarea soluţiilor tehnice la cele două investiţii, se va lua legătura cu firma care proiectează acest pasaj, respectiv SC Search Corporation SRL – SC Grant CPC SRL (…)“, se arată în documentaţia de atribuire a Primăriei Craiova. În aparenţă, traseul troleibuzului ar trebui să urmeze desenul din studiul de fezabilitate din 2007, respectiv actualul traseu 1 Gară – Romaneşti, adică pe deasupra tunelului.
În primărie s-a luat în discuţie însă şi varianta cu linie prin tunel, au admis reprezentanţi ai administraţiei. „S-a discutat, într-adevăr, despre posibilitatea de a fi construită linia prin tunel. Însă, la această oră, nu s-a luat o decizie. Rămâne ca specialiştii noştri şi proiectanţii să mai analizeze soluţiile“, a spus arhitectul-şef al Craiovei, Mircea Diaconescu. În ambele situaţii există mai multe necunoscute, fiindcă, dacă nu trece prin tunel, care se pare că nu este suficient de înalt, atunci linia trebuie deviată de la traseul iniţial.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

27 COMENTARII