20.6 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDAEWOO sistează producţia

DAEWOO sistează producţia

Uzina craioveană este nevoită să sisteze producţia de la 1 ianuarie 2008 şi să vândă din stoc până în luna aprilie, din cauza vânzărilor slabe. Dealerii dau un procent de scădere de 30%, în timp ce reprezentanţii firmei prezintă cifre mai mici. Dacă rezultatele în ancheta CE întârzie, societatea va relua producţia de Cielo.

Daewoo Automobile Romania (DWAR) va sista producţia de autoturisme începând cu 1 ianuarie 2008, din cauza vânzărilor foarte slabe din ultima perioadă. Liderul sindical Ovidiu Cioroianu a declarat că producţia va fi reluată numai după epuizarea stocurilor existente. „După semnarea «celebrului» contract cu Ford, vânzările la autoturismele Daewoo au scăzut cu 25%. N-o să mai producem pe stoc, ci vom relua producţia după vânzarea stocului“, spus Cioroianu.

În prezent, uzina craioveană mai produce doar două modele, Matiz şi Nubira, fapt care a contribuit şi el la scăderea vânzărilor, afirmă dealerii din Bănie. „Nouă ne-au scăzut vânzările cu 30%. Clienţii nu au acum de ales decât între Matiz şi Nubira. Apoi, lumea nu se mai înghesuie să cumpere autoturisme care nu se mai fabrică. Clienţii sunt circumspecţi, se tem că nu vor mai fi piese de schimb. În mod normal, nu ar trebui să fie aşa. Dealerul asigură timp de zece ani piese de schimb, este o afacere şi pentru ei, având în vedere că această piaţă se ridică la circa 200 de milioane de euro anual“, a declarat Daniel Bărbulescu, directorul REDEXIM SRL, dealer Daewoo. Scăderea vânzărilor este confirmată şi de alt dealer local, Popeci Motors. „La doar două modele cum să nu scadă vânzările? Când era gama completă vindeam 80 – 100 de autoturisme pe lună, acum vindem doar 30. Este o perioadă de tranziţie. Sper ca parlamentarii europeni să ne lase să facem ceva aici“, a declarat, la rândul său, Vasile Munteanu, directorul firmei amintite. Scăderea vânzărilor de autoturisme poate fi pusă şi pe seama anchetei pe care Comisia Europeană (CE) a declanşat-o în legătură cu preluarea societăţii de americanii de la Ford.

Vânzări din stoc până în aprilie 2008

Pentru directorul de vânzări al DWAR, Mihai Radu, situaţia nu este atât de îngrijorătoare. „Există o reducere faţă de luna trecută, de la circa 1.000 de autoturisme pe lună vândute în octombrie, la 856 în noiembrie. Numărul de maşini de pe stoc este însă suficient pentru a vinde 1.000 de maşini pe lună. Putem să vindem de pe stoc până în martie 2008. Cota noastră de piaţă este de 5% şi vrem s-o păstrăm. Primele trei luni de inactivitate le vom ocupa cu concedii şi cu conservarea utilajelor“, a declarat Mihai Radu. Acesta a explicat şi care vor fi măsurile pe care le va lua managementul fabricii: „Muncitorii vor fi deplasaţi la secţiile de motoare şi cutii de viteză, acolo unde se exportă din plin. În această perioadă, activitatea uzinei va fi comercializarea şi producerea de motoare şi cutii de viteză. Cu ce mai fabricăm în decembrie vom rămâne cu un stoc de câteva sute de maşini şi în aprilie. Dacă privatizarea va fi prelungită până la toamnă, va trebui să reintroducem în producţie Cielo şi Nubira cu motoare Euro 4 pentru a reîntregi gama“. De asemenea, la reluarea producţiei conducerea DWAR vrea să înlesnească achiziţia de Matiz şi Nubira prin credite bancare. Liderul sindical Ovidiu Cioroianu priveşte viitorul apropiat cu pesimism. „Există posibilitatea ca o parte dintre salariaţi să stea acasă, prin rotaţie, cu 75% din salariu. Acest lucru nu s-a hotărât însă până acum“, a spus Cioroianu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

7 COMENTARII