9.5 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024

CEZ clonează facturi

Mai mulţi clienţi ne-au semnalat că primesc acasă facturi clonate, deja plătite. CEZ recunoaşte că nu poate ţine sub control datele procesate ale abonaţilor.

CEZ Distribuţie, furnizorul de energie electrică în Oltenia, are din nou probleme cu facturile trimise abonaţilor. Recent, pe adresa GdS a sosit o nouă reclamaţie. Craioveanul Gheorghe Petre ne sesiza că a fost debranşat de la reţeaua electrică fără să fie înştiinţat. Omul nu mai primise facturi de ceva vreme şi aflase din presă sau de la vecini că abonaţii pot fi debranşaţi oricând, fără somaţie, şi se temea că i s-a întâmplat acelaşi lucru. Din fericire pentru el, de data aceasta, fusese doar o defecţiune tehnică. Tot zilele trecute, o abonată dintr-o localitate doljeană ne-a sesizat telefonic, mai mult plângând, că i-a fost „tăiată“ lumina.

„Am fost la ei să plătesc, dar mi-au spus că nu pot să-mi ia banii fără facturi. Mi-au spus să mă duc acasă şi să aştept facturile. Le-am aşteptat, dar n-au mai venit. În schimb, ei mi-au tăiat lumina pentru neplată“, spunea femeia, supărată că i se strică toată mâncarea în frigider. „Eu le recomand conducătorilor acestei societăţi un examen psihiatric“, spunea recent Andrei Marin, unul dintre clienţii nemulţumiţi ai CEZ.

 

Avalanşă de facturi

 

În timp ce unii abonaţi nu primesc deloc facturi şi apoi sunt debranşaţi, alţii primesc prea multe. Ieri, două craiovence au semnalat şi acest aspect. „Am primit trei facturi deodată, dar una este în dublu exemplar şi a fost plătită. Practic, nu am de plătit decât o singură factură, dar, când am văzut trei plicuri, mi-a stat inima în loc pentru că am crezut că vin iar şi îmi taie lumina, cum fac ei când se adună facturi, chiar dacă tu nu le primeşti. Dacă nu mă uitam cu atenţie pe facturi şi le plăteam, cine îmi dădea banii înapoi?“, a declarat Elena Jilavu, din cartierul Rovine.

De altfel, doamna Jilavu nu este la prima păţanie cu cei de la CEZ. În urmă cu o lună, a avut surpriza să fie debranşată fără facturi şi somaţie, iar apoi i s-a pus în cârcă taxa de debranşare-rebranşare. „Nu este posibil ca timp de două-trei luni să nu primeşti facturi, să îţi mai taie şi lumina între timp şi după aceea să primeşti trei facturi anapoda. După ce m-au debranşat acum o lună fără să îmi trimită facturile sau somaţie, mi-au spus că trebuie să plătesc taxă de debranşare-rebranşare, care va fi inclusă în următoarele facturi“, a mai spus Elena Jilavu. Abonata Cristina Ghenea este în aceeaşi situaţie. „M-am trezit vineri cu trei facturi în cutia poştală şi prima dată nu am ştiut ce să cred. Abia apoi am văzut că două dintre ele erau identice şi le mai şi plătisem. Nu-mi vine să cred că fac asemenea greşeli pe buzunarul nostru“, a afirmat aceasta. În mod normal, facturile emise în dublu exemplar trebuie stornate. Reprezentanţii CEZ Distribuţie susţin că până acum au reuşit să identifice circa 1.700 de asemenea clone. Scuza reprezentanţilor CEZ este de-a dreptul penibilă.

„Încurcătura s-a produs din cauza migraţiei datelor între programele pe care le punem la punct. Colegii mei lucrează la corectarea lor. Clienţii nu vor plăti însă nici o penalitate pentru aceste facturi. Cei care primesc de două ori aceeaşi factură trebuie să ia legătura cu centrele noastre de relaţii cu clienţii, pentru a semnala aceste aspecte şi a ne ajuta să remediem situaţia“, a declarat Iulia Borsan, purtătoarea de cuvânt a companiei. Practic, CEZ recunoaşte că nu poate detecta singură facturile clonate. Poate ar fi de folos un ajutor din partea comisarului Gheorghe Bică, de la Biroul de Combatere a Crimei Organizate, care depistează, printre altele, reţelele de clonatori de carduri bancare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

8 COMENTARII