13.4 C
Craiova
joi, 9 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateSalariul mare nu pastreaza angajatii buni

Salariul mare nu pastreaza angajatii buni

Competitia acerba pe piata determina firmele sa adopte metode agresive de pastrare si fidelizare a angajatilor buni. Imprumuturile cu dobânzi preferentiale, asigurarile medicale sau pur si simplu aprecierea muncii depuse sunt uneori mai importante decât cresterile salariale.


Câteva mici bonusuri acordate angajatilor asigura fidelizarea acestora. Competitia ridicata pentru personalul inalt calificat si existenta posibilitatii ca personalul sa-si schimbe angajatorul cere din partea firmelor strategii proprii agresive de pastrare a personalului. Un exemplu este oferirea unor credite bancare preferentiale pentru angajati. In România, principalele produse negociate in acest tip de oferte sunt achizitiile de autoturisme, locuinte si terenuri, imprumuturile nenominalizate pentru nevoi personale, carduri de credit, alte depozite sau instrumente de economisire. Daca salariatul paraseste compania care i-a oferit un beneficiu bancar, acesta va trece in conditiile standard de creditare acordate oricarui client obisnuit al bancii. Alt exemplu este oferirea de servicii medicale private catre angajati. In situatia in care abonamentele sunt negociate pentru toti angajatii unei companii, tariful perceput de o clinica privata poate fi de pâna la trei ori mai mic decât cel perceput in mod obisnuit. De altfel, un studiu realizat de compania PriceWaterCoopers arata faptul ca România este tara din Europa Centrala si de Est in care beneficiile medicale sunt cel mai des intâlnite (65% dintre companiile intervievate), spre deosebire de alte tari precum Cehia (47%), Bulgaria (35%) sau Slovacia (18%).


Banii nu conteaza intotdeauna


O axioma a pietei muncii spune ca oamenii nu vin la serviciu doar pentru salariu, ci si pentru alte lucruri: independenta, posibilitatea de a-si pune in practica ideile, un statut social mai bun etc.


Evident, o remuneratie consistenta, corespunzatoare muncii prestate, este primul pas, insa se pot intâlni foarte multe cazuri unde o persoana refuza sansa de a migra spre o firma unde i se ofera ceva mai multi bani, pentru ca slujba actuala ii ofera alte satisfactii: o echipa unita, recunoasterea meritelor, stabilitate, un sef intelegator. O prestatie deosebita a unui angajat sau a intregii echipe merita niste mici recompense, chiar daca acestea nu constau decât in felicitarea publica a persoanei respective. Daca treaba a mers bine, seful poate sa-si invite angajatii la o bere, sa le ofere o facilitate in plus, sau sa recunoasca in fata tuturor angajatilor ca este multumit de ei. Aceasta pentru ca un om care se simte apreciat face mai multe eforturi sa nu-i dezamageasca pe cei din jur decât unul care se simte invizibil.


Cum afli ce cred angajatii despre companie


Studiile de satisfactie a angajatilor sunt cele mai bune metode de a afla care este parerea angajatilor despre companie. Specialistii recomanda ca atunci când se concepe un asemenea studiu sa se foloseasca metoda codarii prin metafore. Se incepe prin a scrie pe hârtie toate subiectele delicate pe care managerul considera ca angajatii ar avea dificultati in a le discuta. Apoi, toate aceste chestiuni trebuie grupate pe categorii: relatia cu superiorii, relatia cu colegii sau subalternii, responsabilitate si recunoastere, implicarea in luarea deciziilor, conflicte etc. Pentru toate aceste capitole trebuie aduse atribute atât pozitive, cât si negative. Pentru a se asigura ca raspunsurile angajatilor sunt cât se poate de corecte, trebuie inlocuite toate aceste atribute cu metafore. Spre exemplu: Cum considerati ca se iau deciziile majore in compania noastra: prin metode pompieristice, prin metode ingineresti, prin metode scolaresti etc. Pentru a obtine rezultate relevante, trebuie alese cu grija metaforele de codare. Urmatorul pas este alegerea metodei de sondare a opiniei: printr-un chestionar sau prin interviuri cu fiecare angajat. In prealabil, angajatii trebuie asigurati de importanta studiului si de faptul ca el se realizeaza pentru a imbunatati activitatea, nu pentru a introduce masuri punitive.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS