22.5 C
Craiova
miercuri, 5 iunie, 2024
Știri de ultima orăActualitatePrimaria isi face reclama in cercuri intime

Primaria isi face reclama in cercuri intime

La inceputul acestei luni, Primaria Craiova a organizat licitatie, prin cerere de oferte, pentru a cumpara spatiu publicitar in publicatiile locale. Dupa ce comisia a desemnat eronat câstigatorul, municipalitatea a revenit asupra deciziei, suspendând licitatia.


Pentru anul 2006, Primaria Craiova a prevazut in buget suma de aproximativ un miliard de lei pentru achizitionarea spatiului publicitar necesar aducerii la cunostinta cetatenilor a diverselor hotarâri si decizii ale executivului sau ale consiliului. Pentru ca de data aceasta banii nu mai puteau fi atribuiti fara licitatie, ca in anii trecuti, primaria a solicitat oferte de pret de la Cuvântul Libertatii, Editie Speciala si Gazeta de Sud. Toate cele trei publicatii au depus intr-o forma sau alta ofertele cerute, bazându-se pe caietul de sarcini intocmit de comisia de licitatie. Dupa deschiderea ofertelor, comisia primariei a desemnat câstigatoare o firma care ar fi trebuit sa reprezinte Cuvântul Libertatii. Reprezentantii ziarului Editie Speciala s-au declarat nemultumiti si au contestat decizia comisiei, atragând atentia asupra faptului ca firma declarata câstigatoare, ED PRESS COM SRL (care achizitiona publicitate pentru Cuvântul Libertatii) a prezentat un contract comercial a carui valoare era mai mica decât cerinta impusa de caietul de sarcini si, mai mult, contractul s-a derulat pe o perioada anterioara infiintarii societatii. Contractele comerciale depuse de ofertanti trebuia sa demonstreze experienta derularii unor contracte de publicitate, cerinta impusa de caietul de sarcini. Contestatarii cereau comisiei care a organizat licitatia sa ceara firmei declarate câstigatoare sa-si prezinte modul de constituire (ED PRESS COM SRL a luat fiinta pe 7 iulie 2005), precum si lista cu obligatiile contractuale in desfasurare.


Caiet de sarcini facut dupa ureche


Desi Editie Speciala a contestat rezultatul licitatiei, firma prin care a participat, Regional Media Management, era tot o firma infiintata in anul 2005, deci fara experienta. La licitatie, nici Cuvântul Libertatii, nici Editie Speciala nu au participat cu firmele care editeaza ziarele si nici nu au facut dovada ca ar avea vreo legatura cu acestea. In timp ce Editie Speciala are ca editor SC Editie Speciala de Oltenia SRL, Cuvântul Libertatii este editat de SC Cuvântul Libertatii SA, nici una dintre cele doua societati neparticipând la licitatie. Singura publicatie care nu s-a ascuns in spatele altor firme a fost Gazeta de Sud, care a participat prin SC Media Sud Management SA, societatea care editeaza ziarul. Caietul de sarcini facut pe genunchi de functionarii primariei a dat posibilitatea la tot soiul de speculatii si a permis unor firme fara experienta in publicitate sau editarea de ziare sa participe si sa câstige banii publici gestionati prost de Primaria Craiova. Caietul de sarcini intocmit superficial de functionari nu prevedea nici suma pusa in joc, ofertantii batându-se pe ceva neprecizat. Stabilirea criteriilor de departajare s-a facut anapoda. Jumatate din punctaj era acordat pentru cel mai mic pret pe centimetrul patrat, numarul de cititori ai publicatiei dat de certificatul BRAT obtinând un punctaj foarte mic. Prin aceasta, primaria a dat semne ca nu-si doreste sa fie cunoscute de catre publicul larg deciziile si hotarârile executivului care afecteaza locuitorii Craiovei, preferând sa se adreseze unui cerc restrâns de contribuabili. Pentru primarie, pretul cel mai mic este doar in aparenta un avantaj, deoarece, in realitate, lucrurile stau invers. De exemplu: chiar daca ED PRESS COM si Regional Media Management au avut preturi mai mici pe centimetrul patrat decât Media Sud Management, impartit la numarul de cititori ai publicatiilor costul scade, ceea ce ar fi facut din ultima societate câstigatoare detasata. Pentru acest lucru, criteriul de certificare BRAT ar fi trebuit sa obtina mult mai multe puncte decât s-a prevazut in caietul de sarcini, lucru recunoscut si de cei care l-au intocmit. Marinela Rosenauer, membru al comisiei de licitatie, admite ca s-au facut greseli, dar motiveaza acest lucru prin lipsa de experienta: „Este prima data când facem astfel de licitatie. Ne-am uitat si noi pe internet si nu am gasit nici acolo mare lucru. Am facut cum am crezut noi ca este bine si uite ca n-a fost“. Contactati telefonic, reprezentantii ED PRESS si Regional Media Management spun ca au respectat caietul de sarcini si asteapta decizia finala a comisiei de licitatie care a suspendat momentan atribuirea contractului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

6 COMENTARII