10 C
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăEvenimentO epidemie de coronavirus ar fi avut loc și acum 20.000 de ani

O epidemie de coronavirus ar fi avut loc și acum 20.000 de ani

În ultimii 20 de ani, oamenii s-au confruntat cu o serie de epidemii cauzate de coronavirusuri, inclusiv SARS, MERS și Covid-19. Dar e posibil ca oamenii să se fi confruntat cu o epidemie provocată de coronavirus în urmă cu 20.000 de ani, sugerează noi cercetări.

O echipă de cercetători din Australia și Statele Unite a găsit dovezi ale unei epidemii de coronavirus care a izbucnit acum mai bine de 20.000 de ani în Asia de Est, potrivit unui studiu publicat joi în revista științifică Current Biology.

În cadrul studiului, cercetătorii au studiat genomul a peste 2.500 de persoane din 26 de populații diferite din întreaga lume, transmite Hotnews. Ei au identificat cea mai timpurie interacțiune a genomului uman cu coronavirusurile, care a lăsat amprente genetice asupra ADN-ului oamenilor moderni din Asia de Est.

Genomurile pe care le-au studiat conțin informații evolutive despre oameni de acum sute de mii de ani, a spus autorul principal al studiului Yassine Souilmi, informații pe care oamenii de știință au învățat să le decodeze doar în ultimii ani.
Virușii funcționează făcând copii ale lor. Cu toate acestea, nu au propriile instrumente pentru a realiza acestă duplicare. „Deci, ei depind de fapt de o gazdă și de aceea invadează o gazdă și apoi îi deturnează instrumentele pentru a crea copii ale lor”, a spus Souilmi.

Coronavirus în genomii a cinci populații diferite din China, Japonia și Vietnam

Această deturnare a celulelor umane lasă o amprentă pe care o putem observa acum – oferind dovezi concrete că strămoșii noștri au fost cândva expuși și adaptați la coronavirusuri.
În genomi, cercetătorii au descoperit aceste semnale genetice legate de un coronavirus în cinci populații diferite din China, Japonia și Vietnam. E posibil ca epidemia să se fi răspândit dincolo de aceste țări, a adăugat Souilmi, dar datele nu sunt disponibile în alte părți ale regiunii, deci nu se poate ști.

La aceste populații, Souilmi a spus că cercetătorii au descoperit că un grup afectat de epidemie a dezvoltat o mutație benefică, care a ajutat la protejarea lor împotriva coronavirusului. Cei cu mutație au avut „un avantaj” pentru supraviețuire, a spus el – adică, în timp, populația a fost alcătuită din mai mulți oameni cu mutația respectivă decât fără.

Studiul a spus că boala a apărut separat între diferite regiuni și s-a răspândit în Asia de Est ca o epidemie.
Cu toate acestea, oamenii de știință nu știu cum au trăit oamenii prin epidemie, parțial pentru că nu era clar dacă era ceva sezonier ca o gripă sau continuă – cum ar fi pandemia Covid-19 – care continuă să răspândească și să infecteze tot timpul.