12 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSportRuga pentru Pandurii

Ruga pentru Pandurii

Conform traditiei africane, atacantul congolez al „pandurilor“, Armel Disney, si-a petrecut ultimele doua ore ale anului trecut la biserica, unde s-a rugat pentru binele echipei la care joaca in România, Pandurii Târgu Jiu.

Dupa trei zile de la reunirea lotului echipei Pandurii, golgheterul turului, Armel Disney, s-a alaturat colegilor la antrenamentele conduse de Viorel Hizo. Explicatia intârzierii este oferita de fotbalistul african: „De la noi, din Congo, nu este decât de doua ori pe saptamâna avion spre Europa. Am venit marti, cu o escala de opt ore la Paris, de unde am luat alt avion si am facut 18 ore pe drum“.

Armel si-a petrecut sarbatorile de iarna acasa, alaturi de familie, in Brazzaville, unde temperatura in termometre urca constant la 38 de grade Celsius. „A fost foarte frumos, pentru ca a fost mare sarbatoare in casa si ne-am adunat cu totii. Am fost la biserica si am sarbatorit acasa cu mâncaruri traditionale, saka-saka cu foi de maniok, carne de vita, carne de pui si orez. De sarbatori trebuie sa fie neaparat pe masa saka-saka. Si de Revelion am fost la biserica, pentru ca asa se obisnuieste la noi, si apoi am mers din nou acasa sa sarbatorim. Am iesit si pe strada la focurile de artificii“, s-a destainuit Armel.

In noaptea dintre ani, gândul lui Armel a zburat spre echipa din România la care evolueaza, Pandurii Târgu Jiu, facând o ruga catre Dumnezeu: „M-am rugat sa imi dea Dumnezeu noroc ca sa dau multe goluri la Pandurii si sa ajute echipa sa nu retrogradeze. Acestea sunt dorintele mele cele mai mari“, a spus Disney.

S-a bronzat pe malul Atlanticului

Spre deosebire de colegii sai români, care au petrecut de Craciun si Revelionul in familie, Armel si-a permis o minivacanta de o saptamâna intr-o statiune congoleza de pe malul Oceanului Atlantic. „Pandurul“ a fost insotit de prietena sa de aceeasi nationalitate, pe care o vede foarte rar, doar cu prilejul convocarilor la nationala.

„La noi este foarte cald, sunt acum peste 38 de grade si am mers la plaja. Am fost o saptamâna in vacanta cu prietena mea la Oceanul Atlantic. Am mers in statiunea Point Noir, la peste 500 de kilometri de capitala economica Brazzaville, am facut plaja si baie in ocean si ne-am distrat“, a spus fotbalistul.

Armel a dat caldura sufocanta din Congo pe frigul patrunzator din România, insa anii petrecuti la International Pitesti l-au calit pe african, care nu a racit niciodata. „Frigul din Europa l-am simtit prima data când am venit la International Pitesti si m-am mai obisnuit intre timp. E frig, e foarte greu, dar in martie sper sa fie mai cald, pentru ca trebuie sa incepem cât mai bine in primul meci. Pregatirea montana este cea mai grea perioada pentru mine, dar trebuie sa rezist“, a mai spus Armel.

Cadouri de la Pandurii pentru apropiati

Asa cum se obisnuiste de sarbatori, Armel a facut cadouri celor dragi din familie, oferindu-le in special DVD-uri cu meciurile in care el a marcat sau tricouri de la Pandurii inscriptionate cu numele sau.

Un echipament al „pandurilor“ a fost donat ministrului sporturilor din Congo, bun prieten cu Armel.

„Le-am dus fotografii cu mine, ca nu ma vad foarte des, si DVD-uri cu meciurile mele din tara, dar si echipament de joc pentru fratii mei si pentru unchi. Am dus un echipament de la Pandurii si ministrului sportului din Congo, care este bun prieten cu mine. Ne-am cunoscut la echipa nationala si ma inteleg foarte bine cu el. Am vorbit de selectionata noastra si mi-a spus ca pâna in luna iunie nu vom mai avea meciuri“, a precizat Armel.

Atacantul de culoare al „pandurilor“ este cel mai bun pasator al echipei in turul campionatului, cel mai bun marcator, fiind desemnat de ziarul Prosport si cel mai bun vârf de atac, la egalitate cu Mazilu. „Nu ma asteptam sa fiu la egalitate cu Mazilu, pentru ca el a dat multe goluri. La Pandurii stiu ca sunt cel mai bun pasator si marcator, desi am dat cam putine goluri in tur, dar sper sa dau mai multe in retur“, este speranta lui Armel.