22 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăSportOltenii au zburat cu masina

Oltenii au zburat cu masina

Raliul Banatului, care s-a desfasurat la sfirsitul saptaminii trecute si a contat pentru etapa a opta a Campionatului National de Raliuri, s-a disputat pe un traseu care a masurat 291,15 kilometri, dintre care 96,45 kilometri au reprezentat cele 11 probe speciale. 13 dintre cele 37 de echipaje care au participat la aceasta competitiei au abandonat, iar un echipaj a fost exclus. Cistigind si aceasta etapa a CNR, Titi Aur si-a asigurat titlul de campion national, el avind un avans de 24 de puncte fata de urmatorul echipaj, M. Leu – C. Solomon, cu doua runde inainte de sfirsitul competitiei.

Fara rivali in Cupa KA

Oltenii Daniel Burchel si Dragos Tiugan (Ford KA) au demonstrat si la Raliul Banatului ca sint liderii incontestabili ai Cupei KA, cistigind aceasta runda cu un avans considerabil. De asemenea, sportivii craioveni s-au situat pe pozitia a doua la clasa A1, pe locul patru la grupa A si la Formula 2 si pe pozitia a noua in clasamentul general. Trebuie sa spunem insa ca organizarea Raliului Banatului a fost dezastruoasa, aceasta etapa a CNR semanind mai mult cu una de campionat judetean. Si, ca la orice campionat judetean, rezultatele au fost stabilite la „masa verde“, clasamentele provizorii ale cursei fiind afisate duminica dimineata, in jurul orei 03.00, desi ele trebuia prezentate simbata seara, la ora 22.15. In aceste conditii, echipajele care s-au considerat nedreptatite nu au mai avut posibilitatea sa conteste rezultatele, acest lucru fiind permis doar dupa maximum 30 de minute de la afisarea clasamentelor provizorii. Si echipajul craiovean a avut astfel de probleme, Daniel Burchel si Dragos Tiugan situindu-se la sfirsitul cursei pe locul trei la grupa A, pentru ca duminica dimineata sa afle ca peste noapte au pierdut o pozitie in favoarea echipajului R. Farks – L. Borbely. Acest caz nu a fost singular, existind numeroase scandaluri intre piloti si oficialii cursei.

Traseu dificil

Revenind la cursa, trebuie sa mentionam ca traseul pe macadam al Raliului Banatului a fost unul de viteza, care a solicitat la maximum echipajele, neadmitind nici o greseala. In aceste conditii, foarte multi piloti s-au trezit in decor si au fost nevoiti sa abandoneze cursa. Pilotul Daniel Burchel a spus: „Pe anumite portiuni ale traseului s-a mers cu mai mult de 150 km/h, insa gropile, baltile si «saritoarele» le-au creat tuturor echipajelor probleme cu controlul masinilor. La un moment dat, chiar i-am spus colegului meu Dragos Tiugan ca mai mult zburam decit mergem pe macadam.“

Clasamentele CNR

Rezultatele inregistrate la Raliul Banatului: Clasament general: 1. C. Aur – S. Moraru (Seat Cordoba), 2. B. Marisca – S. Itu (Mitsubishi Lancer), 3. D. Ungur – A. Berghea (Mitsubishi Lancer), 4. D. Girtofan – M. Lazarescu (Subaru Impreza); Clasament Formula 2: 1. R. Preda – G. Cirstea (Renault Clio), 2. V. Gentoiu – M. Stanciu (Dacia Nova), 3. R. Farkas – L. Borbely (Scoda Felicia), 4. D. Burchel – D. Tiugan (Ford KA); Clasament grupa A: 1. C. Aur – S. Moraru (Seat Cordoba), 2. G. Graef – V. Hard (Ford Escort), 3. R. Farkas – L. Borbely (Scoda Felicia), 4. D. Burchel – D. Tiugan (Ford KA); Clasament Cupa KA: 1. D. Burchel – D. Tiugan, 2. C. Berghea – G. De Reu, 3. A. Tamasescu – S. Rotaru.

Dupa desfasurarea a opt etape, ierarhiile Campionatului National de Raliuri arata astfel: Clasament general absolut: 1. C. Aur – S. Moraru 60 de puncte, 2. M. Leu – C. Solomon 36, 3. D. Ungur – A. Berghea 27, 4. B. Marisca – S. Itu 20; Clasament general F2: 1. G. Grigorescu – R. Dumitru 50 de puncte, 2. M. Canu – M. Parascoveanu 26, 3. A. Pitigoi – T. Arsenescu 22, 4. D. Burchel – D. Tiugan 14; Clasament general Cupa KA: 1. D. Burchel – D. Tiugan 195,5 puncte, 2. C. Berghea – G. De Reu 149, 3. A. Tamasescu – S. Rotaru 141,5, 4. T. Laszlo – L. Bako 69.

Urmatoarea etapa a CNR, Raliul Clujului, se va desfasura intre 21 si 23 septembrie, la Cluj-Napoca.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS