vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSanatateMedicinaImprimantă 3D pentru vindecarea arsurilor

Imprimantă 3D pentru vindecarea arsurilor

O imprimantă 3D revoluționară ar putea schimba pentru totdeauna modul în care sunt tratate și vindecate arsurile, scrie ilmessaggero.

O echipă canadiană de cercetare, condusă de oameni de știință de la Universitatea din Toronto, a realizat un aparat portabil capabil să „imprime” piele nouă pe răni și cicatrici. Procedeul experimental folosește o biocerneală bazată pe celule stromale mezenchimale, capabilă să imprime piele nouă pe răni și cicatrici. Procedeul experimental folosește o biocerneală bazată pe celule stromale mezenchimale, capabilă să favorizeze creșterea celulelor epidermice. Aceasta furnizează, de asemenea, proteine, care activează sistemul imunitar și sunt utile pentru coagularea sângelui.

„Rezultatele au arătat că rănile tratate cu această imprimantă s-au vindecat foarte bine, cu o reducere a inflamației, cicatrizare și contracție, comparativ atât cu rănile netratate, cât și cu cele tratate cu colagen”, a declarat dr. Marc Jeschke, membru al echipei de cercetători canadieni.

Imprimanta 3D este foarte adaptabilă

Cel mai mare avantaj al noului aparat este faptul că permite depunerea uniformă a unui strat de biocerneală pe suprafețe înclinate. Noua imprimantă 3D a fost concepută pe principiul unui dispozitiv de lipit bandă adezivă. Ea depune straturi de biocerneală pe rănile pacienților, adaptându-se la orice formă, dimensiune și poziție. Momentan, ea este în fază experimentală. Rezultatele testelor efectuate pe porci sunt considerate încurajatoare de către oamenii de știință. Studiul acestora a fost publicat în revista de specialitate Biofabrication.