Mulți dintre noi rezistă și câteva ore fără să mănânce, însă sunt și persoane care simt că trebuie să consume mai mereu câte ceva. Senzația de foame poate fi provocată de o mulțime de factori, inclusiv o dietă săracă în proteine.
Consumul unei cantități suficiente de proteine ​​este important pentru a ține sub control apetitul, spun specialiştii de la clicsanatate.ro. Alimentele bogate în proteine dau senzația de sațietate, făcându-te să consumi mai puține calorii în timpul zilei. Produsele animale (carnea, ouăle) conțin cantități mari de proteine. Proteine au și unele produse lactate, inclusiv laptele și iaurtul, precum și legumele, nucile, semințele și cerealele integrale.

Nu dormi suficient

Somnul este necesar pentru funcționarea corespunzătoare a creierului și a sistemului imunitar. Acesta ajută și la reglarea grelinei, hormonul foamei. Lipsa somnului duce la niveluri mai ridicate de grelină, motiv pentru care s-ar putea să te simți înfometat atunci când ești privat de somn. Un somn odihnitor reglează leptina, un hormon responsabil de sațietate. Prin urmare, încearcă să dormi cel puțin opt ore neîntrerupte în fiecare noapte.

Consumi prea mulți carbohidrați rafinați

Una dintre cele mai populare surse de carbohidrați rafinați este făina albă, care se găsește în multe alimente de bază, cum sunt pâinea și pastele. Și bomboanele și produsele de panificație bogate în zahăr sunt considerate carbohidrați rafinați. Pentru că nu conțin fibre, organismul le digeră foarte repede. Acesta este motivul principal pentru care îți este mereu foame dacă mănânci mulți carbohidrați rafinați. Pentru a reduce consumul de carbohidrați rafinați consumă cât mai multe legume, fructe și cereale integrale. Fiind bogate în fibre, acestea ajută la ținerea sub control a senzației de foame.

Nu bei suficientă apă

Organismul are nevoie de apă. Acesta o folosește pentru majoritatea proceselor, printre care și transportul oxigenului și al substanțelor nutritive la celule. În plus, apa reduce pofta de mâncare atunci când este consumată înainte de masă. Senzația de sete poate fi confundată cu senzația de foame. Dacă simți că-ți este mereu foame, poate fi de ajutor să bei un pahar sau două de apă ca să-ți dai seama dacă nu cumva eşti însetat și nu înfometat. Pe lângă apă, este important să incluzi în alimentație și produse bogate în apă, precum castraveți, roșii, pepene roșu, cireșe etc.

Ești distras când mănânci

Obiceiul de a mânca în fața calculatorului sau cu telefonul în mână poate fi dăunător pentru sănătate. Acesta este asociat cu un apetit mai mare, cu un aport crescut de calorii și cu creșterea în greutate. Asta se întâmplă pentru că atunci când ești distras se diminuează gradul de conștientizare a alimentelor consumate.

Faci mult sport

Persoanele care fac frecvent mișcare ard multe calorii. Asta este valabil mai ales dacă faci în mod regulat exerciții de intensitate ridicată sau te angajezi în activități fizice pentru perioade lungi de timp, cum ar fi pregătirea pentru un maraton. Cercetările au arătat că persoanele care fac regulat mișcare tind să aibă metabolismul mult mai rapid, ceea ce înseamnă că ard mai multe calorii în repaus decât cei care au un stil de viață sedentar. Poți preveni excesul de foame dacă incluzi în alimentație produse bogate în fibre, proteine ​​și grăsimi sănătoase.

Bei prea mult alcool

Studiile au arătat că alcoolul poate inhiba hormonii care reduc pofta de mâncare, cum este leptina, mai ales când este consumat înainte de masă. Din acest motiv, este posibil să-ți fie adesea foame. Nu numai că alcoolul stimulează apetitul, dar poate afecta și partea creierului care controlează judecata. Asta te determină să mănânci mult mai mult, indiferent de cât de flămând ești.

Monica Stuparu
Lucrează din 1998 la Gazeta de Sud şi consideră că unul dintre secretele reuşitei în acest domeniu este seriozitatea. E o persoană deschisă la ceea ce este nou, iar cea mai recentă provocare este să descopere tot ce se întâmplă în sistemul medical din Oltenia şi să ofere cititorilor informaţii corecte şi echidistante.