Atunci când consumăm multe dulciuri, putem avea surpriza de a fi nevoiţi să mergem frecvent la medicul dentist. Iată o listă de alimente sănătoase, care ajută atât organismul, cât și dinții.
Laptele şi iaurtul sunt bune pentru dinţi, determină o secreţie abundentă de salivă, iar calciul din acestea ajută la protejarea dinţilor prin combaterea carenţelor de minerale. Apoi, acestea sunt alimente cu o aciditate redusă care nu permit eroziunea dentară. În plus, sunt sărace în zahăr, ceea ce înseamnă mai puţine carii.
Țelina este un aliment minune, produce multă salivă, neutralizând astfel bacteriile care duc la formarea cariilor. În plus, când mestecăm țelină, gingiile sunt masate, iar dinții curățați. Astfel, ne menținem o gură sănătoasă și curată.

Semințele de susan

Pâinea, combinată cu semințe de susan, ne ajută, de asemenea, să avem dinți sănătoși. În primul rând, ajută la eliminarea plăcii dentare. Apoi, susanul fiind o sursă importantă de calciu, ne menține sănătoase și oasele care susțin dinții și gingiile.
Vitamina D ajută la o absorbţie eficientă a calciului, atât de necesar pentru o dantură sănătoasă. Cinci până la treizeci de minute de stat la soare, măcar două-trei zile pe săptămână, te ajută să obţii necesarul de vitamina D. De asemenea, trebuie să te asiguri că mănânci gălbenuşuri de ou şi ulei din ficat de cod, două dintre cele mai bune surse de vitamina D.
Alimentele ce conțin minerale esențiale ne ajută să menținem sănătos smalțul dinților. Deoarece acizii și zahărul din alimente pot distruge smalțul, acest lucru trebuie compensat cu mâncăruri ce conțin fosfor și calciu, care contribuie la remineralizarea dinților. Iaurtul, laptele și brânza sunt alimente bogate în calciu. Brânza conține și cazeină, o proteină importantă care consolidează smalțul dinților. Alimentele bogate în fosfor sunt carnea, peștele și brânza tofu. Însă aceste minerale pot fi găsite și în surse vegetale: varză, spanac, broccoli.
Alimente nerecomandate sunt bomboanele, prăjiturile, chipsurile, cartofii prăjiți, bananele, stafidele și fructele uscate. Acestea conțin cantități mari de zahăr și se pot lipi de dinți, ceea ce dă bacteriilor posibilitatea de a se dezvolta pe smalțul dinților și, implicit, acest lucru duce la apariția cariilor. În ceea ce privește consumul de lichide, indicat este laptele, ceaiul neîndulcit și apa. Este recomandat ca băuturile cu un conținut mare de zahăr să fie evitate.

Ana-Maria PREDILĂ
A făcut studii de jurnalism la Université Lille 3, Charles de Gaulle, în Franţa şi este o persoană căreia îi place comunicarea şi socializarea. Vrea să fie informată şi să aleagă conform propriei conştiințe şi nu după cum dictează obiceiurile comunității. Îi place să citească şi să meargă la teatru.