Kilogramele în plus acumulate în urma meselor copioase de Sărbători nu înseamnă doar o problemă estetică, ci și boală, dacă nu sunt date jos la timp. Vă oferim câteva soluții care vă vin în ajutor în prima săptămână după Sărbători, dar şi pe termen lung pentru obținerea unui stil de viață sănătos.

Primul și cel mai ușor lucru pe care trebuie să-l faci când vrei să slăbești este să bei cât mai multă apă. Astfel, nu doar că îți vei menține pielea suplă și îți vei ajuta organismul să elimine toxinele, dar vei putea și să-ți controlezi mai bine porțiile.

Alege fructele şi legumele

Nu este un capăt de ţară dacă te bazezi mai mult pe salatele de legume care te ajută la detoxifierea organismului şi îl hrăneşte cu nutrienţii necesari. Nu vei mai avea probleme cu tranzitul intestinal lent sau cu constipaţia. Şi, în plus, te ajută să slăbeşti sănătos! Nu uita nici de cele două-trei porţii de fructe pe zi, iar acum, în sezonul rece, poţi să le alegi pe cele bogate în vitamina C. Evită să consumi fructele ca desert. Ele trebuie mâncate întotdeauna cu două ore înainte sau după masă pentru că altfel perturbă digestia şi favorizează fermentarea. De asemenea, singurele fructe care sunt recomandate spre consum după masă sunt ananasul proaspăt şi kiwi, deoarece enzimele din ele ajută la digestie.

Evită sarea în exces

Evitarea excesului de sare este un factor foarte important dacă vrei să scapi de kilogramele în plus, pentru că sarea reține apă în țesuturi și procesul de slăbire este îngreunat. În plus, prea multă sare nu face bine nici la sănătate, putând duce la grave afecțiuni ale rinichilor.

Sportul este foarte important

Sportul este foarte important dacă vrei să dai jos câteva kilograme într-un mod rapid. Un abonament la sala de sport te poate ajuta în demersul tău de a scăpa repede și eficient de probleme.

Mănâncă echilibrat

Chiar dacă ești la cură de slăbire, nu exclude complet nicio grupă de alimente. Regimul trebuie să fie normal, echilibrat, bogat în nutrienţi. Mulţi se întreabă dacă ar putea să înlocuiască alimentele cu suplimente. Într-o anumită limită da, însă e de preferat să îți alcătuiești regimul în majoritate din alimente „naturale“. Alege preparate uşor de gătit şi în care ştii exact ce nutrienţi se găsesc. În felul acesta vei avea o viziune realistă asupra regimului.

Nu sări peste mese

Trebuie să mănânci câte o masă la patru ore. Consumă porţii mai mici, dar mai frecvente. Intervalele mari între două mese induc în organism un răspuns similar înfometării.

Ana-Maria PREDILĂ
A făcut studii de jurnalism la Université Lille 3, Charles de Gaulle, în Franţa şi este o persoană căreia îi place comunicarea şi socializarea. Vrea să fie informată şi să aleagă conform propriei conştiințe şi nu după cum dictează obiceiurile comunității. Îi place să citească şi să meargă la teatru.