Cina trebuie să asigure 15-29% din necesarul zilnic de calorii, trebuie să conțină cele mai puține calorii dintre cele trei mese principale și să fie evitate alimentele grele, bogate caloric. Ea este ultima masă a zilei și trebuie să conțină o porție de proteine și puține grăsimi. Pentru un somn liniștit și o siluetă de vis, trebuie să ai grijă ce mănânci la cină. Masa de seară trebuie să fie bogată în proteine și săracă în calorii provenite din grăsimi săturate și carbohidrați. Totodată, preparatele pe care le servești la cină trebuie să se digere ușor. În caz contrar, riști să ai probleme cu stomacul pe timpul nopții și chiar să fie nevoie să faci o vizită la spital.
Există alimente care ne ajută să avem o noapte liniștită. Este bine să mâncăm la masa de seară lactate, pentru că acestea conțin triptofan. Acest aminoacid constituent al proteinelor din lapte poate contribui la inducerea somnului natural, reduce sensibilitatea la durere atenuează migrenele, acționează ca un antidepresiv natural, ajută la reducerea anxietății și tensiunii nervoase.
Un stomac prea plin noaptea îți dă o senzație de disconfort, așa că mai poți alege pentru masă de seară alte mâncăruri ușoare ca salate, supe de legume, carne slabă sau fructe. Despre banane, ovăz și miere se spune că ar contribui la un somn liniștit.
Printre alimentele care nu trebuie consumate seara se numără pâinea integrală/ cu seminţe, cerealele (tip muesli, boabe de grâu, orz, ovăz), mămăliga preparată cu mălai, grişul, pastele făinoase din făină integrală, orezul brun, nedecorticat.
Pizza este un fel de mâncare mai potrivit pentru prânz și nu pentru cină. De asemenea, blatul de pizza este realizat din făină rafinată, bogată în grăsimi, astfel că sunt necesare mari eforturi în procesul de digestie. În cazul în care nu te poți abține, optează pentru o pizza cu legume, cu blat din făină integrală.

Este recomandat să mâncăm fructe seara sau nu?

Fructele pot crea probleme digestive dacă sunt mâncate seara înainte de culcare și de aceea nu sunt recomandate. Ideal ar fi să consumăm fructele ca gustare fie în jurul orei 11.00, fie după amiaza pe la orele 16.00-17.00 pentru că atunci există o secreție fiziologică de insulină, hormon care scade glicemia și determină poftă de dulce. Fructele sunt recomandate și la micul dejun sau după efort fizic intens, pentru că redau energie și refac rezervele de glicogen din mușchi.

Ana-Maria PREDILĂ
A făcut studii de jurnalism la Université Lille 3, Charles de Gaulle, în Franţa şi este o persoană căreia îi place comunicarea şi socializarea. Vrea să fie informată şi să aleagă conform propriei conştiințe şi nu după cum dictează obiceiurile comunității. Îi place să citească şi să meargă la teatru.