2.8 C
Craiova
sâmbătă, 3 decembrie, 2022
Știri de ultima orăSanatateZgomotele ne pot îmbolnăvi

Zgomotele ne pot îmbolnăvi

Zgomotele vă pot distruge auzul. Nevroza astenică, surditatea, migrenele, tulburările digestive şi creşterea tensiunii arteriale sunt doar câteva dintre efectele poluării sonore.

Abia v-aţi trezit şi trebuie să mergeţi la serviciu, dar vă ţine ceva. Sunteţi obosit, vă doare capul, vă lipseşte pofta de mâncare, sunteţi indispus, irascibil, iar randamentul intelectual a scăzut considerabil. Este posibil să suferiţi de „Black Monday“ sau „Sindromul de luni dimineaţă“ şi poate fi rezultatul expunerii îndelungate la surse de zgomot, în cursul diverselor întruniri amicale sau de familie de la sfârşitul săptămânii.

Medicii specialişti susţin că nu trebuie minimalizate efectele negative ale zgomotului asupra organismului. „Nu este exagerată deloc afirmaţia că zgomotul este un flagel al epocii noastre. Este identificat de medici cu un veritabil stres căruia i se atribuie o patologie complexă. Zgomotul este făcut responsabil de un caz din trei de nevroză astenică şi de patru din cinci de migrenă habituală, realitate atestată şi de statisticile efectuate în marile aglomerări urbane“, a susţinut dr. Mariana Păsărescu, medic primar sănătate publică şi management sanitar.

 

Zgomotele

 

În ultimii ani s-a constatat o dublare a nivelului zgomotului urban şi implicit o intensificare a simptomelor asociate acestui tip de stres. „Zgomotul acţionează asupra sistemului nervos central ducând la apariţia tulburărilor de auz sau a unor tulburări generalizate la nivelul organismului. Cercetătorii au constatat apariţia unor simptome care ţin de scăderea secreţiei şi a acidităţii gastrice, de încetinirea peristaltismului gastric şi intestinal, de accelerarea pulsului şi creşterea debitului sistolic, de creşterea frecvenţei şi a amplitudinii respiratorii, ca şi de creşterea consumului de oxigen“, mai spus dr. Mariana Păsărescu.

Diminuarea memoriei, a puterii de concentrare sunt alte efecte ale zgomotului în exces ca şi apariţia oboselii. Tot din cauza zgomotului apar senzaţia de teamă sau irascibilitate, astenia şi unele stări de rău greu de definit.

Măsuri

Din grijă pentru sănătatea noastră şi a semenilor noştri este bine să contribuim fiecare la reducerea poluării sonore. Iată câteva măsuri simple:

1. Reglaţi sunetul la aparat sau televizor, astfel încât să nu treziţi tot blocul, indiferent dacă este noapte sau zi;

2. Nu vă răzbunaţi pe vecini făcându-le capul calendar. Închideţi uşile în urma dumneavoastră încet, fără să le trântiţi;

3. Respectaţi orele de odihnă din blocurile de locuinţe, hoteluri sau case de vacanţă;

4. Păstraţi liniştea la locul de muncă, mai ales dacă lucraţi în echipă;

5. Arborii sunt adevărate perdele antifonice. De aceea este bine să fie plantaţi în jurul blocului sau în curtea locuinţei;

6. Încărcaţi şi descărcaţi marfa în linişte;

7. Supravegheaţi şi dirijaţi joaca micuţilor, după un anumit orar. Respectând orele de odihnă veţi dovedi respect faţă de dumneavoastră şi faţă de cei din jur.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS