18.1 C
Craiova
luni, 7 octombrie, 2024
Știri de ultima orăMagazinAutoDacia se pregătește de la 1 octombrie de o "reorganizare a companiei"

Dacia se pregătește de la 1 octombrie de o „reorganizare a companiei”

De la 1 octombrie, Dacia se pregătește de o „reorganizare a companiei”, ceea ce presupune un program „avantajos” de concedieri, arată un document intern al companiei consultat de Profit.ro.

Acesta se bazează pe plecările voluntare, angajații fiind recompensați cu sume de până la 40.000 de euro, în funcție de vechimea în fabrică. Termenul pentru plecările voluntare este de 1 octombrie, astfel că angajații care doresc să intre în posesia sumelor trebuie să depună cererile de luni, 9 septembrie, până pe data de 20 septembrie. 

În informarea trimisă angajaților Automobile Dacia se precizează că cea mai mică sumă va fi de 22.000 de lei, acordată persoanelor care au mai puțin de doi ani vechime în companie. Între 2 și 4 ani vechime, suma va fi de 55.000 lei, între 4 și 8 ani – 98.000 de lei, iar între 8 și 12 ani, 120.000 de lei.

Cele mai bine răsplătite categorii vor fi cele ale angajaților care au între 12 și 16 ani vechime, care vor primi 150.000 de lei, adică aproximativ 30.000 de euro, și salariații cu peste 16 ani, care vor primi 185.000 de lei.

Concedieri voluntare la Dacia

Angajații care sunt înregistrați cu boli profesionale sau accidente de muncă vor primi 210.000 de lei, indiferent de vechimea în companie. De asemenea, angajații cu recomndări medicale de schimbare a locului de muncă sau situații de acest gen vor obține o primă de 195.000 de lei, indiferent de vechime, iar pentru cei care cumulează aceste condiții prima va fi de 210.000 lei.

Există și posibilitatea de achiziție a unei mașini Dacia, Renault sau Nissan, cu preț redus

De menționat că există și posibilitatea de achiziție a unei mașini Dacia, Renault sau Nissan, cu preț redus, conform contractului colectiv de muncă. Automobile Dacia recomandă înscrierea în programul de plecări voluntare a angajaților din secțiile care se pregătesc de reduceri sau întreruperi de activitate, finalizări de proiecte, automatizări, robotizări, digitalizări, alte modificări de structuri sau de posturi.

Modelul Bigster intră în producţie

Potrivit Profit.ro, Uzina Dacia încetează în acest an producția modelului Jogger, care a intrat deja pe liniile de fabricație din Tanger, Maroc. În locul acestui model urmează să intre în producție Bigster, însă volumele acestuia vor fi mai reduse în primul an de la debutul pe piață. Fabrica din România va mai avea alocate alte două modele, dar acestea vor intra în fabricație abia în 2026.

Dacia a continuat să-și modernizeze o bună parte din activitățile de producție

Dacia a continuat să-și modernizeze o bună parte din activitățile de producție cu ajutorul roboților industriali, ceea ce conduce la necesitatea concedierii de angajați. România are unul dintre cele mai ineficiente rapoarte între numărul de angajați din industria auto și volumul produs pe angajat, potrivit statisticilor ACEA.

Cele două uzine de automobile, Craiova și Mioveni, au o producție de 3,2 vehicule pe angajat, anual, sub nivelul mediu din UE, care este de 5,4 vehicule, în timp ce România este printre țările UE cu cei mai mulți angajați (160.000) din industria auto. Proporția angajaților din cele două uzine românești de automobile este de 14,5% din totalul angajaților din producție din România, a treia cea mai mare valoare din UE.

Citeşte şi: Cod galben de intensificări ale vântului pe litoral

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS