21.2 C
Craiova
joi, 25 iulie, 2024
Știri de ultima orăMagazinCase la preţul unei cafele, într-un sat din Italia

Case la preţul unei cafele, într-un sat din Italia

Comuna Sambuca di Sicilia, din Provincia Agrigento localizată în sudul Italiei, a devenit virală, în 2019, pentru că a vândut case cu doar 1 euro. După ce s-a bucurat de vânzări de succes în 2019 și 2021, Sambuca di Sicilia scoate la licitație un nou lot de case ieftine, cu doar 3 euro, informează Euronews. 

20 de milioane de euro au intrat în economia locală, după ce oameni din toate colţurile lumii şi-au cumpărat locuinţe ieftine în satul sicilian. Acum, autorităţile au scos la licitaţie un nou lot de 10 case, iar preţul simbolic a crescut de la 1 euro la 3 euro. 

Unele clădiri au chiar şi trei etaje, terase şi curţi generoase

Locuinţele, situate într-un vechi cartier, au fost abandonate după cutremurul din 1969. Proprietățile cu două sau cu trei dormitoare au o suprafaţă de 80 de metri pătrați. Unele clădiri au chiar şi trei etaje, terase şi curţi generoase. Unele, însă, sunt departe de a putea fi locuite. Viitorii proprietari vor trebui să efectueze lucrări ample de renovare, care pot ajunge şi la 200.000 de euro. 

Există câteva „capcane” pentru potențialii cumpărători

La fel ca și data trecută, există câteva „capcane” pentru potențialii cumpărători. Casele sunt vândute prin licitație celui mai mare ofertant, așa că prețul de cumpărare va fi probabil considerabil mai mare decât suma simbolică de 3 euro.

Anterior, majoritatea s-au vândut cu sume între 5.000 și 10.000 euro. Lucrările de renovare trebuie finalizate în termen de trei ani de la achiziție, altfel cumpărătorii pierd depozitul de 5.000 euro necesar în timpul procesului de licitare. 

„Casele la prețul unui espresso” din Sambuca au adus venituri uriaşe la bugetul local

„Casele la prețul unui espresso” din Sambuca au adus venituri uriaşe la bugetul local, cu contracte generoase pentru constructorii, arhitecții și designerii locali. De câştigat a avut şi industria turistică, fiind deschise noi spaţii de cazare pentru vizitatori şi magazine de suveniruri. 

Această strategie a schimbat și demografia orașului. Ofertele au fost populare mai ales în rândul cumpărătorilor din Statele Unite, iar sătucul italian a devenit cunoscut drept „Mica Americă” datorită comunității mari de expați. 

Citeşte şi: Trafic reluat pe DN1, în urma accidentului cu un autocar

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS