Cel mai așteptat eveniment de cumpărături al anului, Black Friday, va aduce o creștere cu 20% a achizițiilor realizate online potrivit estimărilor magazinelor parte din ARMO. Pe lângă produsele tradiționale electronice și electrocasnice, anul acesta vor crește mult produsele de mobilier și decorațiuni, jucăriile și produsele pentru copii și segmentul fashion.
Potrivit reprezentantului ARMO, pentru campania de reduceri, antreprenorii trebuie să ţină cont de:
- Negocierea cu furnizorii si pregătirea produselor pentru campania de Black Friday, selecție relevantă la cel mai bun preț;
- Asigurarea unui catalog cu informații complete pentru produsele la promoție;
- Asigurarea că platforma de comerț online pe care o folosesc poate înregistra comenzile plasate și informațiile referitoare la plata acestora;
- Investiții în infrastructura magazinului online (servere, bandă etc.) pentru a se asigura că va susține traficul ridicat;
- Estimarea cât mai corectă și asigurarea stocurilor cu produsele ce vor fi la promoție;
- Asigurarea de resurse suplimentare pentru zona de logistică, pregătire și expediere colete;
- Livrare: diversificarea metodelor de livrare si negocierea termenilor contractuali;
- Asigurarea impecabilă a serviciilor de management al relației cu clienții.
Cele mai importante reguli pe care trebuie sa le respecte
Comerțul online vine cu o serie de avantaje: prețuri mai bune decât în comerțul tradițional, prețuri ce pot fi comparate în mod transparent, gamă mult mai variată de produse, milioane de produse disponibile. Totodată, magazinele online oferă posibilitatea de a studia opiniile altor cumpărători legate de produsele ce urmează a fi achiziționate, acces rapid la cele mai noi produse, varietate de metode de plată și livrare. De asemenea, magazinele online vin cu avantaje pentru clienți și cu o politică comercială orientată către client.