Ce costuri implică lansarea unui magazin online
Ce costuri implică lansarea unui magazin online

Comerțul online este în plină creștere în România, atât ca valoare, cât și ca număr de magazine. Însă, interesul de a intra în eCommerce este tot mai crescut în rândul multor antreprenori care nu au mai avut o experiență anterioară în această piață. Așa că primul gând se îndreaptă către costuri, explică specialiştii unei firme de software pentru sectorul de eCommerce.

Investiția inițială într-un magazin online poate varia în funcție de mai mulți factori. Specialiștii de la ContentSpeed au creat o listă cu costurile pe care le implică lansarea unui magazin online.

Una dintre cele mai frecvente întrebări pe care le primim în echipa ContentSpeed este legată de costul deschiderii unui magazin online. Răspunsul este unul mai complex decât speră cei care pun această întrebare. Acest cost depinde de mai mulți factori, dar evident că investiția în începerea unei afaceri online poate fi estimată dacă luăm în calcul ceea ce presupune. În primul rând, depinde foarte mult de tipul de afacere online pe care o construiești, dar este bine să pornești bugetarea magazinului online de la un plan de business bine pus la punct. Acest plan de afaceri te ajută să îți clarifici atât nevoile tale actuale, cât și nevoile afacerii tale în viitor. Totuși, vestea bună este că, de obicei, deschiderea unui magazin online nu se va compara cu deschiderea unui nou magazin fizic din punct de vedere al costurilor, declară Doina Vîlceanu, Chief Marketing Officer în cadrul ContentSpeed, jucător pe piaţa locală de software pentru sectorul de eCommerce.

Ce costuri presupune investiția inițială

Lista este una destul de consistentă. Antreprenorul sau compania care are în plan deschiderea unui magazin online trebuie să aibă în vedere următoarele tipuri de costuri, care compun investiția inițială în eCommerce:

  • Costurile de deschidere ale afacerii tale online din punct de vedere juridic și administrativ
  • Domeniul website-ului;
  • Pachetul de hosting/găzduirea web;
  • Certificatul SSL;
  • Platforma eCommerce și eventualele costuri de dezvoltare și mentenanță ale acesteia;
  • Fee-uri și comisioane, pe care le vei plăti către furnizorii tăi principali de servicii
  • Elementele de design grafic – branding, logo, identitate vizuală, designul site-ului;
  • Eventuale costuri cu documentare a produselor din magazinul tău online – fotografii, descrieri de produse;

Care sunt costurile pentru o platformă de eCommerce

Potrivit specialiștilor de la ContentSpeed, dacă vorbim doar despre platforma eCommerce pe care vom deschide magazinul nostru online, costul acestuia depinde, de specificațiile magazinului respectiv, de integrările și de funcționalitățile pe care dorim ca magazinul online să le aibă.

Potrivit ContentSpeed, pe piață există, în acest moment, o gamă variată de opțiuni în ceea ce privește platformele eCommerce. De la platforme open-source până la soluții customizabile sau enterprise, potrivit startupcafe.ro.

Valentina Grădinaru