24.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăMagazinCum iţi poate afecta social media munca

Cum iţi poate afecta social media munca

Suntem in plina era digitala, motiv pentru care prezenta in mediul online a devenit o necesitate daca vrem sa fim in pas cu inovatia si cu cei din jur. Desi poate parea ca avem control absolut asupra conturilor noastre, exista o stransa legatura intre retelele sociale si job. Vezi sfaturile noastre.

Daca folosesti social media (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn) si ai un job, ceea ce postezi sau share-uiesti poate avea un impact asupra evolutiei tale profesionale. De aceea, este foarte important sa intelegi regulile de bune practici in online, astfel incat sa nu iti faci singura rau pe plan profesional.

In functie de politica firmei unde esti angajata, pot aparea situatii care sa duca la sanctiuni sau, mai grav, la concedieri. Noi iti propunem o lista de sfaturi de care sa tii cont atat la birou, cat si in afara orelor de lucru.

Nu iti exprima frustrarile pe retelele sociale

Sfatul nostru: inainte de a publica ceea ce ai pe suflet, gandeste-te daca ai fi incantata sa iti vezi postarea pe prima pagina a unei publicatii faimoase. Daca nu, atunci nu o distribui.

Nu publica fotografii de la plaja cand esti in concediu medical sau cand lucrezi de acasa

Daca se presupune ca te simti rau sau ti-ai luat o zi in care sa muncesti de acasa, nu posta texte, clipuri sau fotografii din care sa reiasa ca te distrezi si esti chiar fericita. Sefii si colegii nu vor si nu este indicat sa afle ca te bucuri la maximum de timpul petrecut in afara biroului.

Nu le trimite colegilor materiale defaimatoare sau indecente

Desi pare evident ca nu ar trebui sa faci asta, au fost multe cazuri de angajati sanctionati pentru ca au trimis continut obscen pe grupurile in care erau colegii de munca. De ce? Pentru ca informatia a ajuns la urechile superiorilor. Glumele la birou te ajuta sa te destinzi si sa te apropie de colegi, insa nu exagera. Este bine sa ai o limita pe care sa nu o fortezi. In fond, aminteste-ti ca sunt colegii tai si nu te adresezi intre prieteni.

Nu pierde mult timp pe site-urile de socializare cand esti in timpul orelor de lucru

In functie de tipul jobului tau, exista posibilitatea sa accesezi conturile de social media de la calculatorul sau telefonul de munca. Daca iti verifici conturile personale atat de frecvent incat iti afecteaza munca, superiorii te-ar putea sanctiona. Este adevarat ca “frecvent” este un termen subiectiv, insa depinde cat de toleranti sunt  sefii tai si care este obiectivul zilnic pe care trebuie sa il atingi.

Aminteste-ti ca multi sefi iti monitorizeaza activitatea din timpul programului

Multi angajatori sunt atenti care este activitatea angajatilor care folosesc reteaua de internet a companiei. Iti pot spune cat timp ai navigat pe anumite pagini si care sunt numele site-urile pe care ai intrat. Eficienta la munca este motivul pentru care multe firme interzic accesul pe anumite platforme. Practic, in acest fel scapi de tentatia de a arunca un ochi pe site-urile care te intereseaza in mod particular.

Oare job-ul trebuie sa fie si o pasiune?

In loc de concluzie, iti lasam un mic rezumat al regulilor pe care sa le respecti daca vrei sa ai o relatie buna munca-social media:

  • Intereseaza-te care este politica firmei in legatura cu retelele sociale.
  • Evita sa te plangi online despre locul de munca si despre colegi.
  • Vezi care sunt setarile tale de privacy si personalizeaza-le.
  • Ai grija care sunt cererile de prietenie pe care le accepti. De exemplu, numai tu stii daca vrei ca seful sa fie in lista de prieteni.
  • Fii atenta ce articole sau materiale distribui – este esential sa nu aiba un impact negativ asupra angajatorului tau. Sau al colegilor tai.
  • Daca munca ta nu presupune sa petreci mult timp pe Facebook, atunci incearca sa nu abuzezi. Seful sau colegii te pot vedea oricand si este posibil sa iti fie afectata reputatia. Sau, de ce nu, sa-ti pierzi jobul.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS