Trupa Nirvana a dat în judecată casa de modă Marc Jacobs pentru încălcarea drepturilor de autor. Cea mai recentă colecție a brandului – Redux Grunge – conține elemente care seamănă cu un logo celebru care aparține grupului muzical, potrivit tabu.

Marc Jacobs

Este vorba despre faţa zâmbitoare galbenă uşor deformată pe fundal negru. Acest logo a apărut pe un afiş pentru o petrecere de lansare a albumului „Nevermind” din 1991, fiind înregistrat de Nirvana în 1992.

Membrii trupei care s-a destrămat în 1994 după moartea solistului Kurt Cobain susțin că folosirea neautorizată de Marc Jacobs a acestei mărci înregistrate pe produsele sale și pentru a le promova este intenționată.

TMZ scrie că Nirvana a intentat procesul luna trecută, afirmând că brandul de modă le copiază designul de smiley face. Documentele arată că Nirvana este unul dintre fondatorii grunge-ului, curent care dă numele colecţiei MJ. Iar asocierea cu trupa face colecția mai autentică, potrivit The Guardian.

 

 

Descrierea tricoului din imaginea de mai sus de pe site-ul Marc Jacobs chiar menţionează faptul că acest produs „smells like teen spirit”. (n.r. Smells Like Teen Spirit este un hit al trupei din 1991). Ba mai mult, pe contul de Tumblr al brandului apare o fotografie cu creatorul de modă purtând un tricou alături de cuvintele Come As You Are, al hit Nirvana, din 1992.

În documentele atașate la dosarul din instanță acțiunile lui Marc Jacobs sunt descrise ca fiind „opresive, frauduloase și rău intenționate” și susțin că „trupa Nirvana a suferit daune ireparabile”. Foștii membri ai trupei solicită daune materiale, întreruperea vânzării de astfel de produse și eliminarea referințelor Nirvana din materiale promoționale ale brandului Marc Jacobs.

Un tricou Marc Jacobs cu faimosul smiley costă în jur de 115 dolari în acest moment. În colecţia „Bootleg Redux Grunge” se mai află şi ciorapi, tricouri şi pulovere.

Beatrice Spătaru
Este ceea ce a ascultat, a văzut, a simţit şi a gândit, fascinată în aceeaşi măsură de culoare, sunet şi cuvânt. E fericită că are puterea să aprecieze frumosul oriunde s-ar ascunde acesta. Gazeta de Sud este pentru ea o echipă fantastică ce o impulsionează să vină cu idei frumoase şi creative.