31.8 C
Craiova
luni, 27 iunie, 2022
In curand, Gazeta de Sud, intr-un nou format! Urmareste-ne in fiecare zi si fii primul care afla noutatile!
Știri de ultima orăMagazinCare sunt cele mai bune asocieri alimentare

Care sunt cele mai bune asocieri alimentare

Anumite alimente trebuie neapărat mâncate împreună! Doar așa consumul lor va fi benefic, scrie doctorulzilei.ro.
Uneori, nu este atât de important ce mănânci, ci ce combinații alimentare faci. Anumite alimente vă vor ajuta să asimilați mai mulți nutrienți. Iată câteva exemple:

Spanacul și căpșunele

Din cauza PH-ului stomacului, va fi greu de absorbit fierul din plante. În această situație, ne poate ajuta vitamina C. Aciditatea sa va transforma fierul într-o variantă mai absorbabilă. Prin adăugarea a doar 100 mg de vitamina C, fierul va fi absorbit de 4 ori mai mult!
Altă combinație fantastică este ardei roșu și fasole boabe neagră.

Legumele crude și ouăle

Multe legume crude conțin carotenoizi, care luptă cu cancerul, dar carotenoizii sunt greu de absorbit, deși sunt printre cei mai importanți antioxidanți sunt pigmenţii de culoare roşie, galbenă sau portocalie, care se găsesc în special în fructele şi legumele de aceeaşi culoare. Cei mai importanţi carotenoizi sunt licopenele, alfa-carotenul, beta-carotenul, luteina și zeaxantina. Grăsimea din gălbenușul de ou va ajuta la o absorbție mai bună. Dacă veți mânca trei ouă alături de legumele crude, veți absorbi de trei ori mai mulți carotenoizi.

Turmericul și piperul negru

Turmericul conține un pigment numit curcumin, care previne și tratează boli foarte grave: neurodegenerative, cardiovasculare, pulmonare, metabolice, autoimune și maligne. Însă curcuminul este greu de absorbit în stomac, dar piperina, un alcaloid care se găsește în piperul negru, va ajuta la o mai bună absorbție. Un studiu a demonstrat că 20 mg de piperină adăugate la 2 grame de curcumin vor crește gradul de absorbție de 2000 de ori! Atenție însă! Prea mult curcumin crește riscul formării pietrelor la rinichi.
Salata verde și uleiul. Când adăugați uleiuri sănătoase în salată, veți absorbi mai mulți carotenoizi din salată.

Carne și rozmarin

Cărnurile preparate termic, în special la grătar, pot dezvolta cancer. Așa arată anumite studii făcute pe șoarecii de laborator, potrivit businessinsider.com. Încă nu se știe clar dacă se întâmplă același lucru și în cazul oamenilor, dar rozmarinul are antioxidanți care previn acest risc.
Este important să adăugați rozmarinul pe carne înainte de a o prepara, astfel veți reduce potențialul cancerigen cu 50%.

Cartofii dulci și spanacul

Cartofii dulci conțin multă vitamina A, dar corpul uman are nevoie de zinc pentru a transporta Vitamina A în sânge. Așadar, acompaniați-vă cartofii dulci cu alimente bogate în zinc, cum ar fi spanacul.

 

Beneficiile aduse de morcovii consumați în stare crudă

Recomandat în curele pentru slăbit datorită numărului mic de calorii (100 de grame de morcov conţin aproximativ 41 calori) și pentru sănătatea ochilor, morcovii ajută, de fapt, în vindecarea mult mai multor boli, scrie doctorulzilei.ro.
Cele mai importante acțiuni terapeutice se constată în tulburările de creștere la copii, rahitism, anemie, debilitate, demineralizare, surmenaj, oboseală, astenie, extenuare, convalescență, nevrism, avitaminoze, scorbut.
Specialiștii spun că morcovii previn cancerul, au efect antiîmbătrânire și ajută pielea să fie mai frumoasă, prin conținutul ridicat de carotenoizi (ce dau culoarea portocalie), în principal betacaroten, care este transformat de organism în vitamina A, numită vitamina frumuseții.
Morcovii conțin vitaminele B1, B2, B6, C, K, PP, fier, calciu, magneziu, acid folic, fosfor, potasiu și reprezintă un aliment esențial pentru copii, bolnavi, femei gravide și bătrâni.
Este totodată o sursă foarte bună de antioxidante naturale contra cancerelor.
Consumul de morcovi reglează tranzitul intestinal și detoxifică intestinele, având un rol protector împotriva cancerului de colon.
Morcovii cruzi și sucul de morcovi ajută la eliminarea paraziților intestinali.
Morcovul este bun și pentru sănătatea ficatului și, de asemenea, are acțiuni antidiareice, laxative, purgative, antiseptice, antibiotice, antiputride, antihemoragice, hemostatice, sedative, fluidizante biliar, regeneratoare hepatic, cicatrizante gastric și intestinal, vermifuge și tenifuge.
În afecțiunile dermatologice, morcovul este un real protector al pielii, cu efecte de vindecare în răni, plăgi, ulcerații, iritații, arsuri, eczeme, furuncule, ulcere varicoase, crăpături de călcâie și mâini, pecingine, acnee, bube dulci, escare, degerături, prurit, pete tegumentare, înțepături de insecte.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS