12.6 C
Craiova
joi, 9 mai, 2024
Știri de ultima orăMagazinCavalli, colecţii de aur

Cavalli, colecţii de aur

Roberto Cavalli este sinonim cu un stil caracteristic celor pentru care o clipă din viaţă înseamnă ceva strălucitor, individual, unic, elitist. El a creat o forţă vizuală, o armă secretă în lupta cu seria şi banalitatea, o inimaginabilă resursă inspiraţională şi aspiraţională pentru iubitorii de lux.

Cavalli, nume atât de cunoscut azi, este o companie fondată la începutul anilor '60, la Florenţa, cu magazine deschise în toată lumea: Milano, Roma, Paris, Saint-Tropez, New York, Las Vegas, Mexico City, Seul, Dubai etc.  Fondatorul acestei companii, Roberto, s-a născut în 1940 la Florenţa, într-o familie de artişti, în care bunicul său, Giuseppe Rossi, a fost un pictor prolific, lucrările lui găsindu-se expuse în Galeriile Ufizzi. La 17 ani, Roberto s-a înscris la Institutul de Artă din oraşul natal, urmându-şi chemarea artistică şi specializându-se în aplicaţiile picturii în domeniul textil. Original şi novator, el continuă să uimească prin experimentarea de noi tehnologii, prin crearea de noi materiale, culminând cu pielea pictată şi colajele. Azi reprezintă un adevărat cult, vestimentaţia cu numele său fiind un stil de viaţă. Iubeşte natura şi asta transpare din lucrările sale. Dramatic. Spectaculos. Unic. Este recunoscut şi remarcat prin „animal print-ul“ inconfundabil.
O călătorie fără destinaţie sau, mai bine spus, destinaţia este însuşi vehiculul. Toţi am încercat (sau ne-ar fi plăcut să încercăm) să trăim senzaţiile exuberante de la clasa întâi. De cele mai multe ori, se întâmplă ca vehiculul cu care călătorim să servească doar scopului de a călători. Dacă cineva te invită la o plimbare în larg, pe mare, la bordul unui vas Riva va fi o experienţă plină de senzaţii, datorate nu numai faptului că te afli în larg, ci şi aceluia că te vei afla la bordul unei legende a designului. Esteticul luxuriant şi decoraţiunile te vor transporta pentru scurt timp către o experienţă ce este în mare măsură onirică.

Sport luxuriant

Cu adânci trasee de design sportive şi emoţii puternice, am creat un concept dedicat modului de transport pe care ne place să-l definim ca „Sport Luxuriant“.
Spune-mi cum călătoreşti şi îţi voi spune cine eşti… Să transformi carlinga într-o casă, într-un spaţiu larg, gene­ros, orientat către confort şi dinamism, care genera cândva emoţii în timpul călătoriilor lungi, poate impresiona acum zilnic… Este ca şi cum ai trece dintr-o cameră în alta, nu un spaţiu liber, fără graniţe… Am gândit totul astfel încât avem parcă libertatea de a merge cu picioarele goale peste cele cinci continente, peste care sunt aşternute covoare moi din mătase. Chiar şi steagurile şi-au asumat rolul simbolic de schimbare, având mereu forma unui covor…
Am transfigurat elemente tipice bărcilor, asemenea hublourilor, funiilor, alămurilor, lemnului şi suprafeţelor lăcuite. Am creat dormitoare ce se aseamănă cu locuinţe lacustre, camera de recreere în pupă şi în proră, iniţial denumite cu nume de ambarcaţiuni imaginare. Peştii pot fi găsiţi pretutindeni, chiar şi brodaţi pe textile.
Bagajele au devenit elemente modulare ce pot forma un întreg living-room, aproape simulând o luxuriantă cameră de aşteptare. Alte elemente sunt inspirate din lumea automobilismului: roţile supradimensionate, cusăturile spe­ciale pentru scaune, parasolarele din piele, elementele mecanice şi, în general, aura de femei şi maşini.
O declaraţie a luxului, orientată spre confort şi bună voie sobră.

Colecţia Streamlined

Colecţia Streamlined este gândită spre a fi integrată într-o casă contemporană. Proiectul de decorare interioară şi design a început în 2003, iar astăzi, după cinci ani, evoluează organic, creând obiecte speciale ce îşi găsesc „forme şi simboluri“, care aparţin unui trecut ce va să vină.
Sunt obiecte puternice, care „trăiesc“ nestingherite, având totuşi referinţe şi sugestii diferite. Articole ce reflectă conexiuni complexe şi articulate între design, artă şi urban, produse gândite pentru a fi integrate într-o casă contemporană, nefiind obsesive, poate chiar poetice sau suprarealiste. Obiecte încântătoare, ce fac uz de materiale şi simboluri, găsite în adâncurile gândirii colective populare, obiecte plămădite într-un mod corect şi inteligent, cu un mare grad de meşteşugire. Atunci când îţi aşterni propria muncă în cuvinte, rişti să trivializezi sau să plictiseşti cu tehnicisme. Să încerci să scrii despre o experienţă vizuală este, de cele mai multe ori, un demers imposibil. Ceea ce simţi tu este ceva subiectiv, o emoţie ce decurge din propria experienţă. Aş prefera ca munca noastră să fie rezumată la un singur cuvânt, asemenea unei lucrări de artă ce nu poate fi explicată – trebuie să fie trăită, simţită, asimilată sau rejectată. „Emoţii“, acesta este cuvântul-cheie! Atunci când avem o idee bună, devenim euforici ca nişte copii mici în faţa rezultatelor aşteptate. Pentru noi nu este o afacere… este viaţa însăşi!

Chimie – entuziasm – pasiune

„Alessandro şi cu mine trăim în propriile noastre dimensiuni – am reuşit să ne izolăm şi să ne creăm un limbaj propriu cu echipa noastră şi cu compania“ – Ipe Cavalli.
„Împreună am creat un cod estetic propriu nouă, am inscripţionat în minţile noastre, însă vizibil, fără doar şi poate, în produsele noastre. Cred că se numeşte «stil» atunci când faci ceva diferit de alţii… deşi produsele se aseamănă între ele“.
„Paradisul Pierdut“ evocă o atmosferă ce este în acelaşi timp atât închisă, cât şi deschisă, asemenea unui parc sau unei grădini. După ce au fost hotărâte şi create obiectele şi mobilierul ce urmează să „locuiască“ într-un castel imaginar, atenţia se mută către spaţiul din afara locuinţei, fără ca acesta să fie complet independent de cel din urmă – o grădină de iarnă populată cu insecte minunate şi faună tipică simbolismului de secol XIX. Atmosfera are reminiscenţe sumbre lăsate de Gustave Moreau sau de tatăl artiştilor, Lawrence Alma-Tadema.
Verdele este fără doar şi poate culoarea dominantă, fundalul pentru flori violete, albe, bej sau alte nuanţe pe care în mod obişnuit le asociem cu natura, într-un proces raţional, ce ne duce cu gândul la un luminiş înfrunzit. O colecţie de obiecte „readuse la o nouă viaţă“ după ce în colecţiile trecute „Visionnaire“ s-a axat mai mult pe negru abanos şi pe alb. Aroma neogotică persistă însă.
Ipe Cavalli este lider al industriei de design ce poartă eticheta „Made in Italy“. Filosofia sa constă în promovarea stilului de viaţă fără idei preconcepute şi reguli rigide, propunând mobilier personalizat unic, ce face uz de tehnologie în favoarea confortului, inovaţiei şi emoţiilor.
„Paradisul Pierdut“ este înecat în verde – grădinile Palatului Versailles sau vilele familiilor Medici ori Palladio. Este „pierdut“ pentru ca acestea sunt paradisurile pe care fie le-am pierdut, fie nu ne mai este permis să intrăm în ele, poate doar în imaginaţia noastră sau în limitatul areal al caselor noastre. Redobândirea paradisului cu ochiul minţii – sau cum a zis un scriitor faimos… „Imaginaţia – singurul paradis din care nu putem fi daţi afară!“.
Fluturi, lebede, urşi şi alte accente zoologice creează un decor ce evocă din plin senzaţia de „exterior în interior“. Semne ale naturii – gâze, flori – sunt redate în culori fidele cu originalul, transpuse apoi pe corpurile de mobilier. Astfel, senzaţia nu este nici de exterior, nici de interior, ci o întrepătrundere a celor două.

Luana IBACKA

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS