10.1 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinCabina de proba multisenzoriala

Cabina de proba multisenzoriala

Este vorba despre o cabina multisenzoriala, care schimba experienta unei „partide“ de shopping clasica si care combina tehnologia cu moda. Va fi astfel posibil sa cumparati un parfum dupa ce anterior ati petrecut câteva clipe invaluiti de mireasma acestuia si de imagini si sunete care sunt in masura sa stârneasca senzatii legate de cumpararea produsului si de un anumit parcurs emotiv. Aceasta este ideea unui prototip de cabina de proba multisenzoriala realizat de IBM si care este prezentat in premiera la Milano. In interiorul cabinei, clientii va trebui sa poarte o pereche de ochelari 3D, care le va oferi posibilitatea de a participa la prezentari de moda, vor putea vedea in detaliu obiectele pe care intentioneaza sa le cumpere, genti, bluze, geci si vor simti chiar mireasma parfumului pe care vor sa-l achizitioneze.


„Industria modei a fost mereu o emblema a tarii noastre, un pasaport pentru a patrunde si a cuceri pietele internationale. Astazi, beneficiaza de cea mai inalta tehnologie informatica si asta doar pentru a oferi oamenilor oportunitatea de a fi pusi fata in fata cu nou concept de shopping“, a declarat Andrea Pontremoli, presedintele si administratorul IBM Italia.


Simturile ghideaza alegerea cumparaturilor


Cabina multisenzoriala are drept obiectiv apropierea cumparatorilor de moda si de tehnologie in acelasi timp. Responsabilii IBM au precizat ca respectiva cabina se bazeaza pe combinatia dintre un hardware si un software si se prezinta ca o zona delimitata si pregatita pentru desfasurarea unei prezentari de moda. In aceasta „cutie“ digitala sunt combinate tehnologii video, audio si olfactive care dau viata unei lumi multisenzoriale, accesibile doar celor care poarta perechea de ochelari 3D. Clientului ii sunt oferite imagini, sunete si parfumuri cu scopul de a-si orienta alegerea in legatura cu ceea ce vrea sa cumpere. Tehnologia „vorbeste“ simturilor si emotiilor consumatorului pentru a-i comunica acestuia din urma mesaje prin intermediul senzorialitatii.


In interiorul cabinei se afla un ecran de mari dimensiuni (2,5 x 1,9 metri), realizat de compania Ag Multivision dintr-un material special argintat pentru vizualizarea filmelor in format 3D stereo. Software-ul IBM este cel care coordoneaza totul incepând de la filme, fotografii, muzica si pâna la raspândirea mirosurilor.


„Viitorul comertului si al afacerilor se traseaza in functie de alte orizonturi: comunicarea prin intermediul senzorialitatii, o solutie prin care diverse firme pot creea emotii in jurul produselor lor in scopul de a convinge consumatorul“, a mai spus Andrea Pontremoli.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS