10.3 C
Craiova
sâmbătă, 4 mai, 2024
Știri de ultima orăMagazinFemeile, reginele cumparaturilor

Femeile, reginele cumparaturilor

Exista voci care afirma ca traim intr-o lume in care barbatii au puterea, insa, când este vorba de luarea deciziilor cu privire la cumparaturi si distractie, reginele absolute sunt femeile. Acest nou studiu ar putea avea o influenta decisiva pentru agentiile de publicitate si companiile media.


Este un lucru binecunoscut faptul ca femeile sunt cele care aleg o mare parte din hainele familiei, dar si mobila. Insa un nou studiu, realizat de compania Npd, pe un esantion de 51.000 de familii americane, a scos in evidenta diferente surprinzatoare atunci când vine vorba de repartizarea deciziilor in materie de cumparaturi, in functie de apartenenta la unul dintre sexe. Din câte se pare, barbatii le delega pe doamne atunci când vine vorba de a alege filmul, restaurantul sau spectacolele. Studiul a mai demonstrat ca tot femeile sunt cele care decid si locul unde se asaza la cinema, de unde sa cumpere mâncarea si pe cine sa invite acasa. Singurele domenii in care domnii par sa aiba un pic de putere de decizie sunt achizitiile de aparate electronice, a autoturismului si bugetul de familie.


Publicitate in functie de apartenenta sexuala


Diferentele pe sexe in materie de cumparaturi ar putea avea influente asupra publicitatii si a mass-media, a spus directorul Npd, Marshal Cohen, care a coordonat acest studiu. „Oricine administreaza o marca sau se ocupa de marketingul unui produs pentru o agentie de publicitate trebuie sa fie constient de schimbarile constatate in mentalitatea consumatorilor“, crede Cohen. Este foarte probabil ca femeile sa fie de doua ori mai influentabile in fata reclamelor publicitare din ziare, cu toate ca publicitatea din presa se adreseaza mai ales domnilor. In plus, de obicei, barbatii schimba postul atunci când incep reclamele, in timp ce femeile se arata mai interesate de astfel de spoturi publicitare. „Barbatii sunt atât de implicati in deciziile financiare incât reclamele legate de investitii ar trebui sa se gaseasca in paginile sportive sau economice ale ziarelor. Si daca vreti sa prezentanti reclame adresate direct barbatilor, atunci mai bine o faceti in timpul unei finale de Super Bowl sau intr-un ziar pentru barbati“, a spus Cohen. Astfel de descoperiri ar putea ajuta companii precum Wall Street Journal Dow Jones&Co, editor al revistelor Conde Nast Publications sau colosului media Viacom Inc, care detine postul MTV, sa ajunga direct la propriul public.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS