6.2 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalOlt: Măsuri pentru remedierea podului de pe DN 67B

Olt: Măsuri pentru remedierea podului de pe DN 67B

Autorităţile din Vâlcea şi Olt s-au întâlnit astăzi pentru a verifica situaţia podului de peste Olt, de pe DN 67 B, km 119+236.

Consola trotuarului podului de pe DN 67B Km 119+236, ce traversează râul Olt, s-a prăbușit, ieri, pe o lungime de 25 de metri.

Reprezentanții Instituției Prefectului Județul Olt, Instituției Prefectului Județul Vâlcea, Primăriei municipiului Drăgășani, Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, Secției Drumuri Naționale Slatina, Inspectoratului pentru Situații de Urgență Olt și cei ai Poliției municipiului Drăgășani s-au aflat astăzi în localitatea Verguleasa, în vederea constituirii comisiei de constatare și instituire a măsurilor restrictive pentru siguranța rutieră.

S-au dispus, în regim de urgență, următoarele măsuri:

  • Interzicerea traficului pietonal pe întreaga lungime a podului;
  • Interzicerea accesului autovehiculelor cu masa maximă admisă mai mare de 7.5 tone;
  • Introducerea restricției de viteză la maxim 20 km/h;
  • Reducerea lățimii benzilor de circulație la 2,75 m în zona afectată;
  • Semnalizare rutieră corespunzătoare (bariere la capetele de acces, amplasare de butoni luminoși, montare de indicatoare pentru restricția circulației);
  • Stabilirea variantelor de ocolire pentru autovehiculele cu masa maximă admisă mai mare de 7.5 tone, respectiv DN 64-DJ 677F- DJ678-DN 67B.

Pe baza ultimului recensământ efectuat în anul 2022, traficul greu va fi afectat într-un procent de maxim 3.3% pe drumul național DN 67B între localitățile Drăgășani- Pitești.

Podul are 120 ani vechime

Podul are peste 120 ani vechime, fiind construit în 1901, o reabilitare și extindere fiind realizată în anii 1964-1965. Asupra acestui pod nu s-a mai intervenit ulterior, o expertiză tehnică stabilind că este nevoie de un pod nou, construit paralel cu acesta.

O licitație pentru construirea unui alt pod a avut loc în urmă cu 13 ani. Podul ar fi trebuit finanțat din fonduri naționale, iar ani la rând fie s-au alocat sume infime, fie deloc.

Podul ar fi trebuit finanțat din fonduri naționale, iar ani la rând fie s-au alocat sume infime, fie deloc.

În aceste condiții, una dintre firmele din asocierea care a câștigat licitația, obligată să depună în cont o garanție de bună execuție de o valoare foarte mare, s-a retras în 2013, obligațiile fiind preluate de o altă firmă din asociere.

Doar că nici cei rămași nu s-au achitat de obligațiile contractuale. În condițiile în care firmele rămase nu au livrat nici măcar proiectul tehnic, DRDP Craiova a reziliat, în 2021, contractul, iar la acest moment litigiul este pe rolul instanțelor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS