Podul de la Malu Mare trebuia finalizat pe 30 septembrie, dar constructorul, firma italiană SECOL, nici nu a demarat lucrările (FOTO: Claudiu Tudor)

Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române a anunţat că la această oră nu sunt anunţate drumuri naţionale sau autostrăzi cu circulaţia oprită din cauza vreunui eveniment rutier.

Pe DN7 Piteşti – Râmnicu Vâlcea se execută lucrări de înlocuire a dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilataţie ale podurilor, de la kilometrii 157+016 metri şi 157+762 metri, pe raza localităţii Milcoiu, precum şi la kilometrii 165+767 metri şi 169+760 metri, pe raza localităţii Aldeşti, judeţul Vâlcea. Până pe 14 noiembrie 2018, circulaţia este restricţionată pe câte un fir, desfăşurându-se alternativ, prin dirijare, cu ajutorul piloţilor sau a semafoarelor electrice.

Pe Autostrada A1, circulaţia rutieră este închisă pe sectorul Șoimuș – Simeria, între kilometrii 354 şi 369, pentru efectuarea lucrărilor de realizare a conexiunii între sectorul de Autostradă Deva – Orăștie (aflat sub trafic) cu lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva (în execuție). Se estimează că lucrările vor fi finalizate până la data de 15 noiembrie 2018. Traficul se desfăşoară deviat pe DN7, pe segmentul Simeria – Deva.

Începând cu data de 1 noiembrie 2018, traficul a fost închis pe DN7C (Transfăgărăşan), de la kilometrul 104 (Piscu Negru, judeţul Argeş) până la kilometrul 130+800 de metri (Bâlea Cascadă, judeţul Sibiu), conform regulamentului de funcţionare a drumului şi din cauza instabilității atmosferice la altitudine, ce poate produce fenomene meteorologice extreme în orice moment.

Totodată, circulația rutieră a fost închisă şi pe DN67C (Transalpina), din cauza căderilor de zăpadă, pentru toate categoriile de autovehicule, pe tronsonul Rânca (Gorj) – Obârşia Lotrului (Vâlcea), între kilometrii 34+800 de metri şi 59+800 de metri.

Privitor la condiţiile meteo-rutiere, informăm că se circulă în condiţii de ceaţă pe foarte multe artere, în special pe cele care acced zona capitalei: în judeţul Călăraşi (DN3: Lehliu, Belciugatele, DN3B: Călăraşi, Borcea şi DN4: Olteniţa, Frumuşani), judeţul Giurgiu (DN5: Daia, Uzunu, Călugăreni şi DN6: Mihăileşti), judeţul Ilfov (DN1: Otopeni, DN2: Afumaţi şi DN 3: Popeşti Leordeni), judeţul Prahova (DN1: Bărcăneşti, Potigrafu, Pucheni şi DN 1B: Loloiasca, Chiţorani) şi de asemenea pe toată lungimea Autostrăzilor A2 Bucureşti-Constanţa, A3 Bucureşti-Ploieşti şi A4 Ovidiu-Agigea. Pe toate tronsoanele menţionate vizibilitatea este sub 100 metri. Ceaţă este şi în alte judeţe ale ţării, precum Alba, Bistriţa-Năsăud, Cluj şi Mureş, însă vizibiltatea este peste 100 metri.

Pentru prevenirea accidentelor rutiere, conducătorii auto trebuie să ruleze cu viteză redusă, să folosească sistemele de iluminare-semnalizare şi de climatizare-dezaburire, să nu efectueze depăşiri riscante, să păstreze în mers o distanţă suficient de mare pentru a putea opri în condiţii de siguranţă şi să adopte o conduită preventivă la volan.

Mariana BUTNARIU
Face parte din echipa Gazeta de Sud din 1996. În prezent este redactor şi editor on-line, ceea ce înseamnă că este informată cu privire la tot ce se întâmplă important în ţară şi în lume. Este o fire veselă şi sociabilă, iubeşte oamenii şi îşi iubeşte meseria.