12.9 C
Craiova
luni, 14 octombrie, 2024
Știri de ultima orăLocalVa fi gata în acest an tot tronsonul 4 al DEx12 Craiova – Pitești?

Va fi gata în acest an tot tronsonul 4 al DEx12 Craiova – Pitești?

La mijlocul lunii iunie, pe tronsonul 4 al Drumului Expres (DEx12) Craiova – Pitești, unde lucrează firmele lui Dorinel Umbrărescu, lucrările depăşiseră 50% din gradul de execuţie. Este vorba de cei 31,82 km cuprinși între Colonești și Pitești (A1). La începutul lunii septembrie, DRPD Craiova anunţa, într-o postare că:

„Antreprenorul de pe Tronsonul 4 al DEx12 Craiova – Pitești a ajuns la un stadiu fizic de 70%. Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Thehnostrade SRL are mobilizați pe acest șantier în acest moment 764 de angajați și 221 de utilaje. În această perioadă se efectuează în principal lucrări la terasamente (excavații, umpluturi, îmbunătățiri teren, balast, taluzare, pământ vegetal pe taluz, așternere și pregătire strat de balast, așternere strat de bază de asfalt) și la structuri (armare plăci suprabetonare, armare elevație, cofrare, betonare, hidroizolație, decofrare, montare lise prefabricate ziduri întoarse etc.)“, se arăta în postare DRDP Craiova.

Tronsonul 4 al DEx Craiova -Piteşti, gata în 2024 sau 2025?

Recent, însă, Asociaţia Pro Infrastructură a dat un alt verdict, spunând că la finele anului 2024 va fi gata doar tronsonul Colonești – Albota al DEx12.

„Așa cum vă spuneam în 30 iunie, în acest an vom putea circula doar pe aproximativ 19 din totalul celor aproape 32 kilometri ai Tronsonului 4 al Drumului Expres Craiova-Pitești. Surprinzător, pe sectorul Colonești-Albota constructorul UMB nu are momentan niciun metru de asfalt de uzură așternut (cu excepția unei mini-zone de test) și niciun metru de parapet instalat. De asemenea, în zona nodului Albota, mai sunt umpluturi de făcut, la fel ca și pe drumurile de legătură.
Cu alte cuvinte, luând în calcul munca rămasă de făcut și vremea (a venit toamna), estimăm deschiderea segmentului de 19 kilometri dintre Colonești și Albota cel mai devreme în a doua jumătate a lunii noiembrie, adică în termenul contractual inițial. Însă de la Albota la Autostrada A1 sunt câteva pasaje practic neîncepute plus alte structuri rămase în urmă, nodul cu A1 București-Pitești, dar și multe umpluturi de făcut. Avem o mobilizare semnificativ mai bună față ultima noastră vizită dar nu mai sunt șanse pentru inaugurare în 2024. În funcție de mobilizarea celor de la UMB, care sunt până peste cap concentrați pe A7 Buzău-Focșani, de vremea din această toamnă și din iarnă și de deciziile politice și ale antreprenorului, estimăm că sectorul Albota-A1 poate fi dat în circulație în primăvara lui 2025″.

Doar tronsonul Colonești – Albota al DEx12 va fi gata în 2024

Pe tronsonul Coloneşti- Albota, ritmul de lucru este bun și sunt șanse ca drumul să fie deschis circulației în acest an.
Aceeaşi Asociaţie susţine că doar tronsonul Colonești – Albota al DEx12 va fi gata în 2024.

„Așa cum vă spuneam în 30 iunie, în acest an vom putea circula doar pe aproximativ 19 din totalul celor aproape 32 kilometri ai Tronsonului 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Surprinzător, pe sectorul Colonești – Albota constructorul UMB nu are momentan niciun metru de asfalt de uzură așternut (cu excepția unei mini-zone de test) și niciun metru de parapet instalat. De asemenea, în zona nodului Albota mai sunt umpluturi de făcut, la fel ca și pe drumurile de legătură“, a anunțat Asociația, care a postat și un video cu stadiul tronsonului 4.Cu alte cuvinte, luând în calcul munca rămasă de făcut și vremea (a venit toamna), estimăm deschiderea segmentului de 19 kilometri dintre Colonești și Albota cel mai devreme în a doua jumătate a lunii noiembrie, adică în termenul contractual initial, a mai transmis API.

Tronsonul 1 finalizat în 2025

Pe Drumul Expres Craiova-Pitești, tronsonul 1, constructorul Ozaltin, cât și subcontractorii săi, au toate șansele să-și respecte termenul contractual inițial, martie 2025 – curat, fără extensii de timp.
Din păcate, decembrie 2024 nu este realizabil deoarece antreprenorul nu are suficientă forță pe partea de structuri ca să poată finaliza atât pasajele de pe drumul expres cât și cele care supratraversează DEx12.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS