14.4 C
Craiova
luni, 13 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCât ne costă serviciile de pulverizare a soluțiilor insecticide cu avionul

Cât ne costă serviciile de pulverizare a soluțiilor insecticide cu avionul

După ce Salubritatea Craiova a scos la licitație, în urmă cu o săptămână, contractul pentru achiziționarea soluțiilor insecticide necesare pentru acest an, de curând a publicat în SEAP și documentația pentru cumpărarea serviciilor de pulverizare aeriană a insecticidelor. Acestea pot ajunge să coste aproape cât toate soluțiile insecticide la un loc.

Contractul poate ajunge la 480.000 de lei

Salubritatea Craiova intenționează ca în perioada următoare să dispună și de contractul care va face posibilă pulverizarea din avion a substanțelor insecticide. Așa că pune la bătaie până la 480.000 de lei, fără TVA, pentru aceste servicii. La acestă sumă se va ajunge numai dacă Salubritatea va solicita firmei cu care va semna contractul să aibă numărul maxim de intervenții. Însă, există și o sumă minimă stipulată în contract. Este vorba de 6.000 de lei, însă cel mai probabil aceasta va fi depășită ținând cont de neplăcerile cu care se confruntă craiovenii din cauza țânțarilor sau a altor insecte, an de an. Contractul pe care îl pune la bătaie Salubritatea va avea o perioadă de valabilitate de opt luni.

„Se dorește achiziționarea de servicii de pulverizare aeriană de insecticid cu avion tip AN2 sau echivalent pe o suprafață de minim 100 de hectare și maxim 8.000 de hectare, pe raza județului Dolj, în baza unui acord-cadru cu mai multe contracte subsecvente, ce se va derula timp de 8 luni. Contractele subsecvente se vor încheia lunar sau ori de câte ori este necesar a se efectua servicii de dezinsecție cu avionul. Cel mai mic contract subsecvent posibil a fi încheiat pentru servicii de pulverizare avio pe o suprafață de 100 de hectare și cel mai mare contract subsecvent posibil a fi incheiat pentru servicii de pulverizare avio pe o suprafață de 900 de hectare“, se menționează în documentația publicată în SEAP.

Firma câștigătoare trebuie să îndeplinească anumite condiții

Salubritatea Craiova a specificat și câteva condiții pe care trebuie ca firma care vrea să câștige contractul să le îndeplinească. „Pentru respectarea criteriului privind capacitatea tehnică și profesională, participanții trebuie să facă dovada că în ultimii 3 ani au prestat servicii de pulverizare insecticide cu avion, la nivelul unuia sau mai multor contracte a căror valoare minimă, cumulată, să fie de 54.000 de lei. Această informație demonstrează că societatea ce va presta serviciile are experiența similară necesară pentru îndeplinirea contractului în bune condiții și fără restricții”.

Iar condițiile impuse nu se opresc aici. Potrivit caietului de sarcini „ofertantul/prestatorul va face dovada că deține cel puțin două avioane tip AN2 sau echivalent (exclus elicopter), echipat cu rezervor pentru substanțe de minimn 1.000 litri și sistem de pulverizare tip ULV cu reglare de pulverizare de la 1.000 până la 3.000 micron-air; – ofertantul răspunde de integritatea și funcționarea instalațiilor de difuzare în vederea evitării pierderilor de substanță în timpul prestării serviciilor de pulberizare; – va asigura paza aparatelor de zbor; – va face dovada că are asigurată pista de decolare/aterizare autorizată de Autoritatea Aeronautică Civilă Română; – va prezenta copia poliței de asigurare de răspundeie civilă față de terți al aparatelor de zbor”, se specifică în document. Salubritatea a stabilit data limită pentru depunerea ofertelor pe 11 aprilie, urmând ca undeva la finalul lunii mai să desemneze firma câștigătoare.

Licitația pentru insecticide, în desfășurare

Așa cum am menționat deja, Salubritatea Craiova mai are în desfășurare, în acest moment, și licitația pentru cumpărarea substanțelor insecticide necesare în acest an. Pentru această achiziție a publicat în SEAP un acord-cadru, pe care l-a împărțit pe trei loturi. Fiecare lot conține câte un tip de substanță Salubritatea a estimat valoarea contractului cuprinsă între 26.000 de lei și 489.500 de lei, fără TVA. Acest lucru înseamnă că societatea este obligată să cumpere substanțe de minimum 26.000 de lei și poate ajunge la suma maximă de 489.500 de lei, fără TVA, în funcție de necesitate.

Citește și: Încep lucrările la Spitalul Regional Craiova! Ce firmă a pus mâna pe primul contract

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS