Primăria Craiova a bătut palma cu CJ Dolj pentru închiderea inelului de trafic în sudul Craiovei.Administrația locală craioveană a ales această variantă ca să poată merge mai departe cu casetarea canalului colector și amenajarea infrastructurii rutiere în această parte a orașului. Este vorba despre proiectului de „Închidere inel de trafic zona de sud a municipiului Craiova – casetare canal deschis, modernizare str. Râului cu străpungere DN56-DN55 joncțiune cu Aleea 2 Bechet”.
Primăria a demarat deja acest proiect pe teritoriul Craiovei, dar era ținută în loc de faptul că o altă parte a terenului pe care urma să se ameneajeze noua infrastructură, dar și casetarea canalului colector, face parte din teriotriul comunei Podari.Drept urmare, Consiliul Județean Dolj pună la dispoziția UAT Craiova un teren de circa 2,2 hectare, situat pe raza comunei Podari, pe care l-a primit de la MApN, tocmai pentru ca primăria să poată executa lucrările care privesc traficul.
Proiectul are două componente: canalul colector și inelul de trafic.
Proiectul despre care se face vorbire pornește de la intersecția str. Râului cu str. Popoveni și se oprește la intersecția străzii Bd. Nicolae Romanescu cu Aleea 2 Bechet. De la podul Popoveni canalul colector nu mai este casetat.
Zona este neamenajată atât din punct de vedere al infrastructurii rutiere cât și al salubrității, în sensul în care canalul colector este deschis.
Traseul propus pentru amenajarea are o lungime de aprox. 2,2 km, iar o parte a drumului de închidere a inelului rutier pe zona de sud (pe ultimii cca. 350 m) nu mai urmează cursul de apă al canalului Râului, desprinzându-se de acesta la ieșirea din granița Craiovei pentru a se continua în direcția intersectării DN55 (Craiova — Bechet) în zona Aleii 2 Bechet, pe terenul de 22.000 mp, situat în Podari, care aparține CJ Dolj.
Inelul perimetral
În ceea ce privește inelul de trafic, investiția propusă prevede construirea unei străzi noi în lungime de 2,2 km, cu 4 benzi rutiere, 2 sensuri de circulație și spațiu median de separare a sensurilor pe terenul neamenajat. Mai prevede 3 girații cu capacități sporite de preluare a fluxului de trafic (turbo-girații); spațiu pietonal de min. 1,00 m lățime/sens; piste de biciclete de 0,75 – 1,00 m lățime/sens; instalații de colectare, dirijare și evacuare ape pluviale din corpul străzii; instalații de colectare, dirijare și evacuare ape pluviale provenite în urma ploilor și preluate de pe suprafața străzilor din cartierele adiacente (1 Mai, Romanești,Popoveni); instalații de iluminat stradal cu alimentare mixtă (energie electrică din rețeaua
publică și energie electrică convertită din energia solară); instalații de supraveghere video a traficului în cele 3 girații și a intersecției pod Popoveni; instalație de semaforizare pentru intersecția pod Popoveni.Primăria mai arată că noul inel rutier va asigura descărcarea orașului de traficul greu de tranzit pe relația Filiași- Calea Severinului – str. Pelendava – str. Brestei – str. Râului – segment de inel rutier nou creat (propus prin proiect) – conexiune DN56 – conexiune DN 55 – Aleea 2 Bechet-str. Bucura – str. Potelu – str. Caracal – conexiune DN6 – bd. Decebal- Calea București (E574).