14.2 C
Craiova
duminică, 28 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPrimăria Craiova și CJ Dolj au bătut palma pentru casetarea canalului colector și realizarea inelului perimetral. Primăria Craiova, cu banii, CJ Dolj, cu terenul

Primăria Craiova și CJ Dolj au bătut palma pentru casetarea canalului colector și realizarea inelului perimetral. Primăria Craiova, cu banii, CJ Dolj, cu terenul

Primăria Craiova a bătut palma cu CJ Dolj pentru închiderea inelului de trafic în sudul Craiovei.Administrația locală craioveană a ales această variantă ca să poată merge mai departe cu casetarea canalului colector și amenajarea infrastructurii rutiere în această parte a orașului. Este vorba despre proiectului de „Închidere inel de trafic zona de sud a municipiului Craiova – casetare canal deschis, modernizare str. Râului cu străpungere DN56-DN55 joncțiune cu Aleea 2 Bechet”.

Primăria a demarat deja acest proiect pe teritoriul Craiovei, dar era ținută în loc de faptul că o altă parte a terenului pe care urma să se ameneajeze noua infrastructură, dar și casetarea canalului colector, face parte din teriotriul comunei Podari.Drept urmare, Consiliul Județean Dolj pună la dispoziția UAT Craiova un teren de circa 2,2 hectare, situat pe raza comunei Podari, pe care l-a primit de la MApN, tocmai pentru ca primăria să poată executa lucrările care privesc traficul.

Proiectul „Închidere inel de trafic zona de sud a municipiului Craiova – casetare canal deschis, modernizare str. Râului cu străpungere DN56-DN55 joncțiune cu Aleea 2 Bechet” își propune atingerea a două obiective principale, respectiv : salubrizarea unei zone importante din sudul Municipiului Craiova, prin casetarea unui curs de apă (canalul Râului) ce constituie colectorul principal de ape meteorice și de suprafță ale orașului și închiderea unui inel rutier pe zona de sud a municipiului, care concentrează într-un singur proiect cele două măsuri din PMUD, menționate mai sus. Noul inel rutier va asigura descărcarea orașului de traficul greu de tranzit pe relația Filiași- Calea Severinului – str. Pelendava – str. Brestei – str. Râului – segment de inel rutier nou creat (propus prin proiect) – conexiune DN56- conexiune DN 55 – Aleea 2 Bechet-str. Bucura – str. Potelu – str. Caracal – conexiune DN6 – bd. Decebal- Calea București (E574). Având în vedere că obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea calității infrastructurii și implicit îmbunătățirea calității vieții locuitorilor din municipiul Craiova, precum și a locuitorilor din zona metropolitană Craiova, facilitarea accesului populației și al operatorilor economici la infrastructura rutieră de interes județean și local, reducerea gradului de izolare a localității și fluidizarea traficului, considerăm că asocierea dintre UAT Municipiul Craiova și UAT Județul Dolj, în vederea realizării în comun a obiectivului de investiții „Închidere inel de trafic zona de sud a municipiului Craiova – casetare canal deschis, modernizare str. Râului cu străpungere DN56-DN55 joncțiune cu Aleea 2 Bechet”, este oportună pentru satisfacerea interesului public, prin asigurarea dezvoltării și modernizării infrastructurii rutiere la nivelul municipiului și județului”, se spune în HCL aprobată săptămâna trecută.

Proiectul are două componente: canalul colector și inelul de trafic.

Proiectul despre care se face vorbire pornește de la intersecția str. Râului cu str. Popoveni și se oprește la intersecția străzii Bd. Nicolae Romanescu cu Aleea 2 Bechet. De la podul Popoveni canalul colector nu mai este casetat.

Zona este neamenajată atât din punct de vedere al infrastructurii rutiere cât și al salubrității, în sensul în care canalul colector este deschis.

Traseul propus pentru amenajarea are o lungime de aprox. 2,2 km, iar o parte a drumului de închidere a inelului rutier pe zona de sud (pe ultimii cca. 350 m) nu mai urmează cursul de apă al canalului Râului, desprinzându-se de acesta la ieșirea din granița Craiovei pentru a se continua în direcția intersectării DN55 (Craiova — Bechet) în zona Aleii 2 Bechet, pe terenul de 22.000 mp, situat în Podari, care aparține CJ Dolj.

Inelul perimetral

În ceea ce privește inelul de trafic, investiția propusă prevede construirea unei străzi noi în lungime de 2,2 km, cu 4 benzi rutiere, 2 sensuri de circulație și spațiu median de separare a sensurilor pe terenul neamenajat. Mai prevede 3 girații cu capacități sporite de preluare a fluxului de trafic (turbo-girații); spațiu pietonal de min. 1,00 m lățime/sens; piste de biciclete de 0,75 – 1,00 m lățime/sens; instalații de colectare, dirijare și evacuare ape pluviale din corpul străzii; instalații de colectare, dirijare și evacuare ape pluviale provenite în urma ploilor și preluate de pe suprafața străzilor din cartierele adiacente (1 Mai, Romanești,Popoveni); instalații de iluminat stradal cu alimentare mixtă (energie electrică din rețeaua
publică și energie electrică convertită din energia solară); instalații de supraveghere video a traficului în cele 3 girații și a intersecției pod Popoveni; instalație de semaforizare pentru intersecția pod Popoveni.Primăria mai arată că noul inel rutier va asigura descărcarea orașului de traficul greu de tranzit pe relația Filiași- Calea Severinului – str. Pelendava – str. Brestei – str. Râului – segment de inel rutier nou creat (propus prin proiect) – conexiune DN56 – conexiune DN 55 – Aleea 2 Bechet-str. Bucura – str. Potelu – str. Caracal – conexiune DN6 – bd. Decebal- Calea București (E574).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS