22.3 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalPrimarul Craiovei: "Craiovenii nu folosesc pistele de biciclete"

Primarul Craiovei: „Craiovenii nu folosesc pistele de biciclete”

Craiova are 30 de km de pistă de biciclete. Conform Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a zonei urbane Craiova 2021- 2030, în oraș ar urma să se mai construiască 3 km de pistă. Primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu spune că: “cetățenii urbei nu folosesc pistele de biciclete“. În acest moment, Craiova e sufocată: multe mașini, benzi întregi transformate în parcări, locuri de parcare insuficiente. Pentru bicicliști, orașul nostru e o grea încercare. Chiar și benzile amenajate pe partea carosabilă sunt cucerite de mașini, din loc în loc impracticabile.

Craiovenii nu folosesc pistele de biciclete, aceasta este concluzia primarului Craiovei, Lia Olguța Vasilescu. Afirmația a fost făcută în cadrul ședinței Consiliului Local al Municipiului Craiova din data de 28.09.2023. Discuțiile au pornit de la proiectul de hotărâre privind aprobarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a zonei urbane Craiova 2021- 2030. Unii consilieri locali au reproșat executivului că face prea multe parcări și dă prea puține șanse transportului alternativ.

Pe strada Caracal, o pistă de biciclete este întreruptă de spaţiu verde

“M-am uitat pe această strategie și din păcate este încă o maculatură inutilă pentru că noi ne lăudăm că vrem să facem Dracula Park, prin asta vrem să dezvoltăm orașul, dar nu este nimic durabil. Se mai spune acolo că vrem să facem o mie de locuri de parcare și doar 3km de piste de biciclete. Executivul nu a înțeles că dacă se construiesc parcări sau se extinde carosabilul nu va duce la o dezvoltare durabilă a orașului. Nu va face altceva decât să crească numărul de mașini, dacă nu investim în trasnportul alternativ, adică piste de bici clete, autobuze de calitate, piste de trotinete, mers pe jos”, a spus Cezar Drăgoescu, consilier local USR.

Cinci bicicliști pe pistă

În replică primarul Craiovei a spus că în Craiova sunt prea puține persoane care folosesc bicicleta și foarte puțini folosesc pistele de biciclete din oraș.

“Această strategie de dezvoltare este făcută de o firmă, așa cum sunt mai multe strategii pe care le face Craiova care ne sunt necesare pentru absorbția de fonduri europene. Acestea nu sunt bătute în cuie. În ceea ce priveșete pista de biciclete, transport alternativ, trotinete. Dar în București vor să renunțe la trotinete pentru că au văzut cât de periculoase sunt în trafic. Și nu vreau să avem o altă problemă în plus în trafic. În Craiova sunt 200 de mii de mașini și 1.000 de bicicliști, care nu se plimbă pe pistele de bicicliști. Nu cred că am văzut mai mult de 5 bicicliști de când s-au făcut ele. Trama stradală nu permite ca să face piste de biciclete pentru că așa a fost construit orașul Craiova din vechime, așa au fost așezate casele, foarte aproape de trama stradală. Dacă renunțăm la o bandă de circulație va fi infernal în trafic”, a spus Lia Olguța Vasilescu, primarul Craiovei.

Guvernul a eliminat din PNRR finanțarea pentru pistele de biciclete

Guvernul va elimina finanțarea privind pistele de biciclete la nivel metropolitan din PNRR de 180 milioane euro, iar subvenția va fi finanțată din fonduri de la bugetul de stat în cadrul Programului Național Anghel Saligny.

„În cazul C10. –Fondul Local, a fost eliminată investiția I1.4 Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde –piste pentru biciclete la nivel local/metropolitan (180 mil. Euro). Ținând cont de ajustarea negativă a sprijinului financiar calculat în baza art. 11 (2) din Regulamentul UE 241/2021 privind PNRR și de prevederile art. 18 din Regulamentul RRF, propunem scoaterea din PNRR a subinvestiției I1.4 Infrastructură pentru transport verde – piste de biciclete la nivel local/metropolitan cu o alocare de 180 mil. Euro”.(sursa:economedia.ro).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS