2.8 C
Craiova
marți, 7 februarie, 2023
Știri de ultima orăLocalDoljDe ce este frig în unele autobuze din Craiova

De ce este frig în unele autobuze din Craiova

În timpul iernii, craiovenii care călătoresc cu mijloacele de transport în comun din Bănie sunt nevoiţi să stea în frig. Nu vorbim de autobuzele şi tramvaiele vechi, vorbim de autobuzele nou-nouţe, pline de tehnologie şi dotări, dar care stau prost la capitolul căldură. Este cunoscut faptul că autobuzele fabricate în Turcia, cumpărate de multe primarii din ţară, nu sunt o investiţie tocmai inspirată. Unele vehicule nu au sistemul de climatizare adaptat condiţiilor meteo de la noi, iar pasagerii tremură de frig. Autorităţile din mai multe oraşe din ţară chiar au recunoscut acest lucru. S-a întâmplat în Braşov, Sibiu, Bucureşti, Constanţa, Ploieşti. În Craiova, au ajuns 38 de astfel de autobuze diesel în anul 2020, iar alte 16 autobuze electrice poloneze au completat parcul auto RAT în 2021.

Autobuz electric
Autobuz electric

Pe traseul 9


Craiovenii care călătoresc cu autobuzele Regiei Autonome de Transport au o nouă supărare, de când cu mijloacele de transporturi noi. Dacă în verile trecute călătorii se plângeau că se sufocau în autobuze din cauza căldurii, a înghesuielii și a mirosurilor insuportabile, în prezent acuză că este prea frig.
Anca locuieşte pe Calea Bucureşti şi aproape zilnic circulă cu mijloacele de transport în comun. Foloseşte traseul 9 pe ruta Calea Bucureşti- Centru, când merge la serviciu. Craioveanca este una dintre cei care acuză că în autobuzele RAT este frig.

Craiovenii se plâng că este frig în autobuzele RAT
Craiovenii se plâng că este frig în autobuzele RAT/foto arhiva GdS.

„Eu merg frecvent cu autobuzul, folosesc traseul 9. În autobuz este frig. Nu merg la primele ore ale dimineţii să spun că este autobuzul rece pentru că este la început de program. Nu urc nici de la capăt de linie. Pe traseul meu circulă mereu autobuz din ăla verde. Uneori şi din cele albastre parcă am văzut. Dar vă spun, în cele verzi nu este cald. Când urci în atobobuz de afară din frig, s-ar simţi căldura, dar nu este. Eu am pus mâna pe la sursele alea de căldură, nimic. Nu mă aşteptam pentru că sunt autobuze noi. Nu am văzut un termometru ceva”, spune craioveanca.

De aceeași părere sunt și alți călători, care sunt nemulţumiţi de temperaturile destul de scăzute din noile mijloace de transport ale RAT.

Alt traseu RAT, al autobuz rece

Autobuz RAT/sursa foto arhiva GdS.

De când temperaturile au scăzut sub limita înghețului, calitatea condițiilor de transport oferite de unele dintre autobuzele RAT cunoaște un regres simțitor. Ieri, am ales să călătorim şi noi cu un autobuz al Regiei pe o rută la întâmplare. Am ales traseu-3b pe care rulează un autobuz nou, electric. Autobuzul pleacă de la Complexul comercial Bănie şi ajunge în Craioviţa Nouă, la Complexul Racheta. Am urcat din centru, zona Teatrului Naţional şi ne-am urmat călătoria până la Colegiul Velovan. Autobuzul electric articulat marca Solaris nu era încălzit. Era miezul zilei şi nu se putea spune că abia a intrat în cursă sau că este la capăt de linie, unde şoferii opresc motorul. Am întrebat o doamnă între două vârste cum este temperatura în autobuz.

„Nu se simte? Este rece. Bine că este mare şi nu se mai înghesuie lumea. Este şi nou. Căldură nu ne dau să nu ne învăţăm cu binele”, spune craioveanca coborând la una dintre staţiile de pe strada Amaradia.

Este clar, ori instalaţiile noilor autobuze nu dau randament, ori şoferii nu pornesc sistemul de încălzire.
Autobuzele aduse din Turcia în care pasagerii suferă de frig au costat peste 32 de milioane de lei, iar cele din Polonia, 57,5 milioane de lei plus TVA.

Şoferul porneşte căldura

Autobuz
Autobuz

Conducerea societăţii de transport public din Craiova spune că noile autobuze au prevăzute instalaţii de încălzire. Conducătorii auto trebuie să pornească radiatoarele care sunt setate pe o anumită temperatură.

„Radiatoarele de căldură trebuie să fie pornite de către conducătorii auto. Este posibil ca atunci când pleacă de la capăt de linie să fie mai răcoare în autobuz. Aici şoferii opresc motorul. Acum depinde şi de fiecare călător în parte cum resimte temperatura. În situaţia radiatoarelor de căldură, nu funcţionează după sistemul AC-ului să pornească singur când temperaturile sunt ridicate. Este drept se consumă mai multă energie când sunt pornite radiatoarele de căldură, dar asta nu însemnă că şoferii nu trebuie să le pornească. Voi discuta cu angajaţii mei să văd dacă sunt probleme cu temperatura în autobuze fiindcă nu am avut sesizări în acest sens”, a declarat Marcel Tănăsescu, directorul RAT Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS