3.9 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAmenzi de 2 milioane de lei date operatorilor economici din Dolj

Amenzi de 2 milioane de lei date operatorilor economici din Dolj

Anul acesta, activitatea inspectorilor Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor pare că a intensificat foarte mult controalele. În ultima perioadă, inspectorii ANPC au făcut publice rezultatele mai multor verificări făcute la marile magazine fizice şi online. Şi inspectorii din Dolj au dat, anul acesta, aproape 450 de sancţiuni către operatorii economici pe care i-au găsit în ilegalitate.

Amenzi de aproape 2 milioane de lei

Reprezentanţii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Dolj au transmis, pentru GdS, că de la începutul acestui an, au fost făcute 1.056 de controale la operatorii economici din judetul Dolj. În urma verificărilor au rezultat un număr de 443 sancţiuni. Cuantumul sancţiunilor aplicate a fost de 1.936.050 lei. Principalele abateri constatate au fost deficienţele de informare/etichetare, produse în afara termenului de valabilitate puse în vânzare sau diferenţe de pret. De asemenea lipsa marcajului CE, la jucării sau lipsa afişării preţului“, a precizat CRPC Dolj.

Nicio sancţiune de Black Friday în Dolj

Chiar dacă de Black Friday oamenii se plâng mereu, mai ales în mediu online, de neregulile care au loc în această campanie de reduceri, se pare că la CRPC Dolj au ajuns foarte puţine reclamaţii. „De Black Friday la instituţia noastră s-au înregistrat 5 reclamatii, ce vizau operator economici cu sediul în judetul Dolj. În urma verificărilor nu s-au aplicat sancţiuni“, au spus CRPC Dolj. Aşadar, inspectorii susţin că nu au găsit nereguli în cadrul campaniei de reduceri, care, de-a lungul timpului, a scos la iveală numeroase ilegalităţi comise de operatorii economici din toată ţara. Însă, la nivelul Doljului este explicabil motivul pentru care nu s-au dat sancţiuni. În general, oamenii îşi fac cumpărături de Black Friday de la marile magazine online sau fizice, dar acestea nu au sediul în Dolj.

Amenzi de 98.000 de lei pentru magazinele cu produse alimentare

În schimb, în acest an, mai multe magazine care comercializează produse alimentare au fost sancţionate pentru mai multe nereguli găsite de inspectorii CJPC Dolj. „Ân anul 2021, s-au efectuat, până acum un număr de 341 de controale la magazine care comercializeaza produse alimentare. În general, neregulile constatate în urma acestor controale au fost legate de depozitarea necorespunzătoare, diferenţe de preţ sau produse expirate puse în vânzare.De asemenea, au fost găsite produse nesigure, abateri de informare/etichetare sau neafişarea preţului. Sancţiunile date în urma acestor controale s-au ridicat la 98.000 de lei“, a mai precizat CJPC Dolj.

La nivel naţional, ANPCA a dat o amendă uriaşă, pe 2 decembrie, unui hipermarket Lidl din judeţul Ilfov. Inspectorii au declarat că au găsit nereguli precum „produse expirate, fructe și legume mucegăite, neconcordanțe ale prețurilor de la raft cu cele de la casa de marcat. Totodată, au fost descoperite vitrine frigorifice murdare, cu insecte moarte în interior“. Drept urmare, au dat o amendă de 350.000 de lei. În acelaşi timp au propus închiderea magazinului Lidl din Ilfov pentru o perioadă de șase luni.

Cum trebuie să procedeze consumatorii nemulţumiţi

Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Dolj spun că oamenii nemulţumiţi de calitatea serviciilor oferite de operatorii economici pot face o reclamaţie pe email. „Consumatorii persoane fizice, care sunt nemulţumiţi de serviciile anumitor magazine, trebuie să se adreseze în scris, în primul rând, operatorului economic. După ce primesc răspuns, dacă sunt în continuare nemulţumiţi, se pot adresa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului“, au mai menţionat reprezentanţii CJPC DOLJ.
Adresa de e-mail la care pot fi transmise nemulţumirile este: [email protected].

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS