6.4 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalContre între Olguţa Vasilescu şi liberali, în şedinţa CL Craiova

Contre între Olguţa Vasilescu şi liberali, în şedinţa CL Craiova

Şedinţa ordinară de joi a Consiliului Local (CL) Craiova nu a durat mai mult de o oră, dar timpul a fost suficient pentru ca opoziţia (PNL) să se contreze cu executivul, mai bine spus cu primarul Lia Olguţa Vasilescu.

Subiectul principal a fost legat de traficul din oraş şi de măsurile pe care ar trebui să le ia primăria pentru siguranţa circulaţiei. Un subiect sensibil, prezentat pe larg în ultima săptămână şi de Gazeta de Sud. De fapt, totul a pornit de la tragedia petrecută în data de 14 august, când o femeie a fost accidentată mortal pe trecerea de pietoni de la intersecţia bulevardului Dacia cu strada 1 Decembrie 1918, una cu risc de producere a accidentelor, conform statisticilor IPJ Dolj. Subiectul principal: limitatoare de viteză în astfel de intersecţii.

Consilierul local Teodor Sas (PNL) a propus, la proiectul privind rectificarea bugetară, alocarea sumei de 120.000 de lei pentru achiziţionarea unor limitatoare de viteză „sau pentru orice altă soluţie stabilită de Poliţia Rutieră pentru a preveni accidentele“. „Suma să fie alocată din cei 709.000 lei, suplimentarea propusă la rectificare pentru acţiunea de dezinsecţie în Craiova. Montarea cât mai urgentă a acestor limitatoare de viteză este imperios necesară. Rog executivul să ia în serios aceste solicitări ale Poliţiei Rutiere, pentru că nu este de glumit şi se pierd vieţi omeneşti“, a spus Teodor Sas.

Olguţa a luat decizia: Nu vor fi limitatoare, ci striaţii în asfalt

Primarul Craiovei a anunţat în şedinţă că a găsit o soluţie pentru a preîntâmpina accidentele produse pe trecerile de pietoni. Nu vor fi montate limitatoare de viteză, aşa cum recomanda şi Serviciul Rutier al IPJ Dolj, dar vor exista striaţii în asfalt, cum sunt în prezent pe DN 65, în zona Metro.

„În acest moment se lucrează pe bulevardul Dacia la o soluţie care a fost găsită de Poliţia Rutieră, şi anume la acele striaţii în asfalt care se găsesc acum în zona Metro, la 15 metri de intrarea în oraş. Aşa vom face şi la aceste treceri, striaţii la 15 metri, după care o să mai fie aceste striaţii şi la cinci metri de intersecţie. Atunci şoferul este obligat să frâneze şi, practic, nu s-ar mai întâmpla niciun fel de accidente. Am luat deja legătura cu Serviciul Rutier, să ştiţi că acele locaţii sunt lucrate împreună cu noi, le ştim şi deja se lucrează.

Deci, pentru trecerile de pietoni pe care le avem de la Poliţia Circulaţie, unde s-au produs accidente în ultimii ani, deja am început să lucrăm pe acea procedură. Această soluţie este la fel de viabilă şi avantajul este că nici nu trebuie să înlocuieşti soluţia din şase în şase luni“, a explicat Olguţa Vasilescu.

Cu ce argumente a venit edilul

Edilul Craiovei a detaliat apoi informaţiile prezentate joi şi de Gazeta de Sud cu privire la măsurile luate de primărie pentru siguranţei circulaţiei. „Nu s-a stat în această perioadă, există deja 89 de treceri de pietoni unde s-au instalat corpuri luminoase suplimentare pentru creșterea intensității fluxului luminos. Pe baza senzorilor de prezenţă creşte şi intensitatea luminii. Sunt treceri de pietoni cu leduri montate prin tot oraşul, avem marcaje termoplastice şi benzi rezonatoare“, a spus Olguţa Vasilescu.

Olguţa a luat decizia: Striaţii în asfalt, în loc de limitatoare de viteză. Informaţia a fost oferită în cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Local.
Olguţa Vasilescu a luat decizia: Striaţii în asfalt, în loc de limitatoare de viteză. Informaţia a fost oferită în cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Local.

Apoi tot ea a venit cu completări, afirmând că a vorbit cu mai mulţi primari din ţară, chiar şi cu edilul din Râmnicu Vâlcea, municipiu unde există limitatoare de viteză, şi i s-ar fi comunicat că „acele bandouri trebuie să le înlocuiască din şase în şase luni, pentru că strică asfaltul şi nici nu mai pot fi montate în acelaşi loc“. „Deci, aceste benzi care se pun înainte de trecerile de pietoni, acea răzuială în asfalt aşa cum este la Metro, pot preîntâmpina accidente şi pot rezista mai mult de un an de zile“, a concluzionat primarul Craiovei, în argumentarea deciziei de a se realiza striaţii în asfalt înainte de intersecţiile cu pericol pentru pietoni, în loc de limitatoare de viteză.

Contre pe tema reabilitării termice a blocurilor

Pe ordinea de zi a şedinţei de joi a CL Craiova s-a aflat şi o lungă listă de proiecte de hotărâre privind modificarea indicatorilor tehnico-economici şi a valorii totale a proiectelor de reabilitare termică a mai multor blocurilor din municipiu. Este vorba de proiecte demarate în 2018. Prilej pentru Marian Vasile, liderul consilierilor locali din partea PNL şi preşedintele PNL Craiova, de a trage de urechi executivul pentru întârziere.

„Ne propuneţi să modificăm nişte indicatori din 2019 ai unor proiecte începute în 2018. Diferenţa foarte mare dintre stadiul DALI şi stadiul de proiect de execuţie denotă incoerenţa şi incapacitatea dumneavoastră administrativă, ca să nu spun lene administrativă. Înţelegem motivare că au crescut preţurile la materialele de construcţii, la manoperă, dar administraţia pe care o conduceţi a dormit în ghete timp de aproape patru ani. Ne vom abţine la aceste puncte. Cred că ar trebui să o lăsăm mai moale cu Facebook-ul în timpul programului şi să ne ocupăm mai mult de aceste proiecte, în aşa fel încât să nu mai băgăm mâna în buzunarul craiovenilor“, a spus Marian Vasile.

Olguţa Vasilescu: „Nu mai arătaţi cu degetul spre oameni nevinovaţi“

Executivul a dat vina pe licitaţiile la care nu s-a prezentat nimeni. „S-au scos de câte trei ori la licitaţie aceste blocuri, de asta am venit acum cu noii indicatorii, pentru că ne-am dat seama că niciun constructor nu se va prezenta la preţurile astea. Nu s-a dormit în ghete, dumneavoastră aveţi un guvern care doarme în papuci. Dacă creşte preţul la energie, celelalte preţurilor cresc în lanţ. Nu mai arătaţi cu degetul spre oameni nevinovaţi“, a fost răspunsul Olguţei Vasilescu.

Şedinţa ordinară de joi a Consiliului Local (CL) Craiova nu a durat mai mult de o oră
Şedinţa ordinară de joi a Consiliului Local (CL) Craiova nu a durat mai mult de o oră

Vizibil iritat de aceste discuţii, consilierul local din partea PSD Cristian Vasilcoiu a răbufnit. „Nu se mai dau bani de la bugetul local pentru reabilitarea acestor blocuri, vorbiţi ca să apăreţi la ştiri. Eu mă duc la ţigară, pa!“, a spus fostul jurnalist. Şedinţa s-a încheiat cu aprobarea unui proiect peste ordinea de zi extrem de important pentru craioveni, cel care viza creşterea tarifelor pentru distribuția şi furnizarea energiei termice în municipiu. La acesta, nimeni nu a suflat o vorbă.

Liberalii au pus tunurile pe Olguţa Vasilescu, după şedinţă

Consilierii locali din partea PNL au continuat însă tirul la adresa primarului Lia Olguţa Vasilescu. Au organizat câteva ore mai târziu o conferinţă de presă în care şi-au spus nemulţumirile legate de actuala administraţie a oraşului. Au mers până în punctul în care au cerut chiar demisia Olguţei Vasilescu. Teodor Sas a criticat din nou modul în care se asfaltează străzile şi faptul că lucrările se fac şi la orele de vârf, lucru care duce la „un trafic de coşmar“.

Liberalul s-a legat apoi de absorţia fondurilor europene. „Să nu uităm că în scurt timp se va lansa programul de finanţare 2021-2027. Primăria Craiova nu are în acest moment o strategie de dezvoltare a municipiului pentru următoarea perioadă, ceea ce e foarte grav. Actuala administraţie continuă să eşueze lamentabil în administrarea oraşului. Am auzit-o de zeci de ori pe doamna primar, pe la tot feluri de posturi naționale, că se află printre primele orașe la absorbția de fonduri. Fals. Procentul de absorţie este de 17,8%, incluzând proiectul cu Parcul «Romanescu». Dacă îl scădem, absorția e de doar 11%”, a afirmat Teodor Sas.

Marian Vasile: „Doamna primar e tare cu claxonul, dar e moale cu motorul“

Mult mai dur a fost Marian Vasile. „Am făcut o scurtă analiză a primului an de mandat al doamnei primar Olguţa Vasilescu şi ne-am dat seama că toate realizările dânsei încap pe o coală de hârtie. În schimb, am ajuns la concluzia că este o incoerenţă administrativă de mari proporţii. Nu am identificat niciun proiect în acest prim an de mandat care să ducă la creşterea calităţii vieţii în Craiova.

Comunică des cu craiovenii, pe Facebook, dar doar să îi ameninţe să plătească taxa de salubrizare, să-şi vopsească faţadele blocurilor ca să nu rişte amenzi. Refuză categoric să introducă sistem nou de canalizare pluvială acolo unde asfaltează. Ba chiar astupă gurile de canalizare, în loc să tragă utilităţile pe sub trotuare şi să avem trotuare cu pavele, ca să se poată interveni uşor la utilităţi. Dânsa asfaltează, asfaltează, dar nu contează ce. Practic, s-a transformat din primarul panseluţă în primarul încurcă-lume“, a spus Vasile.

Liberalii au pus tunurile pe Olguţa Vasilescu, după şedinţa CL Craiova. Marian Vasile: „Doamna primar e tare cu claxonul, dar e moale cu motorul“
Liberalii au pus tunurile pe Olguţa Vasilescu, după şedinţa CL Craiova. Marian Vasile: „Doamna primar e tare cu claxonul, dar e moale cu motorul“

Şeful liberalilor craioveni consideră că ceea ce face acum actualul edil este „un dezmăţ pe bani publici“. „Dânsa dă dovadă ori de incapacitate administrativă şi atunci trebuie să-şi dea demisia, ori de rea intenţie şi atunci trebuie să-şi dea demisia. Doamna primar e tare cu claxonul, dar e moale cu motorul. Nouă, craiovenilor, ne-a ajuns! 2012-2021 este un deceniu! Uite-așa trec deceniile și nu se întâmplă nimic în orașul ăsta”, a conchis Marian Vasile, preşedintele PNL Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS